A Subaru támogatta a Visa Szivárvány Kártya programját, ami az AIDS-kutatás elősegítésére jött létre, Martina Navratilovát pedig, aki még aktív teniszbajnok korában is nyíltan vállalta leszbikus orientációját, felkérték szóvivőnek. Pam Derderian, a Visa Rainbow Card marketingjét intéző cég igazgatója szerint a kimutatások egyértelműen tanúsítják, hogy Rainbow Card-dal több ezer Subarut adtak el.
A francia Club Auto Rainbow volt az első autós melegszervezet, ami év autója-választást tartott. Mivel honlapjuk nem különösebben látogatott, valószínűleg meglehetősen kicsi a minta, szélesebb körű felmérésről nem volt szó, de legalább ez is valami.
Az esetről az Intersection című brit autós életmód-magazin adott hírt. A cikkben próbálták egy kicsit boncolgatni a melegek autóvásárlási szokásait, de csak annyira jutottak, hogy a homoszexuálisok - ha tehetik persze - szívesen vesznek drága és különleges cuccokat, valamint a különleges és új technikai megoldásokkal lehet elnyerni vásárlói kegyeiket. Egyértelműen ilyen a Peugeot 206 CC és a Mercedes SLK nyitható keményteteje.
|
Volkswagen Beetle |
A francia autós melegklub után
a Daily Telegraph idén áprilisban tette közzé a legmelegebb
autók listáját. Csodák csodája, náluk is a
Peugeot 206 CC
nyert, az élmezőny is hasonló:
Smart, az új
Mini, Mercedes
SLK,
Volkswagen Beetle.
Bálint Zsófia, a Peugeot Magyarország marketingigazgatója
szerint a 206 szubkultúra-sikere csak a véletlennek köszönhető:
Peugeot 206 CC |
-A Peugeot világszerte meglehetősen konzervatív kommunikációt
folytat. Franciaországban egészen biztos, hogy nem volt meleg
hirdetése egyetlen Peugeot modellnek sem, de francia kollégámmal
konzultálva nem tudunk róla, hogy máshol lett volna. Természetesen
Magyarországon sem tervezünk csak melegeknek szóló kampányt.
Szeretnénk minden vásárló kegyét elnyerni! A 206 CC világszerte
óriási sikernek örvend, nincs ez másképpen Magyarországon sem.
2002-ben a coupé-cabriolet piac 60 %-át uralta a 206 CC 421
darabbal, idén pedig 5 hónap után a 41 %-át mondhatja magáénak 85
eladott CC-vel. A 206 CC egyedi formavilágával, kedvelt modell a
fiatalok, a hölgyek és az idősebb korosztály körében is. Miért ne
lenne népszerű a melegek között?
Végre kedvükre parázhatnak a heteró (persze: nyilván látens homó) Jeep Wrangler-tulajok is, akik kedvenc terepjárója "igencsak Village People-szerűnek" nyilváníttatott. És nem árt, ha az Audi TT-k, Porsche Boxster-ek és Bentley Arnage kabriók tulajdonosai is kitöltenek egy online tesztet, mondjuk a Gay-o-meter -t.
Citroen C5 és a szerző |
A heteróságukkal kérkedni szándékozók gyűjthetnek Ferrari Enzo-ra,
Lamborghini Murciélago-ra, de már
az Alfa Romeók tulajdonosai is hetero benyomást keltenek,
legalábbis a a buziautó-téma szakértőinek körében. A legolcsóbb,
legkényelmesebb, és általában legjobb heteró-vétel a Daily
Telegraph autós rovata szerint a
Citroen C5. Az
E osztályú Mercedest , és az összes Opel modellt pedig teljesen
aszexuálisnak nyilvánították.
Homo Concorde |
Nem volt ekkora szerencséje a Chrysler formatervezőjének, Francois
LeFavre-nak, akit valószínűleg
a Chrysler Concorde dizájnjának egyértelmű elbuzisítása miatt
bocsátott el a cég. Én a sztorit nemigen értem, a Concorde
szerintem nem különbözik lényegesen bármelyik nagy Chryslertől,
mesziről akár 300M-nek is nézhetné az ember. A Concorde-nak és
LeFavre-nak azonban alaposan betett az amerikai meleg sajtó.
Hetero Concorde |
Az Outdriver, az egyik legnagyobb amerikai meleg lap, az Out autós
melléklete
összeállította az autóipar legfontosabb melegeinek 10-es
listáját. LeFavre benne volt. És így rögtön mindenkinek
beugrott, nahát, a Concorde micsoda meleg egy autó. A Chrysler
szégyellte magát, mosta kezeit, közölte, hogy nála a cégfilozófia
fontos része, hogy az autóknak ne legyen nemi identitása - hogy ez
mekkora kamu, a Viper tanúskodik a legékesebben. Mindegy is, a
Concorde-ot átdolgozták, és a következő évben már kicsit másképp
nézett ki, a homofób maffia örömére.
LeFavre-t kirúgták, ő viszont diszkrimináció miatt beperelte a Chrysler-t, ami Amerikában rossz hír minden alperesnek. A Chrysler pedig jó érzékkel felismerte, hogy ennél kínosabb helyzetben már úgyse lehet, ezért a lehető legszánalmasabb védekezést találták ki. Eszerint a Chryslernél nem alkalmaznak olyat, aki részt vett a Renault 5-ös és a Yugo tervezésében (!), LeFavre pedig benne volt a LeCar-csapatban, amit a felvételi beszélgetéskor nem közölt, hazudott tehát, és ezért rúgták ki, a meleg top 10 meg csak véletlen egybeesés.
És ha már egyszer így meghurcolták, a Chrysler Concorde híres lett, legalábbis az első, heterósítás előtti, 2000-es széria. Az ezredfordulós Concorde-ok igazi meleg kultuszautók lettek. Az EBAY aukcióin kelt már el Concorde 45 ezer dollárért, ami ilyen kategóriájú használt autóért teljes abszurdum, ennyiért már új Corvette is van.
|