Az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdései
A rendkívül izgalmas és kiszámíthatatlan szezonnyitó Ausztrál Nagydíj után egy héttel Sanghajba látogat a Száguldó Cirkusz. A Forma 1-es Kínai Nagydíj helyszíne, a Shanghai International Circuit egy egyedi karakterrel rendelkező, különleges versenypálya, amin minden adott egy változatos hétvégéhez. Persze ezen kívül is bőven akad még más ok, ami miatt érdemes lesz követni a hétvége eseményeit. Lássuk, az F1-es Kínai Nagydíj legnagyobb kérdéseit!

- Hivatalos név: Formula 1 Heineken Chinese Grand Prix 2025
- Helyszín: Shanghai International Circuit
- Pálya hossza: 5451 méter
- Verseny hossza: 56 kör, 305 kilométer
- Sprinthétvége: Igen
- Várható időjárás: Péntek: napos, 27 fok; Szombat: napos, 28 fok; Vasárnap: enyhén felhős, 28 fok (25% esély az esőre)
- Menetrend:
Péntek: 04:30 – 1. szabadedzés; 08:30 – Sprintkvalifikáció
Szombat: 04:00 – Sprintfutam; 08:00 – Időmérő
Vasárnap: 08:00 – Futam
Meg marad-e a McLaren tempóelőnye?
Az Ausztrál Nagydíjon – az előszezoni teszt tanulságainak megfelelően – egyértelműen a McLaren bizonyult a leggyorsabbnak. Csakhogy a melbourne-i Albert Park Circuit egy nagyon sajátos tulajdonságokkal rendelkező versenypálya, így nem mindig tükrözi hűen a valós erőviszonyokat. Ha ez nem lenne elég, a Kínai Nagydíj helyszíne merőben eltérő karakterisztikával rendelkezik. Egyáltalán nem biztos tehát, hogy az erősorrend ezen a hétvégén is ugyanaz marad, min Ausztráliában.

Korábban Lando Norris is elismerte, hogy bár jelenleg valóban övék a legjobb autó, a konstrukció nem hibátlan. Küzdenek a hátsó tengely stabilitásával, és valószínűleg lesznek olyan helyszínek, ahol szenvedni fognak. Hogy ez valós aggodalom, vagy csak taktikus mellébeszélés, az részben már a Kínai Nagydíjon kiderülhet. Bár a teljes képre valószínűleg várni kell még néhány versenyhétvégét, ha a McLaren két ennyire különböző pályán is utolérhetetlennek bizonyul, az már komoly aggodalmat adhat a riválisok számára.
Összeszedik magukat az újoncok?
Hat újonc pilótával a mezőnyben vette kezdetét az idei F1-es szezon, de az Ausztrál Nagydíj kiszámíthatatlan, nedves időjárása a többségükön kifogott. Szinte egész hétvégén estek-keltek a fiatalok, négyen pedig célba sem értek a futamon. Egyedül Andrea Kimi Antonelli nyújtott megsüvegelendő teljesítményt vasárnapi negyedik helyezésével, de a szombati időmérő neki sem sikerült túl fényesen.
Bár a Kínai Nagydíj hétvégéjén ideális időjárási körülményekre számíthatunk, az újoncok teljesítménye így is nagy kérdés lesz, különösen egymáshoz viszonyítva. Mindenképp kevesebb autótörésre számíthatunk, de a melbourne-i Albert Parkhoz hasonlóan a sanghaji versenypályának is megvannak a maga trükkjei.
Magára talál a Ferrari?
Az Ausztrál Nagydíj egyik legnagyobb negatív meglepetése a Ferrari gyenge szereplése volt. Az olaszok csak a heteik és nyolcadik helyet szerezték még az időmérőn, vasárnap pedig még hátrébb végeztek: Charles Leclerc a nyolcadik, Lewis Hamilton pedig csak a tizedik lett.
Az előszezoni tesztek, valamint tavaly az év második felében látottak alapján egyértelműen többet vártunk volna a Ferraritól. Persze nem kizárt, hogy a melbourne-i versenypálya egyszerűen csak nem feküdt a csapat autójának, de a pontszerző helyek végén célba érni így is kínos az F1 legöregebb és legnagyobb hagyományokkal rendelkező csapatának.
A szezonnyitón feltűnő volt még a Lewis Hamilton és versenymérnöke, Riccardo Adami közötti összhang hiánya is. Persze csupán első versenyüket teljesítették közösen, de így is nehéz volt nem észrevenni a hétszeres világbajnok frusztrációját, mikor Adami kéretlen, vagy éppen pontatlan információkkal traktálta.
Bőven akad tehát teendő a Ferrarinál, az pedig egyelőre kérdéses, milyen gyorsan tudnak majd úrrá lenni a problémáikon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
