Szokás szerint a Monte-Carlo-i futammal kezdődött a 2002-es rally VB évad. A tavaly év végi átigazolási mizéria mostanra lezárult, és szinte mindenki új csapatnál, új autóval vágott neki.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Monte
sosem tartozott az unalmas futamok közé. Most is már az első
gyorson megkedődtek a kalandok. A rajt felé haladva motorhiba miatt
két citroenes is elbúcsúzott - Radström és Bugalski. Panizzi
Peugeot 206 WRC-je eresztette az olaját, így neki először ezzel
kellett elbíbelődnie, amiért több, mint 2 perc büntetést kapott.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A matador, Carlos Sainz nem bízta a véletlenre a dolgot. Ő a
már jól megszokott Ford Focus WRC nyergében learatta az első
gyorsasági győtztesének járó babért. Mögötte pislantásnyi
hátránnyal, 0,9 másodperccel végzett Makinen a Subaru WRC-vel. A
harmadik helyre C. McRae terelte be a Focust, és nem kis
meglepetésre Schwarz érkezett negyedikként a Hyundai WRC-vel, majd
Kresta a Skodával ötödikként. A nagy nevű nagyágyúk jóval lassabbak
voltak, de ez nem jelent semmit, ez még csak az első próba volt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második gyorsot biztonsági okokból törölték a
túl sok néző miatt. A következőre viszont Solberg szívta fel magát
iszonyatosan, mögötte egált futott C.McRae és Makinen.
A Hyundai WRC volánját kissé rossz irányba fordította a
Mitsubishitől átszerződött Loix. Mutatványa következtében az autón
esett némi lakatos munka, ő pedig lábtöréssel került kórházba.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Ekkor a Citroen egyetlen versenyben maradt
Xsara WRC-jét kormányzó
Loeb rettenetesbe kapcsolta magát, és az abszolút lista
élére ugrott. Innen már senki sem tudta letaszítani. Az első nap
végén 36 másodperccel állt a második helyre befutó Makinen előtt.
Sainz a kormányszeróval küszködött, Schwarz pedig kibontotta a
Hyundai futóművét.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A második nap Loeb és Makinen harcát hozta. Ebbe egyedül
Solberg tudott beleszólni, ő is nyert egy szakaszt. C.Mcrae ismét
hozta a peches formáját. Egyszer megperdült, aztán eltört az ülését
rögzítő fém, aztán a kipufogója. Ezzel szinte tálcán nyújtotta a
harmadik helyet Sainznak, aki fel is tornázta magát ide.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A negyedik helyen Grönholm zárta a napot, nyugis, semmit sem
kockáztató vezetéssel. A szintén Peugeot-ban csücsülő világbajnoki
címvédő, Burns sehogy sem találta helyét a pirinyó autóban. Kicsit
lassan, kicsit többet hibázva a kelleténél a hetedik helyen maradt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Skodások reménysége, Kresta megtámasztotta a Skoda jobb
oldalát egy kőfalon. Az azonban nem bírta az erőhatást, így
leomlott, ezáltal az autó teljes oldala a szakadék fölött lebegett.
Innen már nem tudta leszedni a verdát, így kiesett. Csakúgy, mint
Rovanpera.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Vasárnap szinte semmi különös nem történt.
Hacsak az nem, hogy napviláégra került
a Citroen csapat esetleges szabálytalansága. Szombaton
ugyanis Loeb a tankolási zónában nemcsak üzemanyagot vett fel,
hanem lecserélték a kerekeit is, ami nem megengedett. Ezért a
produkcióért kapott 2 perc büntetést. Ezzel a hendikeppel vágott
neki az utolsó napnak. Így lett a 45 másodperc előnyből hátrány.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A fergetes vasárnapi hajrával még mindig a
második helyen végzett Loeb, azonban a csapat megfellebezte a 2
perc büntetést, így a végeredmény majd a genfi íróasztal mellett
születik meg.
Loeb legrosszabb esetben második, az ideiglenes
eredménylista alapján azonban győzött.
A második helyen Makinen végzett, értékes pontokat gyűjtve. Harmadik helyen maradt Sainz, mögötte az iszonyatos tempót diktáló C.McRae futott be, megelőzve Grönholmot. A nap győztese Solberg, aki a négy gyorsból hármat megnyerve a hatodik helyen zárta a Montét. A világbajnoki címvédő Burns több, mint 5 perc hátránnyal a nyolcadik helyre volt jó a hétvégén.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
