2017.04.16. 13:07

Ugye mindenkinek megvan a Škoda 130 RS? A márka egyik legismertebb és legkívánatosabb gépével Monte-Carlo és Akropolisz ralit nyertek, a nyolcvanas évek hazai motorsport-közönsége pedig a Mecsekből is emlékezhet rá. Az autó megihlette Petr Novague-t és Marek Hoffmannt is, akik úgy fogalmaztak: erről az autóról nem kell sokat beszélni, nem kell piedesztálra emelni. Egyszerűen csak egy igazi csehszlovák legendáról van szó.

Afféle szellemi utódként készítették el az R200 prototípust, méghozzá a 130 RS negyvenéves születésnapjára 2015-ben. A formatervező, Petr Novague (Novák) próbálta megtartani a nagy előd legfontosabb stílusjegyeit, és megtalálni az egyensúlyt a retró és a kortárs dizájnelemek között. A végeredmény egy kétajtós kupé lett, nagy kerek lámpákkal, hátul pedig a 130 RS-ét idéző szellőzőráccsal. Az első fényszórókat amúgy a Bentley Mulsanne-tól vették kölcsön, a hátsó lámpákat a Lamborghini Gallardótól, de egyébként sem spóroltak a VW-csoportos alkatrészekkel. A kaszni alumínium, de szénszálas műanyagokat is használtak.

17814335 1676852625951600 3366916637413091293 o?oh=def7afc5638b7

Az arányok és a sziluett nem véletlenül emlékeztetnek határozottan az Audi R8-ra: az R200 ugyanis négykarikás alapokra épül. A sportkocsi első generációjából jól ismert 4,2 literes V8-ast változtatás nélkül emelték át: 430 lóerőt és ugyanennyi newtonmétert tud. A hatsebességes kézi váltóval a 0-100 km/h-s sprinthez mindössze 4,5 másodpercre van szüksége, ami egy tizeddel jobb, mint az R8-as eredménye. Végsebességben mondjuk elmarad az Auditól, de a 280 azért egyáltalán nem hangzik rosszul.

Az R200 a prototípusokra és kis szériás gyártásra szakosodott Kovovýroba Hoffmann műhelyben készült el másfél év alatt. A bemutatáskor harmincdarabos limitált szériát ígértek a kupéból, Hoffmann&Novague márkanév alatt. Nem fenyeget a veszély, hogy a mindennapi forgalomban szembejön egy ilyen, ezért – na meg a V8-hangért - is érdemes kihasználni a lehetőséget, hogy közelről is megnézzük magunknak. A balatonfüredi Concours d'Élegance-on május 5-7. között megtehetjük.

Balatonfüred Concours d'Elegance

bcde logo.png


Nyolcvanévnyi kihagyás után Magyarországon 2014 óta megint létezik autósszépség-verseny, melyet a balatonfüredi Tagore sétányon tartanak, idén a május 5-7. közötti hétvégén. Jó hír: a belépés ingyenes. A nézők szombat délelőtt 10-től járhatják körbe a parkban álló autókat, szavazhatnak, melyik tetszik nekik. Majd este hat tájban az éjszakai parc fermébe vonul a mezőny, de jó idő esetén esélyes, hogy a járművek egy része még körbekorzózza a környéket, érdemes hát kivárni. Vasárnap megint csak délelőtt tízes kezdés a látogatóknak, délután 1-kor pedig jön az eredményhirdetés – ehhez idén is meglesz a csinnadratta, ahogy illik: felhajtó, vörös szőnyeg. Ezt követően felvonulás, a szünetekben a BMW és a Mini legfrissebb kínálata tekinthető meg. 45 (plusz-mínusz egy-kettő) rettentő érdekes, zömében külföldről érkező autóra készülhetünk, melyek a füredi parkban, szétszórva parkolnak majd, azokról konkrétumokat a rendezvény facebook oldalán lehet megtudni.

A helyszínt a füredi önkormányzat, a szponzorációt a BMW és az MKB Bank ZRt. biztosítja, a szervezők a VGT Group, a CeAuto és a Katti Zoób divatház, a Totalcar pedig idén már harmadszor a rendezvény médiapartnere.