Ez Közép-Európa legizgalmasabb autótípusa
A cseheket iparuk alapján okkal tartjuk alternatív németeknek, nem is kell ehhez jobb példa, mint a Tatra T87-es. Az némi büszkeséggel tölthet el bennünket, hogy az áramvonalas autóforma a magyar Járay Pál érdeme, és ha alaposabban megnézzük, akad némi köze a Zeppelin léghajókhoz is, csak azokra nem kellett kerék és első szélvédő. Járay dolgozta ki ugyanis a Zeppelinek aerodinamikai alapjait, majd az áramvonalas autóét is, az ő kutatásai szolgáltatták az első áramvonalas Tatrák fejlesztésének a bázisát. Az első, modellekkel végzett szélcsatorna-kísérletek során 0,24-es légellenállási együtthatót mértek, de a valódi autó alaktényezője is szenzációs 0,36 volt.

Nem a T87-es volt a első áramvonalas Tatra, a V570 (1933) prototípus és a T77 (1934) szériamodell után a harmadik. Az áramvonalas kialakításon kívül is roppant előremutató konstrukció volt műszakilag, központi csőváza hasonló, mint a később megjelenő Bogáré volt, ezért lett is per a két cég között. A T87-es motorja egy 3 literes, léghűtéses V8-as volt, 85 lóerővel, de az áramvonalas formája miatt megfutotta a 160 km/órát, ami akkoriban nagy szám volt. A kis légellenállás 12 liter körüli fogyasztást adott, ami a maga korában valószerűtlenül jó értéknek számított, a hasonló, erős nagykocsik könnyedén bekajáltak 20-30 litert száz kilométerenként.

A karosszériába süllyesztett kerekek, a döntött szélvédő, a cseppforma hosszú ideig meghatározta a Tatrák formáját. Magát a T87-est 1950-ig gyártották, az őt követő olcsóbb és kisebb Tatraplan is ezt a formát követte, de még a 603-as is ennek az iskolának a gyermeke. Persze a T87-es hosszú gyártási periódusa ne tévesszen meg senkit, hisz volt közben egy világháború, de még így is csak bő 3000 készült belőle. Magyarul: nem jön könnyen szembe az utcán.

A veteránvilág az elmúlt évtizedben felkapta a Tatrákat, és ahogy tavaly a Balatonfüred Concours d'Élégance-on egy Tatraplan szerepelt, így az idén is lesz egy csodálatos T87-es, méghozzá egy szlovák gyűjtőtől - ezek az autók rettenetes árnövekedésen mentek keresztül az elmúlt években, utolérték a Porschékat, most már a Ferrarik nyomában kullognak, érthetően. A T87-es tulajok közül érdemes még megemlíteni Jay Lenót, az ő gyűjteményében is akad egy ilyen Tatra.
Balatonfüred Concours d'Elegance

Nyolcvanévnyi kihagyás után Magyarországon 2014 óta megint létezik autósszépség-verseny, melyet a balatonfüredi Tagore sétányon tartanak, idén a május 5-7. közötti hétvégén. Jó hír: a belépés ingyenes. A nézők szombat délelőtt 10-től járhatják körbe a parkban álló autókat, szavazhatnak, melyik tetszik nekik. Majd este hat tájban az éjszakai parc fermébe vonul a mezőny, de jó idő esetén esélyes, hogy a járművek egy része még körbekorzózza a környéket, érdemes hát kivárni. Vasárnap megint csak délelőtt tízes kezdés a látogatóknak, délután 1-kor pedig jön az eredményhirdetés – ehhez idén is meglesz a csinnadratta, ahogy illik: felhajtó, vörös szőnyeg. Ezt követően felvonulás, a szünetekben a BMW és a Mini legfrissebb kínálata tekinthető meg. 45 (plusz-mínusz egy-kettő) rettentő érdekes, zömében külföldről érkező autóra készülhetünk, melyek a füredi parkban, szétszórva parkolnak majd, azokról konkrétumokat a rendezvény facebook oldalán lehet megtudni.
A helyszínt a füredi önkormányzat, a szponzorációt a BMW és az MKB Bank ZRt. biztosítja, a szervezők a VGT Group, a CeAuto és a Katti Zoób divatház, a Totalcar pedig idén már harmadszor a rendezvény médiapartnere.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
