Ha csak egy autót választhatnék...
Két napot bóklásztam a világ legújabb autói között. Voltak köztük gyorsak, hatalmasak, kényelmesek, elektromosak, önvezetők, repülők. Huszonpár kilométerrel a lábamban már az utolsó köreimet róttam a genfi szalonon, amikor egy nagyon ismerős formát pillantottam meg a szemem sarkából. Ha bármit, akármit választhattam volna a hatalmas csarnok összes kiállított járműve közül, alighanem ez lett volna az.

Az MTM, vagyis a Motoren Technik Mayer standján volt néhány érdekesség, mint az Audi RS3 R és az RS5 R, de nem ezek miatt álltam meg náluk, hanem egy huszonéves kombiért. Igen, ez a legendás RS2-es a kilencvenes évek közepéről, amelyet a Porschéval közösen fejlesztettek. Volt B4-es 80-as Audim, imádom a sokszor szappantartónak csúfolt formáját, az RS2-höz pedig éppen ezt a kasznit vették alapul annak idején. Az MTM műhelyében nem egy radikális átépítésbe fogtak bele ezzel az autóval, hanem gyári állapotra hozták az Avantot, mindössze egy saját kipufogórendszert faragtak alá.
És hogy mitől olyan különleges nekem ez az autó? Egy legenda kezdetét jelentette, ez volt az első igazán erős Audi sportkombi, ráadásul a maga idejében a márka legerősebb és leggyorsabb modellje. Az S2-ből is ismert 2226 köbcentis soros öthengeres turbómotort 315 lóerőre húzták fel, ezt a teljesítményt 6500-as fordulaton tudja, míg 410 newtonmétere háromezren jön elő.
Ezt a lóerőtöbbletet a szívósor, a befecskendező-rendszer, a motorvezérlés és a kipufogórendszer módosításával érték el, továbbá nagyobb turbót és töltőlevegő-hűtőt is ráakasztottak a sorötre. Gyári adat szerint 5,4 másodperc alatt gyorsult nulláról százra, a kétszáz pedig 22,7 alatt volt meg neki.
A futóművet megerősítették, a négydugattyús sportféknyergeket pedig a Porsche szállította. Ezekhez kezdetben 304 milliméteres tárcsákat használtak, majd a Porsche 993 Turbo 322 millimétereseire cserélték. A blokkolásgátlót úgy hangolták, hogy nagy pedálerőnél egészen közel engedje a kerekeket a csúszáshatárhoz. Természetesen szériában kapta meg a Quattro-összkerékhajtást.
Az eredetileg tervezett 2200 példány helyett végül 1994 és 1996 között összesen 2891 darabot gyártottak. Itthon nem nagyon bukkan fel belőle eladó példány, Németországban 10 millió körül mérik a legolcsóbb darabokat, a kínálat teteje ennek a dupláját éri. Itt persze bilibe is ér a kezem, pedig milyen jó, milyen sokoldalú autó lenne ez. Pont a tökéletes méret, családdal is elég, utazni is lehet vele, de ha rám jönne a megőrülés, hát arra is kiváló.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
