Mai ajánlatunk pályanapokra

Szerelem: Renault Megane RS 250 Cup - 2010.

2021.05.21. 06:05

Karakteres, kemény és erős. Nem lehet vigyor nélkül kiszállni belőle, nem fél kérni tőled, de azért cserébe, amit ad, minden semmiség. Aki kulcslyukon át nézi a világot, és szívómotor a koronája, kardántengely a jogara, az sosem jön majd rá, hogy a Renault Megane RS úgy tanít meg határon autózni, mint egy jó edző.

Kívánja azonnal a gázt, mohón szippantaná magába a táltos benzint, morog is érte onnan a tűzfalon túlról. Kicsit nekem is feszítenem kell, nehogy megrebbenjen a jobb lábam a pedálon, mert alig ébredt még fel a gép, és ez látszik az olajhőmérsékleten, meg érezhető a Goodyearek tapadásán. Pontosabban az aggasztó hiányán. Nehéz szemem előtt tartani az önmérsékletet, mert a Megane RS minden istenverte porcikája azt suttogja, hogy tipord, menjünk, válts és kezdődjék elölről az őrület.

Igazi francia hedonista, egy olyan rosszéletű, aki éjszaka a mulató téglafala mögött incselkedik pusztán azzal, hogy ennyire szókimondó. Azt szeretem benne a legjobban, ahogyan a Renault Megane RS szórakoztat, nem vihogsz úgy másban. Biztosan mindig lesz egy erősebb, ami riasztóbbat megy a Nordschleifén, mint minden más, és olyan is, amivel unatkozva lehet araszolni a városi dugóban. A hot hatch szerencsére egy elég szabad műfaj, és minden vonalban van valami megkapó. Ebben itt az, ahogy kezessé teszi a rakoncátlan ménest első keréken.

Kapcsolódó
A nagy meccs: 1016 lóerő a pályán

A nagy meccs: 1016 lóerő a pályán

Kevés kivétellel sikerült összegyűjtenünk a jelenlegi hot-hatch kínálat színe-javát, hogy a királynak tartott Focus RS-sel szemben mutassák meg, mit tudnak. És ezúttal akadt versenypálya, na meg stopper.

Nehéz elmenni amellett is, hogy mennyire huligánul néz ki a Renault Megane RS ebben az érett banánsárgában. Pont annyi vagányság van benne, amennyiből már sejteni lehet, hogy olyan móka lesz itt, amiben a vicsorgó üvöltés és a vidám kacagás heves egymásutánban váltja egymást. A bódé háromajtós, rendesen húsosak a vonalai, különösen a hátsó kerék felett, mert irdatlanul merevnek és nem sokkal kevésbé kívánatosnak kell lennie.

Masszívan kigyúrt sárvédők alatt terpesztenek a fekete felnik, a szélesítések nem csak a látványnak szólnak. A nagyobb kerekek és a 235-ös gumik önmagukban nem csinálnak akkora varázslatot, mint a Cup változat tökéletesre belőtt függőcsapszeges futóműve. Ezzel kormányzáskor ugye a rugóstag marad, csak a kerékagy fordul, tehát nem változik a futómű geometriája és az erőkar is kisebb, így aztán nem cibálja annyira a kormányt a rászabaduló erő. Hátul csatolt lengőkaros, de ettől nem kell rögtön hümmögni, mert a Renault Sportnál elvetemült mérnökök dolgoznak.

Üzemmeleg a motor, eloszlott a délutáni dugó, a Megane RS pedig tisztességes gázra úgy iramodik meg, mint az éhes bulldog a tömött tálja felé. Halványan azért érzem a kormányon, hogy a 250 lóban bőven van motiváció. Szépen viszi az autót a 340 Nm, aztán 4000 környékén a fordulatszámmérő tűje kap egy olyan jobb felütést a kettős megfúvású turbótól, hogy a limiter adja a másikat. Igazi, morgós, négyhengeres hangja van, aztán fent belép a süvítés a kipufogóból és váltás után jön a lelkesítő durrogás. Hogy erről az autóról mennyire nem mond semmit a bő 6 másodperces 0-100, az akkor csapódik le, amikor kiszalad a számon az első önfeledt úristen.

Tűpontos a kormánya, érezni rajta, hogy mennyi tapadás van még, és az egész Megane RS szüntelen beszél mindenével. Futóműve csillapít, viszont van annyira kemény, hogy emlékezetes maradjon a lepencei keresztbordás kanyar vagy a bajnai rázókő. Talán ezt szeretem benne leginkább, hogy egészen mélyen megvan, melyik az a pont, ahol már elkönnyül a kanyarban a feneke, és az utolsó receptor is veszi melyik, ahol pedig tartott gázzal a Torsen sperr úgy húz ki a kanyarból, mintha Jean Ragnotti játszana stopper ellen a szerpentinen.

Négydugattyús Brembo nyergek érkeztek a Cup csomaggal, amiknek betétje is sokkal inkább a nyíltnapokhoz igazodik, mint a napi nyúzáshoz, de még a stabilizátorai is vastagabbak. Annyi egész biztos, hogy ezzel a harapós fékkel és a sperrel áll igazán össze a fantasztikus, lobogó fenékkel verető francia hot hatch.

Ez az autó Viktor barátomé, akinek katonás rendben sorakoznak a francia modellek a vitrinjében, és a Megane RS csak annyira patika, hogy majdnem levettem a cipőmet, amikor beszálltam. Távolról sem jelenti azt, hogy szobor volna. Ez egy élvezeti cikk, ennek megfelelően minden pillanatban kapható az örömautózásra, és rajtra készen várja az első kört a Hungaroringen is.

Bírja a gyűrődést, és ezt nagyon jól mutatja az a rengeteg nordschleifés videó, amiben feltűnnek szöggyári, reszelt vagy akár bérelhető formátumban is. Motorjáról érdemes ledobni a kályhaezüst műanyag deklit, ne melegítse feleslegesen, a vezérműszíj cseréjekor vetni egy pillantást a VVT kerekekre. Az F4RT 874-es blokk alapvetően patent holmi, bőven vannak benne még tartalékok, úgy 300 lóerőig és 500 Nm-ig. Mondjuk én nem bontanám meg ezt a grammra mért összhangot. A váltójával kapcsolatban bőven voltak garanciális ügyei a Renaultnak, és arról sem illik megfeledkezni, hogy a sperresbe speckó olaj szükséges, meghálálja a cserét. Csonkállványában a gömbfejet verik szét a rossz minőségű utak, ami hivatalosan egyben cserélhető csak, de az eBay és a gépet értő kezek jó hatással vannak a fenntartási költségekre is.

Bent meg látszik, hogy a hátsó ülések tényleg csak mutatóba vannak benne, a lényeg a két Recaro CS kagyló, amik megcsinálják az alaphangulatot. Kicsit nyújtózkodom a távoli oszlopon függő sárga övekért, szinte kívánja is a sokpontos szíjakat a feszesen tartó ülés meg az élénk cérnával varrott, vaskos kormány. Persze, szolid középjelzővel. Az RS Monitor kis kijelzője trónol a műszerfal tetején, itt lehet köridőt is mérni, de erre ma már temérdek okostelefonos app van, viszont olyan információkat kiír, mint a turbónyomás, a beszívott levegő hőmérséklete és G erőket is mutat. A Megane RS Cup baromi őszinte: azonnal lejön, hogy ez nem a boltba járós hot hatch, ez a hétvégi versenypályás tizedfaragásra van.

Csomagtere például kicsit több mint 340 literes, és épp úgy találták ki, hogy a pótkereket kihajítva (márpedig kihajítod, mert az plusz súly) elfér benne négy slickbe csomagolt felni. Hátul nem sok fejtér van, de pad az akad és övek is, így megfogja a három játszós gumit a támla, a lapját pedig elég letakarni valamivel, és jöhet rá tárolódobozkában a pályanapi készlet krokodil emelővel, kerékkulccsal, nyomásmérővel, ami kellhet. Lehetetlen mást belelátni, mint az elszánt arccal ideális ívet célzó autóbolondot. Mert a Megane RS nem a kirakatnak szól, hanem azoknak, akik abban hisznek, hogy a benzinből itt nem a világ pusztulása lesz, hanem szűretlen öröm.

Ide kattintva kereshet még hasonló Renault Meganeokat a Jóautókon.

Az oldalról ajánljuk

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
  • Hírek

Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift

A holland Suzuki képviselet követte el.

április 20., 15:58
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
  • Vélemény

10 sportautó, amit becsülettel befejeztek

Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.

április 20., 13:00
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
  • Hírek

Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség

Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.

55 perce
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
  • Hírek

Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat

Így már ő vezeti a világbajnokságot.

április 20., 20:46
Méltó Transit-e az E-Transit?
  • Tesztek

Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád

A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.

április 20., 10:58
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
  • Hírek

A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant

A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

április 20., 15:00
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
  • Hírek

Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is

Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.

április 20., 11:55
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
  • Gumidoktor

Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?

Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?

április 20., 16:50
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
  • Hírek

Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)

A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.

április 19., 09:01
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
  • Hírek

Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk

Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.

április 19., 07:19
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
  • Hírek

Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél

A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.

április 20., 09:57
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
  • Hírek

Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon

Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.

április 20., 08:53
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
  • Szerelem

Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink

Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.

április 21., 07:06
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
  • Közélet

Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6

Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.

április 20., 06:50
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
  • Nepperűző

Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?

Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

április 19., 13:15
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
  • Hírek

Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!

Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.

április 20., 06:48
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
  • Olajdoktor

Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális

Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?

április 19., 18:27
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
  • Hírek

A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér

A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

április 19., 11:52
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
  • Hírek

Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop

Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

április 19., 10:04
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
  • Technika

Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?

Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.

április 19., 15:53
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
  • Hírek

Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség

Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.

április 19., 13:59
Renault Embleme koncepció
  • Hírek

Renault Embleme koncepció

április 20., 14:25
Suzuki Swift AllGrip FX
  • Hírek

Suzuki Swift AllGrip FX

április 20., 11:14
Nissan 300ZX baleset
  • Hírek

Nissan 300ZX baleset

április 19., 10:00
Rolls-Royce sakktábla
  • Hírek

Rolls-Royce sakktábla

április 19., 23:22
Luxeed R7
  • Hírek

Luxeed R7

április 19., 11:38