Enzo Ferrarinak nem számított, hogy a versenypályán túl az utcai sportautók között is egyre inkább hódított a középmotoros elrendezés, a Lamborghini Miura sem győzte meg azonnal, így a 365-ös megtartotta a hagyományos elrendezést, orrában hosszan álló 12 hengeres motorjával (az 512 BB-nél érintette meg a Ferrarit az új idők szele). Állítólag nem is a Ferrari sütötte rá a modellre a Daytona nevet, hanem a közönség emlegette így az 1967 februári daytonai 24 órás verseny után, melyen lefedték a dobogót az olaszok.
Leonardo Fioravanti az eddigi gömbölyded ferraris formákkal ellentétben a 365-öst éles vonalúra rajzolta, a fényszórók elé plexit húzott. Utóbbi megoldás nem volt hosszú életű, mert az amerikai előírások nem engedtek meg ilyesmit, így lett végül bukólámpás. A Daytona népszerű lett, így a kupé mellé az 1969-es Frankfurti Autószalonon bemutatták a nyitható vászontetős 365 GTS/4 Spidert, amiből végül 121 darab készült. Ezek közül ez a 31-es autó egykor Sydney Pollack rendező garázsában állt.
Szerelmem, a bukólámpa
Ha visszagondolok a gyerekkori emlékeimre, akkor ez volt az első olyan autó, amit sokszor órákig nézegettem, és képes voltam elveszni minden egyes apró részletében. Talán ebből indult az egész autómániám. Leginkább a bukólámpájába szerettem bele, na meg a színe és az a kacér kaszni. Egy ilyen vagány autóval bárki szívesen elindulna a naplementébe. Én se tennék másként.
Minden 365 Spider közül érdekes mód éppen egy replika a leghíresebb, hiszen a Miami Vice fehér Testarossája előtt egy fekete 365-össé maszkírozott Corvette volt Sonny Crockett nyomozó autója. A legtöbb valódi Daytona Spider egyébként a piros vagy sárga színt kapta, mindössze 14 darabot gyártottak Argento Metallizzato festéssel.
1971 decemberében készült el az ezüst Ferrari, ami a Luigi Chinetti Motorson keresztül 1972 júniusában érkezett meg Amerikába. Pollack egykori autója gyárilag klímával felszerelt és mérföldben mérő műszerek figyelnek az óracsoportban, a belterét pedig fekete bőrrel kárpitozták. 4,4 literes, 60 fokos hengerszögű V12-es motorja közel 350 lóerőt ad le 7500-as fordulaton, ami mellé több mint 430 Nm nyomatéka van. Ezzel nagyjából 5,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra és megfutja a 280 km/órás sebességet is.
40 150 mérföld (64 640 km) van most a Daytona Spiderben, melyet olyan tökéletesre újítottak fel, hogy még a Concours d'Elegance mezőnyéből is kiragyog. Eredeti színe mellett visszakapta a szerszámkészletét, Ansa kipufogórendszert és tökéletes mechanikát, így valószínűleg sosem volt annyira jó, mint most. 2,5 millió dollár a tökéletes naplementés veterán ferrarizás ára.
És ki az a Cargirl? Alábbi cikkünkből megtudhatod:
Visszapillantó
A megjelenést az RTL új sorozata, a Hotel Margaret támogatta.