Magyarországon közel nyolcvan márkabarát klub működik. Szinte minden típusnak van klubja, még regionális klubok is kialakulnak az ország különböző területein. Egy-egy márka két klubbal is büszkélkedhet. A hétvégén tartották a magyar márkabarátok első nagy, össznépi találkozóját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elsô megbeszélés 2000 júniusában |
Pár hónappal ezelőtt az elszántabb márkaklubok
vezetői összegyűltek, és egy tizenharmadik kerületi földalatti
kocsmában elhatározták, érdekképviselet alapítanak.
Minden klubot az autó szeretete tart össze, legyen hát akkor
egy közös megmozdulás. Persze ez szép és nemes gondolat, de ha
valaki próbált már kettőnél több embert bármire is rávenni tudja
nem kis feladatot vállaltak fel.
A 02 BMW Club Magyarország, Alfa Romeo Club Magyarország, Capri Club Magyarország, Magyar Opel Manta Club, Magyarországi Bogarasok Klubja és a Trabant-Wartburg Klub szervezésében megkezdődött a munka. A pincéből az emeletre került a további megbeszélés helyszíne, majd óriási viták keretében egy Egressy úti épületben folyt tovább a küzdelem. Hol, mikor és hogy történjen a találkozó. Maximalizálva legyen-e a létszám, vagy minden klubból annyian jöjjenek ahányan tudnak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Alfások a felvonulásra indulnak |
Végre megszületett az utolsó időpont: május 19.
szombat. A pénteki vihar fenyegetésképpen néhány fát az útra
döntött, de később belátta,
nincs értelme viaskodni a találkozóra készülők tömegével.
Elviselhetően szeles napsütésben a budaörsi Tesco parkolójában
megkezdődött a Magyarországi Márkaklubok Első Hagyományteremtő
Találkozója.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A Velorexnek egyenlöre még nincs klubja |
A parkoló hátsó szegmensében kopasz
bomberdzsekis biztonsági őrök vigyázó szeme előtt elhaladva
autónként 999Ft befizetésével léphetett be a klubtag a Kánaánba.
412 fizető márkabarát akadt, aki képviselte márkájának színeit.
Gyönyörű és érdekes járművek voltak. Az még rendben volt, hogy a
kiválló Moszkvicsok mellet egy Csepel teherautó szomszédságában egy
Warsava pompázott, de a Velorexekre nem számítottam.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Suzuki 4x4 klub |
Mocsár hiányában a népes terepjáró szekció a szélére
szorult. 4x4 Suzuki Klub, Toyota terepjárók, Land-Rover klub, és
még ki tudja.
A Hondások is a szélre húzódtak. Gyönyörű csillogó villogó szárnyak. Egy fehér Honda motorháztetején nagy piros kör. Mi a bánat ez? Aztán megvilágosodtam...
![]() |
|
![]() |
![]() |
Zsigulik - Skodák - Hondák |
Egy kicsit arrébb sorakoztak a Ladások. Ahogy
ott álltak, a pár évvel ezelőtti felvásárlási őrület képei ugrottak
be, amint a frissen szilikonozott darabokra vetik magukat a
külföldről érkezett kalapos-bajuszos arcok. Itt egyelőre nyugalom
honolt, aminek délutánra nyoma sem maradt. Akkor már
vidám gumiégetéssel pörögtek a parkolóban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Szerintem a legszebb |
A kétütemű szekció létszámban is kitett
magáért. Kiváló színben és eredeti állapotban tündöklő Wartburgok
és ültetett tuningolt, négyüteműsitett Trabik. Egy kis részen
vásári hangulatú alkatrész börze szolgálta a TraBurgosokat.
![]() |
|
![]() |
![]() |
X1/9 x 2 |
Aztán a Fiatok, egy gyönyörű restaurált
hathengeres és a szívemhez közelálló kettő darab x1/9 is feltűnt a
sorban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Intercooler |
A hátuk mögött kis tömeg állja körül az egyik
Opel Mantát. Nicsak: egy feltöltő, vagy mi is az ami kidudorodik a
motor tetején úgy, hogy a motorháztető is ki van vágva? Nincs
akkora baj, csak egy turbólevegő hűtő került a nem éppen ideális
helyre.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az elnök |
De haladjunk inkább, van itt szebb látni való
is.
A Renault 4 klubnál egy kicsit elakadok. Ilyen is van, -
mondja a klubvezető és mutatja a kissé túlrestaurált négyes
motorterét, majd a sajátja felé int és a tegnapi viharral
magyarázza az ütött kopott zöld autójának fehér motorháztetejét.
Nemzeti szín lobogó leng az autón: ez az elnöki autó.
Hogy egy öreg Skodából mit lehet kihozni, szépen prezentálták. Mindig is foglalkoztatott, mi viszi rá az embereket, hogy Skodát tuningoljanak, de mint kiderült, remek alany a kendácsoláshoz. Aztán eszembe jutott egy piros gyorsulási bajnok farmotoros. Lehet hogy van benne valami?
![]() |
|
![]() |
![]() |
Caprik |
Az üres sörsátorhoz közel
Ford Caprik sorakoztak minden színben. Egész Capri
generáció. Minisek is rengetegen. Szép piros Alfák, majd a Lancia
klub nagy erőkkel, zászlóval hirdette a jelenlétét.
Egy-két finom EVO Lancia. Közvetlenül mögöttük a 3-as BMW-k.
Szól a techno.
![]() |
|
![]() |
![]() |
02 BMW |
Mellettük a 02-es BMW-sek. Nem kell kommentár.
Nem vagyok BMW rajongó, de ezek az autók minden tekintetben
tökéletesek.
A Bogár Klub elnöke nem tudom, hogyan szűrte a résztvevőket, mert mint az előkészületekkor mondta, nem mer körlevelet küldeni a klubtagoknak az eseményről: akkor ellepnék az egész parkolót.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Persze jön a svéd acél. Azt hittem, nem lesz
Volvo, de nagy örömmel láttam, hogy szép számmal vannak. A
Volvo Amazon ablakában egy sisak szarvakkal. A vikingek meg
biztos a sörsátorban eszik a gyrost. A Volvo sor végén három SAAB
900 és egy 9-5 -Aero a Saab 900 klub színeiben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy Lincoln Continental kisebbfajta V8-as 5500 ccm-es motorral |
Természetesen az Amerikai autók sem hiányoztak.
Bocsánatot kérek, de fogalmam sincs milyen márkák voltak.
Kis cetlit is töltöttem ki, hogy a találkozón ki a legszebb, legeredetibb, és a legsportosabb. Mint megtudtam, az ítélethirdetés egy veterán VW buszt hozott ki győztesnek mind a legszebb, mind a legeredetibb kategóriában, én mondjuk nem is láttam VW buszt, de az biztos az én hibám. Biztos ki is felejtettem valakit a felsorolásból, de mentségemre szóljon, rengeteg volt a látnivaló. A legsportosabb egy Capri lett, ami a felhozatalt ismerve azért vicc. De nem is ez volt a lényeg.
Bemutatkozó és hagyomány teremtő rendezvény volt. Rengeteg bénaság,
és szervezési baki volt, amit a rendezők is elismertek.
Egy autós találkozóra autós programok kellenének. Érdekes az
erőművész és a rock-zenekar, csak estére már nem maradt senki aki
megnézné. Én sem.
A késői eredményhirdetés sem okos dolog.
Az autós felvonulásról ne is beszéljünk. De mint a
szerződéskötéskor kiderült csak akkor nem kell kifizetni a 250 ezer
forint helypénzt, ha az autók Tescós lufival díszítve végigvonulnak a
városon.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
