Ilyen a 8000 forintos akciókamera
Teszt: Silvercrest Wifi Sports Action Camera
Egy szőke csaj kiugrik a helikopterből egy zord hegygerincen, rááll a snowboardjára, és elindul egy szinte függőleges falon. Négy-öt őrült bringás valahol a kanadai vadonban veret hetvennel a mamutfenyők között, bikinis csaj cetcápát simogat 15 méter mélyen, aztán Nissan kevésbé sikeres versenyautóját tesztelik valamilyen egzotikus versenypályán. Mindet Gopróval rögzítik, és mire megnézem a harmadik ilyen összeállítást, elhiszem, hogy az én életem is ilyen lenne, ha vennék egy akciókamerát.
Tizenöt éve karcolgatom az extrémsportok felszínét, többnyire bringával, vagy búvárkodás közben, de csúszott már be ejtőernyő is, aztán mentem jégen autóval, motorral, és még pár kreténség. Ennyi idő alatt rájöttem, ha a cél nem a munka, felesleges egy akciókamera. Néha nálunk is feltűnik, jól felveszünk valamit, hogy aztán soha többé ne nézzük meg, és a következő alkalommal töröljük, amikor betelik a merevlemez. Szóval nehezen tartom indokolhatónak, hogy még használtan is 60-70 ezreket adjak egy Gopróért. Aztán bementem a Lidlbe.
Az akciókamera ott várt, ahol a legkevésbé számítottam rá: kerti szerszámok és a húszdarabos csavarhúzókészlet között. Egy darab volt belőle, dobozán a Silvercrest Wifi Sports Action Camera felirat, és minden látszott, ami a kategóriában számít: masszív plexi ház, dombor lencse, nagy gombok, teljesen komolyan vehető látvány. A józanság és az észérvek abban a pillanatban vesztek a semmibe, amikor megláttam az árcédulát: 8000 forint. NYOLCEZER. Ennyi pénzért, ha csak dagerrotípiákat csinál is, megéri. Esélyt sem hagytam a gondolkodásnak, elvettem a polcról és fizettem. Úgyis jött a Hegymenet túra, ott legalább kipróbálhattuk.

Tartozék jár hozzá rendesen, még bilincset is kapunk, amivel kormányra vagy bukócsőre rakhatjuk. A 3M ragasztóval ellátott tappancs sisakra való, és akárcsak ez, az összes többi rögzítőelem a kamera saját szabványát használja. Van egy trükk: egy pici, piros műanyagcsúszka, amelynek a felső fele a Crivit rögzítőjébe passzol, míg az alján lévő fülek Gopro kiegészítőivel kompatibilisek. Ennek örültem, mert a saját bringás sisakomon már két Gopro, egy Drift és egy Sony rögzítőtalp van, így nem kellett egy negyediket is felragasztanom. Vannak tépőzáras hevederek is, például egy vékonyabb fára könnyedén felpattinthatjuk.
Szintén okos megoldás az analóg előnézet: ez egy domború tükör, amit a lencsére kell felpattintani, így látjuk, hogy mit fog felvenni. A gyakorlatban elnagyoltan működik, például a dombortükörben simán benne voltam, míg a telefonos előnézet levágta a homlokomat. A telefonos előnézet Androidon és iOS-en egyaránt jól működik, a telefon korától függ, milyen minőségű és milyen gyorsan frissülő előnézetet kapunk. Ez a funkció wifin keresztül kommunikál, mindegyik kipróbált telefonnal nagyjából 20-25 méterről tudtam elindítani a felvételt, videó és fénykép is készíthető vele, mellesleg az applikáció felhasználóbarát.
A tok körben tömített, választhatunk, hogy vízálló hátfalat szerelünk fel, vagy a nyitott, hangfelvevőset, mindkettő jár a csomaghoz. A zármechanika okosan megoldott, egy kis narancssárga biztosítókapoccsal zárjuk le az előfeszített kallantyút, így nem pattan fel. A kamerára mindössze két gomb jutott, viszont mivel van egy OLED kijelző, egész jól el lehet navigálni a menüben, az egyik gomb léptet, a másikkal belépünk az almenübe, és mivel a feliratok egyértelműek, ennyi elég is.
A lítium-ion akku 1130 milliamperes, a gyártó két órányi felvételt ígér vele, 1-1,5 órát még a hóvihar hidegjében is elment. Töltő nem jár a csomaghoz, de a számítógép három óra alatt feltölti. HDMI és mikrofon csatlakozó (2,5 mm) is került a házra, és micro SD kártyát fogad. A háttértárakat 64 gigabájtig kezeli, alapból egy négygigás jár hozzá, van viszont SD-kártya adapter, ami jó, mivel a legtöbb laptopban van hagyományos SD-olvasó.
A kamera egy CMOS szenzort használ, ezzel vagy 5 megapixeles fényképeket, vagy H.264 formátumú videókat készíthetünk, 720p-ben 60 fps-sel, viszont 960 és 1080p-ben már csak 30-cal. Ez az általános családi használatra, elég, vagyis, ha nekivágunk a gyerekekkel Tihanynak, és nem hagyjuk el az aszfaltot. Mert terepen bizony ráz, hiszen semmilyen rezgéscsillapítás nincs benne, ráadásul, ha erdőben tekerünk, szintén zavaró az, hogy a fák között besütő napsugarakkal és árnyékkal nem tud mit kezdeni. Ilyenkor egy darabig fehér fényben úszik a képernyő, aztán mire átáll, újra árnyékban megyünk és sötét van. Állandó fényviszonyok közé való.
Kipróbáltam autós dashcamnek is, hiszen van benne loop-funkció, erre is lehet használni. A Mazda MX-5-ösömbe raktam be, aminek az átlagnál keményebb a futóműve, de ez sem indokolja a rázkódást, amit Dobogókőre menet rögzített. Mellette a Sony akciókamera képe mérföldekre van tőle, igaz, ilyet nem is kapunk százezer forint alatt. A probléma viszont az, hogy a szerkesztőségi GoPro Hero 2 is minden tekintetben túlnő rajta, pedig az legalább 7 éves. Érdekes módon viszont Zomborácz Iván a Harley-Davidson tesztmotorján egész jó felvételt csinált, valószínűleg a nehéz, puha futóművel szerelt motor jól csillapította a rezgéseket.
Ezek után sem lehet azt mondani, hogy 8000 forintot ne érne meg, hiszen ha valaki nem extrémsportoló, találhat olyan felhasználási módokat, ahova elég. Legalább 8-10 éves a technika színvonala, igaz, sok okos megoldás és könnyű használhatóság társul hozzá. Viszont az is igaz, hogy ebbe az utolsó darabba 8000-ért futottam bele, de valószínűleg, amikor készleten van, akkor többet kérnek érte. Ennél többet viszont már nem biztos, hogy adnék érte.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
7500 liter felesleges üzemanyagot locsolt szét az úton egy amerikai kamionos
A férfi azért tette ezt, hogy megszabaduljon a tartálykocsijában maradt felesleges szállítmánytól.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
