Ezerrel pörög a Totalcar Erőmérő sorozata, dolgozik a profi és hitelesített mérőpad és megdolgoznak az autók is a sikerért az Autokorbelnél. Talán már mindenki tudja, hiszen sokszor elmondtuk, hogy mi ez, korábban jelentkező olvasók autóit választjuk ki teljesítménymérésre. Ezúttal egy érdekesség áll fel a mérőpadra, egy Opel Vectra OPC. V6 turbó, ezért minden arra utal, hogy most lesz tűzijáték.
Az OPC az Opel Performance Center rövidítése, és a gyár sportosabb modelleket gyártó részlegét, esetleg motorsport divízióját takarja az elnevezés. A '99-ben megjelent 2500 darabos első Astra OPC sorozat valójában csak egy homologizációs széria volt egy készülő versenymodellhez, azonban az erős kompakt Opelek összes példánya elkelt hamar a magas ár ellenére. A nagy érdeklődés meglepte a gyártót is és a vezetőség úgy döntött, az OPC modelleket beillesztik a gyártási programba.
Azt a nevezetes első sorozatot csak egy kisebb műhelyben rakták össze, mára viszont önálló gyáregységben készülnek az Opel OPC-k. Korábban kisebb-nagyobb módosításokat hajtottak végre a hagyományos modelleken, de mára tapasztalt veterán és aktív versenyzők bevonásával fejlesztik a modelleket. Az egység igazgatója is egy ex-DTM versenyző, Volker Strycek, de külsősként Hans-Joachim Stuck is gyakran dolgozik az OPC-nek.

Valamivel több mint 70 ezer OPC modell talált gazdára a gyártás indulása óta, és több, mint 200 ezer OPC Line modell kelt el. Utóbbi egy optikai csomag a széria autókra, amely természetesen nagy népszerűségnek örvend, de csak gyenge utánzata egy valódi OPC-nek.
A mérésre kiválasztott Vectra C OPC motorja a Z28NET kódú, 255 lóerős, 355 Nm nyomatékú V6-os turbómotor. 2800 köbcenti garantálja, hogy a turbónyomás felépülése előtt is meg tud mozdulni az autó és remélhetőleg a görbéken is látjuk majd, hogy nem egy kiélezett turbó-karakterisztikájú motort tettek bele az autó orrába. Ez a motor egyébként 230 és 250 lóerős változatban bekerült a sima Vectrákba is, de az OPC-változat több dologban különbözik tőlük. Nem csak egy-két lóerőről van szó, hanem például folyamatos nagy terhelésre van méretezve az egész motor, mások a dugattyúk, nagyobb a hűtő.
A motor alapfelépítésében nincs túl sok különlegesség, mondhatjuk, hogy egy hagyományos, klasszikus V6-os 24 szeleppel, kétszer két vezérműtengellyel. Keresztben van beépítve a Vectra orrába, a turbót pedig helyszűke miatt a motor mögé, a váltó fölé tették. Nem annyira rossz megoldás ez, mert bár a kipufogót kényelmetlenül fel kell vezetni, de a szívó és nyomóoldalt könnyebb elhelyezni. Terelőlemezekkel védekeztek a hő ellen, ezen is látszik, hogy számítottak rá, hogy ezt az autót valaki hajtani fogja, esetleg pályanapokra is kiviszi.
A motor hangolásán azonban az is látszik, hogy nem a nagy katalógus-számok elérése volt a cél, hanem a hétköznapi használhatóság. A maximális teljesítmény már 5500-as fordulaton megvan, de ami még ennél is fontosabb, hogy a benzinmotortól soknak számító 355 Nm-es nyomaték maximum már 1800-tól 4500-ig végig rendelkezésre áll. Ez garancia arra, hogy akár városi forgalomban, akár országutas előzésnél ne kelljen állandóan a hatfokozatú váltót kapcsolgatni, a motor szépen megindul szinte akárhonnan.
Eddig az elmélet, most nézzük meg, hogy a relatíve keveset futott Vectra OPC mit tud a mérőpadon.
Azt gondoltuk a mérés előtt, hogy bőven meg lesz a gyári érték, hiszen egy elég nagy turbóval nyomott, nagy köbcentis blokk, manapság ennyi lóerőt a kétliteresekből is simán kihoznak. A mérés alatt, amikor a motor terhelve volt, a gyári kipufogó nagyon szépen szólt, szinte hihetetlen, hogy ezzel a hanggal ez az autó teljesíti az Euro4-es normákat. Sok sportkipufogó halkabb.
Hallgassátok meg, nézzétek meg a görbéket, nagyon tanulságos!
Ha érdekesnek találjátok a sorozatot, akkor iratkozzatok fel a Totalcar Youtube csatornájára, sok érdekes autó jön még, hamarosan egy csodálatos állapotú Honda Civic VTi-t mérünk meg.
Korábbi mérések
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
- Ilyen egy jól bevált recept: 300+ LE
- Egy versenyautó a vasfüggöny mögül – VFTS ВФТС
- A DTM csendőre
- Négyütemű Trabant, némi extrával
- A mi autónk turbóval a mérőpadon!
- Hány lóerőt tud az egyik legnépszerűbb hibrid?
- Kompresszorral tuningolták a kicsi Micrát!
- Mert az E30-at mindannyian szeretjük!
- Amikor a Mercedes mindenki más felett állt
- Az Audi Quattro még TFSI-vel is jó!

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
