Hálásak lehetünk olvasóinknak, mert a Totalcar Erőmérőben valóban nagyon sokféle és érdekes autó megfordult már az Autokorbelnél. Nagyjából tudjuk előre, hogy mit várhatunk, milyen lesz egy BMW M5-ös, esetleg egy Accord Type R, viszont néha nagyot nézünk így száz mérés után is. Most is ez történt, de nem adjuk fel.
A Porsche 911 legenda lett az elmúlt több, mint 50 évben. Felületes szemlélő úgy láthatja, hogy alig változott a forma, talán még a technika is hasonló, mint 10-20 évvel ezelőtt, azonban ez nem igaz. Az új modellek kis túlzással csak abban hasonlítanak az első 911-esre, hogy ezekben is szikragyújtású, hathengeres bokszer motor van.
Noha a Porsche presztízsmodelljéről van szó, a gyár rég nem ebből nyeri a nagy bevételt, hanem az eladási statisztikájuk élén táncoló Cayenne, Macan, illetve Panamera modellekből.
Ki gondolná manapság, hogy eleinte minden adott volt, hogy a sorozat sikertelen legyen. A farmotor és a hátsókerékhajtás már ötven éve sem kedvezett a tömegeloszlásnak, a korai generációk alattomosságukról voltak híresek. A gyár valahogy ügyesen marketingelte a sportkupét és vele együtt a márkát, a versenysportban is jelen voltak, így mára ezek az autók méltó ellenfelei szinte bármilyen utcai homologizációs modellnek a versenypályán és a hétköznapokban is.
Az okokról könyvet lehetne írni benne a minden részletre kiterjedő eladási stratégiától a fantasztikus mérnöki munkáig, melyek miatt semmi ok amiatt aggódni, hogy ezek a különleges autók eltűnnek a szemünk elől.
Minket ezúttal csak a motor érdekel, vagyis, hogy mit tud egy 3,4 literes szívó bokszermotor a 911-es farában.
A konstrukció hathengeres, hengersoronként két-két felülfekvő vezérműtengellyel, illetve hengerenként négy szeleppel. Könnyűfém motorblokk, könnyűfém hengerfejekkel, és lökettérfogatához képest kis tömeggel. A benzint közvetlenül az égéstérbe fecskendezi, és a szívócső perdületet ad a beérkező levegőnek a jobb keveredés érdekében. A motor szelepvezérlése folyamatosan változtatható, a Variocam Plus rendszer nem csak a vezérlési időket, de a szelepnyitás magasságát állítja: ezzel alacsony fordulaton a nyomatékot, nagy fordulaton pedig a maximális teljesítményt növelik. Nem utolsó sorban a károsanyag-kibocsátást csökkentik.
A kipufogó félaktív rendszerű, a fojtás mértéke változik a különböző üzemállapotokban, nem csak a jó hangzás, de a magasabb teljesítmény érdekében. Összességében a 3400 köbcentiből kihozott 350 lóerő, Euro 5 környezetvédelmi norma mellett bravúros egy szívómotortól. Kíváncsian tettük padra az autót, tudtuk, hogy érdekes mérés lesz, végül azonban egészen másfajta meglepetést hoztak a következő percek, mint amire számítottunk.
Nézzétek meg a videót, hallgassátok meg a nagy szívómotor hangját, mert tényleg óriási élmény, ahogy 8000/perc fölé forog a bokszer.
Ha pedig tetszik a hetente jelentkező Erőmérő sorozat, iratkozzatok fel a Totalcar Youtube-csatornájára, mert további érdekes autók jönnek az utcáról!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.