Ajándék lóerők a BMW M6-ban?
A Totalcar Erőmérőben ezúttal egy közelmúltbeli családi sportszedánt láthattok. V8-as benzinmotor, 4,4 liter hengerűrtartalom, dupla turbó. Kell még más? A forma ugyan szubjektív, de még ma is időtálló, nem állítom, hogy mindenkinek tetszik, de nem öregszik gyorsan az M6 Grancoupe. Lássuk, mit tud az Autokorbel hitelesített mérőpadján, a végsebesség-korlátozás kiiktatása után!
Végy egy BMW M5-öt, kicsit alakítsd át a karosszériát és kész az M6 GranCoupe. Mindez nyilván nem ilyen egyszerű, ahogy ezt Stump András korábbi cikkében olvashattuk erről a modellről és más M-es társairól. Bandi egy szép különvéleményt is megfogalmaz a jelenségről a cikk végén, amellyel ma is könnyű azonosulni.
De mit tud ez a hajtáslánc? A motor 4,4 literes, V8-as két darab kettős megfúvású turfeltöltővel, az úgynevezett hotvee, vagyis a hengersorok közötti elhelyezéssel.
A twinscroll technológia segít kihasználni a négy hengerből érkező, lüktető kipufogógázokat, 2-2 henger csoportosításával. A vezérlés dupla VANOS-t és Valvetronicot használ. Rengeteg hűtő van az M6 motorterében, kell is, hiszen egy ekkora turbós benzinmotor hatalmas hőt termel. Legerősebb GranCoupe váltója duplakuplungos és csak a hátsó kerekek hajtottak. Így is 4,2 másodperces gyorsulást ígér a gyár nulláról százra, a végsebességet pedig elektronikusan korlátozták 250 km/órára.
Csakhogy az Erőmérő mai epizódjában szereplő példány szoftveréből eltüntették ezt a határt, amit már a mérés előtt tisztáztuk a tulajdonossal, okulva a korábbi M5 méréséből, ahol ez gondot okozott. “Bandi tudta, Bandi már akkor tudta”, hogy ez a teljesítmény sok két keréken.
Az M6 gazdája lelkesen beszél az autójáról, amely lényegében napi használatban van, a családot szállítja, amikor éppen nem a gazdája használja ki a szinte korlátlan teljesítményt.
Készültünk nagyon az Autokorbel technikusával, sikerült a mérés és ebben a sikerben az előző mérések tapasztalata is benne van. A mai Erőmérő elindítása előtt próbáld megtippelni, mennyit hoz az M6 az eredeti 560 lóerőből.
Ha pedig kíváncsi vagy sorozatunk más autóira, iratkozz fel a Totalcar Youtube-csatornájára és ne felejtsd el bekapcsolni az értesítéseket! Sok érdekes autót találsz ott, ha pedig jelentkeznél, azt itt teheted.
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.