Tévedés ne essék, a Corvette izmos autó, de nem Muscle Car. Európai sportkocsikat vettek mintának tervezésekor, tehát törekedtek az igényes futóműre, a kiemelkedő kanyartulajdonságokra, a jó vezethetőségre. Minket most mégis a muszklija érdekel!
Amikor a Small Block, azaz kis blokk is hatliteres, az már jelent valamit. A Chevynél az elég jó Corvette C5 széria után ezt az utat választották: az 5,7-es motort nagyobbra fúrták. Kereken 4 coll azaz 101,6 mm a furata, így 5967 cm3 jön ki a 8 hengerből. Az LS2 jelű blokk azonban méretét meghazudtolóan könnyű, hiszen könnyűfém és OHV egyetlen központi vezérműtengellyel. Egyszerű és olcsó megoldás, ha teljesítmény kell!
Érdekesség, hogy 2007 második felétől további 195 cm3-t növeltek rajta, hiszen semmi sem helyettesíti a nagy tüdőt, ahogy a művelt angol mondja: no replacement for displacement. És persze 6,2 liter még mindig semmi, abban az időben a Viper 8,3 liternél tartott.
De vissza a 2007-es LS2-hözz! A nyomaték elég magas, a légellenállás és a homlokfelület viszonylag kicsi, így hosszú áttételezést kapott a váltó. De annyira, hogy ne lepődjünk meg, ha Amerikában még a fogyasztásával is dicsekszenek. Simán eljár 10 liter alatt, az ügyesebbek 8 alá levihetik, de ki akar úgy járni egy Corvette-el, mintha Prius lenne? Ezt a rejtett képességét magyarázza részben a motor alacsony belső súrlódása is, a kevés alkatrész miatt, de az alacsony fordulatszám az igazi kulcs. Ha viszont a csúcsteljesítményt keressük (405 Le az ígéret), ahhoz forgatni kell, mert 6000-es fordulaton adja le a V8, aminek ilyenkor klasszikus amerikai hangja van, hogy vigyázzban állnak a szőrszálak a tarkón – igaz, ezt a változatot anno nem szerette annyira Karotta.
Gábor régi álma egy Corvette, de már lemondott róla, mikor a véletlen elé sodorta ezt a kocsit – eredetileg másik színt, sőt másik generációt keresett. De panaszkodni nem szokott, sőt nagyon megszerette a C6-ot, mert szerinte ez az ideális középút a Corvette világában modern technológia és archaikusan szép megoldások között. Nincs túlbonyolítva, de már kellemesen használható autó, de hogy elcserélné-e bármire Megtudhatod a videóból, közvetlenül az után, hogy megmértük az öblös V8 mai tudását – erről előzetesen csak annyit, hogy a 200-ig skálázott sebességmérőt simán kiakasztottuk!
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi epizódok:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.