Van Passat kombi TDI nélkül?

Erőmérő: Volkswagen Passat 1.8 TSI 2011

2021.10.01. 05:47

A Passat B7 sokak szerint nem is kéne külön generáció legyen, csak a B6 ráncfelvarrása. Alig került bele újítás, a külseje is az aktuális VW trendet követte. A többiek valamivel kitüntek, ez viszont maradt szürke, megbízható. De milyen a motorja?

A Passat történetét 1972-től írják, a mért autónk már a hetedik generáció tagja, tehát 2010 – 2015 között gyártották. A Népítéletben nyilatkozó tulajdonosok 8,1 pontra tartja átlagosan, de kimagaslik a 9-es megbízhatóság. Volt aki csak úgy jellemezte: Haver a javából!

Még Papp Tibi írta róla a bemutató kapcsán, hogy az ebben megjelent, fejlett asszisztensekkel együtt az igazi, de az utcán azért elég sok szaladgál ezek nélkül is, akkoriban még nem volt kötelező egy ilyen csomag beépítése a közép-kategóriában. Persze azon a bemutatón csak dízelt vezettünk, és az utcán is a TDI a gyakoribb, sokaknak egy ilyen tágas, kis fogyasztású VW kombi a vágyak netovábbja. Nyilván a 320-380 Nm elég kellemes normál autónál, pláne egy évtizeddel ezelőtt. Sőt, elég az még ma is, ahogy egy korábbi mérésünkben kiderült.

Most viszont benzines állt fel a mérőpadra. TSI motor 1,8 liter hengerűrtartalommal, négy henger turbófeltöltővel, 160 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ígér a gyár. Itt is az a helyzet, hogy be kellett férni az 1,4 TSI és a 2,0 TSI 122 ill. 211 lóereje közé. Nyilván nincs a végletekig húzva a motor, mert pl. 1800 köbcentiből akár turbó nélkül is ki lehet hozni ennyit, vagy többet is, de azért ez akkora tudás, amive már szépen mozog a Passat. Vagy mégsem? Megmérjük, és kiderül!

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
Nem várt FORDulat
Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.