Van Passat kombi TDI nélkül?

Erőmérő: Volkswagen Passat 1.8 TSI 2011

2021.10.01. 05:47

A Passat B7 sokak szerint nem is kéne külön generáció legyen, csak a B6 ráncfelvarrása. Alig került bele újítás, a külseje is az aktuális VW trendet követte. A többiek valamivel kitüntek, ez viszont maradt szürke, megbízható. De milyen a motorja?

A Passat történetét 1972-től írják, a mért autónk már a hetedik generáció tagja, tehát 2010 – 2015 között gyártották. A Népítéletben nyilatkozó tulajdonosok 8,1 pontra tartja átlagosan, de kimagaslik a 9-es megbízhatóság. Volt aki csak úgy jellemezte: Haver a javából!

Még Papp Tibi írta róla a bemutató kapcsán, hogy az ebben megjelent, fejlett asszisztensekkel együtt az igazi, de az utcán azért elég sok szaladgál ezek nélkül is, akkoriban még nem volt kötelező egy ilyen csomag beépítése a közép-kategóriában. Persze azon a bemutatón csak dízelt vezettünk, és az utcán is a TDI a gyakoribb, sokaknak egy ilyen tágas, kis fogyasztású VW kombi a vágyak netovábbja. Nyilván a 320-380 Nm elég kellemes normál autónál, pláne egy évtizeddel ezelőtt. Sőt, elég az még ma is, ahogy egy korábbi mérésünkben kiderült.

Most viszont benzines állt fel a mérőpadra. TSI motor 1,8 liter hengerűrtartalommal, négy henger turbófeltöltővel, 160 lóerőt és 250 Nm nyomatékot ígér a gyár. Itt is az a helyzet, hogy be kellett férni az 1,4 TSI és a 2,0 TSI 122 ill. 211 lóereje közé. Nyilván nincs a végletekig húzva a motor, mert pl. 1800 köbcentiből akár turbó nélkül is ki lehet hozni ennyit, vagy többet is, de azért ez akkora tudás, amive már szépen mozog a Passat. Vagy mégsem? Megmérjük, és kiderül!

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi epizódok:

Keveset tud, de azt örökké
Kedvenc lett megjelenésekor a Favorit. Kitűnt a keleti blokk választékából. Mert a már akkor is öreg motor remek otthonra talált az autó elejében.
Egy tényleg tartós szívó benzinmotor
Sajnos felénk nem terjedt el, pedig ez egy igazi többcélú jármű. Tágas, jó, strapabíró. De hogy bírja a motor 36 év után?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.