A turbós Imprezán is elfér a gázszett

Erőmérő: Subaru Impreza Wagon GT Turbo - 1996

2021.12.03. 06:20

Az elején leszögezem: erősen kötődöm a Subaruhoz… is. Na jó, sok autót kedvelek, de mindegyikben keresem a szeretnivalót, még a szokatlanokban is. Nahát szokatlan akad ebben a kombi Subaruban bőven, hiszen boxermotor turbóval, ferdén beépített intercoolerrel, összkerékhajtással és gázüzemmel – jó mérés lesz!

Jó dolog sima utcai kocsikat mérni, de amikor rali-pedigrés Subaru érkezik a padra, akkor kicsit még jobban koncentrálok. Például milyen fullos volt az a Forester nemrég, csekély 333 lóerővel! De a mai alanyunk a szívemhez még talán közelebb áll, hiszen egy Impreza GF8 1996-ból! Sokat futott és nem is teljesen gyári kívülről nézve, de a legnagyobb meglepetés a gázszett, ami kevéssé szokványos a sportos autók világában. Megmértük nektek gázzal és benzinnel is! Érdekesen alakulnak görbék, úgyhogy volt mit kielemezni!

Amikor ezek az autók piacra kerültek, akkor Európában ez volt a GC8 / GF8 Impreza család csúcsa. Japánban ugyan létezett WRX meg STI, nekünk viszont le kellett mondani a kovácsolt dugattyúkról, ezek nélkül „csak” 211 Le volt a motor. Ami az EJ20 családból származik, 4 hengeres, 16 szelepes boxer, ebben a GT-ben DOHC vezérléssel, ami ugye összesen 4 vezérműtengelyt jelent. Hi-tech volt ez a maga korában! A mikrokontrollernek hívott motorvezérlőt eleinte nehezen, vagy sehogy sem tudták piszkálni. Vajon ebbe már bele tudtak nyúlni? A számok alapján valószínűleg sikerült.

A modell egyébként 1992-ben jelent meg a már 3 éve futó Legacy rövidített padlólemezén. Meghagyták a boxermotorokat és a szimmetrikus felépítésre alapozva indult be a marketing gépezet. Talán nem is butaság – tényleg azonos az oldalak terhelése. Alacsony vibrációval számolhatunk, jó a gyorsulás, egyszóval szerethető konstrukció. Az ötfokozatú kéziváltó egy központi 50:50 százalékos differenciálművön osztja szét a nyomatékot a két tengely között. Ez kiegészül egy viszkóval a behajtás és a hátsó kihajtás között, illetve az ilyen GT verziókban hátul is viszkós önzáró a difi. Már ez is elég a jó teljesítmény leadáshoz ráadásul nem is ideges ezektől az elemektől a hajtás.

Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, jelentkezzetek autótokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Korábbi Epizódok

Ilyen egy Honda motor éneke
Tartós a VTEC Honda, hiszen túl van félmillió kilométeren, mégsem kellett sosem megbontani. De az erőt tudja még?
Nagy motor, nagy test, nagy élvezet
Az amerikai autógyártás virágkorában volt választék luxus kupéból. A Buick név mindig jól is csengett, a Riviera népszerű lett. Vajon jogosan?

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.