Ez a korszak is elmúlt, a Ford azt mondja, nem lesz több Focus RS. Baj, nem baj? Egy legendával kevesebb, ez igaz, viszont a környezetvédelem nem a legerősebb oldala, ezt sem lehet vitatni. Mindenki döntse el hát magának, sajnálja-e, de egy dolog biztos: nagyon hat az érzékszerveinkre. És ez tökéletesen szándékos.
Erről az autóról mindenkinek van véleménye. Pedig eredetileg úgy volt, hogy nem is lesz ilyen. Csak aztán akadt egy Ford mérnök, aki szerette az autókat és kiharcolta, hogy legyen csak RS a harmadik Focus modellfrissítése után is. Miért? Mert csak!
Erődemonstráció, de milyen! Sokaknak tetszik, én is szeretem. De elég a gyári 350 lóerő? Először biztos, de később néhány gazdának kevés lesz. Ekkor lehet gondolkodni tuningon, ez viszont persze pénztárca kérdése. Vannak komoly különbségek, hiszen a Ford nagyon népszerű Nagy-Britanniában, és ott a nagyon drága tuningra is van kereslet. De a minőségre mindenképpen. Ez a konkrét autó nem csak új programot, de enyhe hardver átalakítást is kapott, viszont a nemes részek, a motor belseje érintetlen. Lássuk mit tud, irány a görgő!
Van ennél erősebb, nagyobb, szennyezőbb autó, de a megjelenésével követ dobott az állóvízbe. Drift módos összkerékhajtás, rajtprogram, ALS, durrogás, egyszóval színház az egész világnak. De a komoly műszaki tartalom is benne van, hogy ezeket elérje. Kézi váltó, újragondolt összkerékhajtás, turbó, erősített karosszéria, állítható lengécsillapítók, Performance pack könnyű felnivel és hozzávaló gumival. Opcióban elektronikus ABS-szel működő kéziféket is lehetett bele venni Drift stick néven. Bár ezt kicsit módosították, a külső nem árulkodó – a tudása azonban nem okozott csalódást.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.