Mindenki tudja, hogy az S4 a közepes méretű, közepesen sportos Audi jele. Olyan, mint ami nekünk is volt az oviban. Mármint jelünk, nekem például egy kulcs ábra volt a törölközőmbe varrva. Pedig lehetett volna kompresszor is.
Nem fut belőle sok az utakon, sőt az imidzse sem túl hangos. Pedig, hacsak valami nagyon el nem bújt a szemem elől, akkor ez az egyetlen kompresszoros Audi motor a közelmúltból. De amúgy sem gyakori választás a mechanikus feltöltő az autógyártásban.
A gyári karakterisztika sejtet némi tartalékot, hiszen mind a teljesítmény, mind a nyomaték széles sávban tetőzik, pillanatnyi csúcspont helyett. Ezért szép görbéket és egy kis plusz teljesítményt vártam a méréstől. Vajon igazam lett, vagy inkább a tizenegy év kopása számított?
Nem volt semmi gond a méréssel, az adatok beszédesek. A teljes egészében alumínium 3 literes V6 hengersorai közé illesztették a kompresszort, mellé két vizes intercoolert. Így elég rövid úton jut a levegő a motorba, ami egyszerűsíti a csövezést és tömeget spórol. Az Eaton TVS egy Roots típusú kompresszor, ami új fejlesztés volt akkoriban. Csendességet ígér, pedig mi a hangját is imádjuk, de tény: egy Audi mégsem szólhat úgy, mint Dom Toretto Dodge Chargerje. Ha pedig jobban meg akarod ismerni ezt a fekete lopakodót, akkor szép fotókkal és értő szöveggel várunk erre.
Nyomjatok egy lájkot ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.