Orrmotor hátsókerék, mi baj lehet? Amikor 1982-ben megjelent a Ford Sierra még nem állt egyedül ezzel a megoldással, mire azonban ezt a piros ötajtóst legyártották, már nagyot változott a világ. Szerencsére a külső még akkor is izgalmasnak számított, így a régies technika tíz hosszú évig maradt gyártásban.
Tuning annyit tesz: hangolás. Valamilyen cél érdekében hangoljuk, módosítjuk a technikát. Ez lesz a május 15-i Parkoló Parádé vezér témája, és ez ügyben hívtuk meg Lászlót és a Sierráját mérésre. Eredetileg krúzolni vette a Fordot, de a DOHC (szlengben dokk) motor néha betegeskedett. A téma nagy tapasztalatú ismerője Sipi úr, azaz Sipos Zoltán kollégánk is sokat tudna mesélni a típus viselt dolgairól, több sztorit, meg úgy általában a Sierra történetét meg is írta.
Most elég hozzá annyi, hogy vannak jobb motorok, közismertebb tuning-alanyok, mint a DOHC, de mégis 2 literes. Mit csinál a polgár, ha szeretne kicsit jobb hangot? Rendel az ebay-ről egy kínai Weber másolatot. Mit hoz ki ez a gépből? Azt majd most megmérjük!
A HubDyno Budapest mesterének, Emilnek is tetszett a Ford hangja, azonnal kiszúrta a kis fordulati keverékképzési problémát. Az történik ugyanis, hogy nagy fojtószelepállásnál, azaz padlógázra lelassul a levegő áramlása, megnő a nyomása és a venturiban nem tud a főfúvóka rendszer elég benzint felszívni. Így romlik a keverékképzés, csökken a teljesítmény. A megoldás: vissza kell engedni a gázpedált, máris jobban megy az autó. Talán még van, aki emlékszik az összenyitós fogasíves karbira, na az pont ugyanezt tudja! Ilyenkor még az átmeneti rendszer sem működik. Persze 2500-3000 fölött ez nem jelent gondot, lehet padlózni és hamar elérünk a maximális, 6200-as fordulathoz.
Fontos kiemelni, hogy itt most WHP-t, vagyis kerékre jutó teljesítményt mértünk, nem származtattunk vissza a főtengelyre. Más padon, ahol van visszaszármaztatás, tehát talán magasabb értéket kaptunk volna, de a lényeg: az itt mért lóerőt valóban érzi is a pilóta, ha letapossa a gázt.
Nagyon jó nekünk ha nyomtok egy lájkot; ha tetszett, oszd meg és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!
Korábbi méréseink:
- Mérőpadon az új BMW M5: nem kicsit tért el a gyári értéktől
- Nem ez az első eset, hogy a BMW-nél más számot adtak meg a teljesítményre, mint a valóság.
- Nem várt FORDulat
- Mit nem adtunk volna ennyi erőért 20 éve? Egy villanyautóval zárjuk sorozatunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.