Igazi időutazás, felhagyhatunk a megszokott megoldásokkal és a praktikumra koncentrálhatunk. A szovjet előd sokat látott az elmúlt 60+ évben – öregebb a konstrukció, mint az olvasók 99%-a!

Tudni tudtam, de nem gondoltam! Mára jópofa, de nem túl praktikus a dizájnja, belül nem túl nagy, de legalább egyszerű. Miért? Ha megértjük a szovjet-orosz birodalom Moszkván kívüli részét, akkor megérthetjük, hogy alaposan átgondolt konstrukció – nem a fogyasztói társadalomnak.
A (nem) fejlődési irányt jól mutatja, hogy az igazi előd a GAZ 69 amit korábban már mértünk. Nos, ennek a hajtáslánca és főbb méretei voltak meghatározók. A tengelytáv változatlan és amikor ráálltunk a padra ez azonnal bebizonyosodott.
Tehát: 1953 GAZ 69 – 1958 UAZ450 – 1965 UAZ 452, majd főhősünk, a 3909 típus. Ugyanaz a gyár Gorkij Avtomobilnij Zavod, majd Uljanovszkij Avtomobilnij Zavod – mikor milyen politikai szél fújt. Néhány pártfőtitkárt túlélt: Sztálin, Hruscsov, Brezsnyev, Gorbacsov, de még a Szovjetúniót is! Most is gyártják, de az ismert ok miatt nincs import. A padra guruló példány is 2020-as. Most nem féltünk attól, hogy leér az alja, sőt semmije. Érdekességképpen íme egy UAZ-proskpektus 2021-ből német nyelven, illetve itt van egy teljesen friss, oroszul.
A forward control elv alapján épült, ne keressünk hagyományos motorháztetőt, belülről a sofőr és az utas között található a motor. A karosszéria színe ugyan nem új,könnyű lesz a bontóban színazonos elemet találni, de a motor az új! A ZMZ motorgyár terméke Euro 0-tól Euro 6-ig bármit lehet kapni. Habár fontos emlékezni, hogy soha nem a motor fele meg az Euro normának, hanem a jármű! Ugye tudjuk, hogy g/km a legtöbb károsnyag normája, így a hajtáslánc, de még a karosszéria is beleszámít a kibocsátásba. Tehát ez egy 2693 cm3-es 4 hengeres soros motor 112,2 Le-vel és 198 Nm-rel.
Az autó mindössze 1026 darab összeszerelt alkatrészből állt, ma kb. 5-7000 darabból raknak össze egy alap középkategóriás autót. Ugye már írtam, hogy nem a fogyasztói társadalomnak készült!
Meghajtottuk a görgőket, csatlakoztattuk az OBD-t (!) és hallgattuk a csodás hangját. Tényleg kellemes.
Egyszerű mérés volt, simán felpörgött, de csak 4500-ig! Tudtuk ugyan, hogy 4250-nél van a maximális teljesítmény, de mégis. Mennyi lett a gyári és a mért teljesítmény különbsége? És százalékban? Egyébként ennek a motornak Euro kevés verziója tudna akár 145 lóerőt is, minden másra ott van a turbó!
Hozunk még érdekes autókat, de addig is kérlek ha tetszett, oszd meg, lájkold, kommenteld és jelentkezzetek autóitokkal a jelentkezési űrlap kitöltésével, akár korszerűbb összkerekes vagy/és elektromos autóval is, itt azt is meg tudjuk mérni, lájkoljátok a Totalcar.hu-t a Facebookon, kövessétek be Youtube-csatornánkat!

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
