EU-s törvényalkotók árulták el a Reutersnek, hogy idén már végre tényleg megvalósulhat az európai egységes mobiltöltőkről szóló szabályozás, ami elsősorban az iPhone-ok forgalmazására lehet erős hatással.
Nem lesz nehéz kitalálni azt, hogy mi legyen az egységes szabványban szereplő csatlakozó, az USB Type-C minden technikai és gyakorlati szempontból megfelel arra, hogy szabványként használható legyen, az ezzel kapcsolatos egyezmény alapjait már 2011 óta aláírták a nagy, androidos mobilgyártók, akkor még microUSB-vel, később pedig, egy markánsabb fejlesztés után a Type-C-vel. Azóta ezt a legtöbb mobilon, számítógépeken szinte kivétel nélkül megtaláljuk, töltési teljesítménye, átviteli sebessége pazar, használata kényelmes a szimmetrikus kialakítás miatt, nem is foglal sok helyet, ráadásul már az akkus szerszámgépek világába is kezd betörni.
A szerszámgépeknél is az USB-C lehet a jövő
A Ryobi és a DeWalt még idén meglépi az egységesítés felé haladó lépéseket.

Ha az a kérdés, miben érinti ez az androidos telefongyártókat, a válasz nagyjából egyértelmű: semmiben. Szép lassan a legolcsóbb okostelefonokról is eltűnt a microUSB, jövőre már biztosan senki nem tervez a régi szabvány szerint új modellt forgalomba hozni az EU-ban, vagy ha a nagyon olcsó, egészen belépőszintű mobiloknál mégis, nem lesz egy nagy többletköltség a modernizálás.
Más a helyzet az Apple esetén, akik a 2013-as iPhone 5 óta használják legutóbbi egyedi csatlakozójukat, amit Lightning névre kereszteltek el. Ez a szabvány sok tekintetben elavult, az Apple mégis ragaszkodik hozzá még az aktuális iPhone-oknál is, miközben valódi oka egyre kevesebb van rá. Amíg a vezetékes eszközök világát éltük, az Apple jól keresett abból is, hogy a mindenféle eszközgyártó a saját Lightning-csatlakozós eszköze után fizette a licencdíjat, a microUSB-korban pedig a Lightning mellett óriási előny volt, hogy bármilyen irányból be lehetett dugni a mobilba, kényelmesebben volt használható, mostanra viszont, amikor már a MacBookok és az iPad tabletek is Type-C-t hordanak, szinte érthetetlen, hogy miért nem váltják ki a csatlakozójukat.
Az Apple-t viszont nem úgy ismerjük, mint aki ilyen nyomásra változtatna. Létezhet olyan forgatókönyv, hogy lesz európai specifikációjú, Type-C-s változat a következő iPhone-okból, hiszen például a kínai piac is kapott két fizikai kártyás változatokat, amik a világ más tájain nem voltak kaphatók, de az sem kizárt, sőt, valószínű, hogy a következő iPhone-ok valamelyike már teljesen port nélkül érkezik, a töltést megoldja a Qi vagy a MagSafe vezeték nélküli technológiák valamelyike, adatot pedig majd a szokásos vezeték nélküli megoldásokkal (Bluetooth, AirDrop, felhő, stb.) továbbítunk.

Az Apple persze a törvény ellen van, szerintük az indokoltnál nagyobb hulladéktermeléssel járna, ha a régi Lightning-csatlakozókat ki kellene dobni (nyilván ez kevésbé volt gond, amikor a régi 30-pines, széles csatlakozót váltották le), pedig az EU egyébként érthető elve pont az, hogy ha egy csatlakozó mindenhez jó, akkor nem avul el, és mivel csak egyfélére van szükség, így jóval kevesebb feleslegesen legyártott kábel készül el.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
