Kipróbáltuk, mit tud egy félmilliós villanyroller
Teszt: Kaabo Mantis Plus elektromos roller
Tolod épp haza a kiskerekű, olcsó elektromos rollered – persze, megint egy defekt, idén már az ötödik, de ki számolja? Párszáz métert még biztosan tolni kell, gondolkodni van időd: szeretsz rollerezni, simán kiszolgál az év tizenkét hónapjából nyolcban, és bár eredetileg úgy számoltál, hogy csak a munkahelyedre mész majd vele, valójában szinte le sem lehet róla robbantani, és konkrétan érzed, hogy az autódba sem tankolsz annyit, mint korábban. Mégiscsak megérett a kategóriaváltás!

Semmiképp nem lesz olcsó móka. A 200 ezer forint alatti rollerek ideálisak arra, hogy bevezessenek az elektromos kétkerekűzés szerethető világába, de ha már értőn bújod a specifikációkat és szeretnéd elkerülni a fájó kompromisszumot, akkor gyorsan eljutsz a 400 ezer forint körüli kategóriába, ahol már kerékméretben, futóműben, fékben és hatótávban is ideális gépeket találsz, legalábbis papíron.

A műfajban a Kaabo Mantis Plus fantázianevű, természetesen kínai alapokon nyugvó modell az egyik legnépszerűbb, és zömmel pont olyan felhasználók veszik, akik a kezdő szinten már túl vannak, kényelmesebb, tartósabb gépet szeretnének jóval több kakaóval, de továbbra sem sporteszközként, hanem közlekedési alternatívaként tekintenek a rollerre. Ja, és lehetőleg nem akarják napi szinten bedobni egy autóba vagy feltenni a vonatra, mert 26 kilót nyom, elég nagy, illetve összecsukni is jóval macerásabb, mint egy Xiaomi rollert.
Elektromos roller egy Totalcar-forgatáson
A Tulaj a Pályán főszereplői ezúttal is az autók és a tulajdonosaik voltak, de a stáb mozgását leginkább egy roller könnyítette.

Nem ronda, de igazából nem is szép ez a Mantis, az eloxált lengőkarok hangsúlyosak, meg persze az elöl üreges kialakítású váz is erősen techno-irányba viszi a formatervet, de kicsit túltolja, a részletekkel pedig nem sokat foglalkoztak. Az oldaltámaszt mintha a raktár sarkából összesöpört kapupánt-csavarral rögzítették volna, és néhány elkallódott biciklialkatrész is rákerült valahogy, de az alapvető dolgok rendben vannak, látszik, hogy az alumínium váz nincs elspórolva, a kormányrúd rögzítése baromi stabil, ahogy a kormány felfogatása is tisztességes: erről a gépről könnyen elhiszi az ember, hogy tartós használatra tervezték, nem teszi tönkre az első párezer kilométer.

10 hüvelykes kerekei vannak, ez nem összehasonlítható a motoros/autós számítással, hiszen itt nem csak a felni tartozik bele a számításba, hanem a kerék teljes átmérője, gumival együtt. Mindenesetre ez elég nagynak számít rolleres szinten, itt már nem kell extrém nagy guminyomásokkal menni, remélhetőleg ritka lesz a defekt és finoman átgördül a szintkülönbségeken a kiskerekű társakhoz képest.

Jól jön a 20 centi körüli hasmagasság, de mivel a tengelytáv elég hosszú, a rugózás pedig puha, így közepesnél nagyobb padkára nem javasolt vele felmenni, a fekvőrendőröket és a kisebb úthibákat viszont nagyon jól bírja, kényelmes, nem ráz, nagy kormányszögének köszönhetően pedig elég fordulékony is. Ha meg kell állni, azt két bovdenes működtetésű tárcsafék segítségével tud, mind az adagolhatóság, mind az elérhető fékerő szempontjából nagyon rendben van, még lejtőn, 30 km/h fölött is jut elég tapadás az egyébként közepes CST gumikra.

Egyelőre még nincs hivatalos magyar szabályozás arra, mi számít kis teljesítményű, járdán és kerékpárúton egyaránt használható rollernek, viszont az 1350 W-os maximális teljesítmény és az 50 km/h-s elméleti végsebesség alapján a Mantis mindenképpen kiesne ebből a listából, és legjobb esetben is a segédmotor kategóriába lehetne berakni. A gyakorlatban én úttestre semmiképpen nem vinnék ki egy ilyen eszközt, ennek a rollernek minden szempontból egy jó minőségű kerékpárút az otthona, lehet vele óvatosan gurulni a járdán is, de ahhoz tényleg fokozott figyelem kell. Ami jó, hogy a 25 fokos mászóképességet a gyakorlatban is tudja 100 kiló körüli terheléssel, kényelmesen vitt fel bármilyen meredek emelkedőn, olyanokon is, ahol a Xiaomi és hasonló társai már rég megálltak alattam.

Ez a modell hátsókerék-hajtású, az összkerekes változat felára majdnem 200 ezer forint, ami valószínűleg nem éri meg: úgysem a gyorsulgatás a cél egy ilyen eszközzel, többet nyerünk az extra hatótávon, mint amit a kétmotoros változat ad, dupla motorvezérlővel, nagy áramfelvétellel, nehezebb kivitelben. Egyedül azt tudom elképzelni, hogy ha tényleg kellene a 35 fokos mászóképesség, mert annyira meredek utcákon járnék a mindennapokban, akkor meggondolnám.

A kormány jobb oldalára vélhetően egy random kínai e-bike vezérlőt csavaroztak fel, én legalábbis elég sokféle, többek közt Eleglide márkájú bringán láttam már ugyanezt a megoldást, és ahogy azoknál sem tetszett, ennél is kifejezetten idegesített. A gázkart pontosan úgy kell húzni, mintha fékkar lenne, viszont mivel közvetlenül alatta ott van a valódi fékkar is, így egy hirtelen fékezésnél a mutatóujjad visszaengeded a gázkarról, átemeled a fékkarra és úgy tudsz fékezni, ami macerás és béna megoldás.

Az akku töltöttségének visszajelzését sokszor meghülyíti a pillanatnyi terhelés, mivel a pillanatnyi feszültségből számolja ki az értéket, emiatt menet közben jóval kisebb töltöttségi állapotot látni a valódinál, el kell fogadni, hogy csak sima guruláskor vagy álló helyzetben reális, amit ír. Bal oldalon kapcsolhatunk lámpát, ide került a duda is, a fény-és hangerő mindkét esetben megfelelő, a trepnin lévő helyzetjelzők pedig indexként is tudnak villogni, ami szintén nem rossz ötlet.

A 35-60 kilométeres hatótáv abszolút reálisnak tűnik, komolyabb terheléssel, budai emelkedőkön is megfutotta a 35 km-t, és amikor ezek után 20% környéki töltöttséget írt, akkor is kényelmesen elgurult még 12 kilométert sík terepen. Óvatosan használva simán kinézem belőle a 60-at. 18,2 Ah kapacitású akkumulátorát a gyári töltő körülbelül 6 óra alatt tölti fel, és az akku nem is cserélhető a felhasználó által, szóval minden esetben rollerestül kell tölteni az akkut, ami hátrányt jelent azoknak, akik a társasházi pincében tárolnák a rollert, az aksit pedig felvinnék tölteni.

A 420 ezer forint elsőre sokkolónak hangzik, főleg úgy, hogy ez az Ultimate Ebike-nál egy előrendelési, akciós összeget jelent az 500 ezer körüli teljes árhoz képest, viszont a három év garancia, az azonnali alkatrészellátás és a teljes körű, gyors szervizháttér sokat segít abban, hogy megbízható közlekedőeszközként tekints rá. Ha véget ér az üzemanyagok hatósági ársapkája, talán még többen kezdenek az elektromobilitás legegyszerűbb tagjaival barátkozni, a Mantis pedig már minden szempontból tisztességes szintet képvisel.
Mi kerül(ne) a benzinben 6-700 forintba??
Röviden: a kapitalizmus. Bővebben: ez, hogy még ennyiért is megveszed, mert úgy érzed, meg kell venned.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
