Mobil akkupakk: ezzel bárhol is bármit is tölthetsz
Bemutató: Ecoflow River 2 Max hordozható akku
Közel egy éve járt nálam az Ecoflow River Max hordozható akkupakk, még a Vadmusso projekt részeként, most megérkezett a második kiadás.
A változás már első ránézésre is látszik, hiszen a fogantyú a tetejéről a szélére költözött. Erre azt hittem, kényelmetlen lesz, de pont viszonylag sokat kellett cipelni és nem, egész kényelmesen lógott így féloldalasan. Ebben közre játszhatott az is, hogy a méretei és a súlya is csökkent (utóbbi több mint egy kilóval). A funkciók viszont megmaradtak, sőt. Csatlakozókból nincs hiány: a kimenetek között akad hagyományos USB A-ból három, USB C-ből egy, míg 230 voltos aljzatból már kettő. Na meg persze a klasszikus DC kimenet, amit jellemzően szivargyújtó csatlakozónak becézünk, de ha azt keveselnénk, van még két hagyományos DC "avagy laptop táp" jellegű aljzat is. Cserébe lemaradt róla a lámpa, de szerintem ezt nem sokan hiányolják.
Ahova magaddal viszed, ott már biztos van áram
A rezsidémont nem ezzel űzöd el, de van belőle olyan, amivel akár a villanyautódat is töltheted, vagy házad is üzemeltetheted.

A betáp gyakorlatilag nem változott. Mivel az olcsóbb társakkal ellentétben itt a táp beépített, így csak egy hagyományos “pc” csatlakozós kábel kell, és mindjárt tudjuk tölteni 230 voltról, míg az egyenáramú (DC) betápra az autó szivargyújtójáról vagy napelemről vételezhetünk töltést. Előbbihez kapunk is egy szivargyújtó csatlakozós kábelt. Bónusznak, mivel az USB C kétirányú, így akár a notebookunk töltőjével is tölthetjük. Kis ventilátorok biztosítják, hogy ki ne jöjjön a működtető füst, ez töltéskor és komolyabb terheléskor egész hangos tud lenni.
A 230 voltos kimenetek összesen 500 wattot tudnak leadni, ami nekem például kempingezés közben bármire is elég, jellemzően max 50 watt körüli fogyasztóim vannak (hűtőláda, laptop töltő). Rá lehet tolni a powert, akkor 1000 wattot tud papíron, nem mértem, de az biztos, hogy az otthoni hajszárító vígan elzörgött róla. Azért ez alapvetően telefon/notebook töltésre, kisebb hűtők üzemeltetésére van inkább, nem ipari gépek működtetésére, bár arra is van megoldás az Ecoflow családban, de egy nagyságrenddel feljebb. Nekem a kompresszoros Dometic CFX 35-ös, kompresszoros hűtőt vígan elvitte egy éjjelen keresztül, nappal pedig vagy menet közben az autó, vagy álló helyzetben a napelem töltötte.

Akár elődje, az aksi itt is Bluetooth-on és wifin kommunikál az applikációjával. Ez iOS alatt legalábbis teljesen flottul kapcsolódik, és ha olyan helyen van, ahol van wifi hálózat is, akkor bárhonnan rá tudunk nézni, ki/be tudjuk kapcsolgatni a kimeneteket.
A száraz technikai adatok: kicsit csökkent az akku kapacitása, 576-ról 512-re. Ez annak köszönhető, hogy lítium-ion-ról lítium-vasfoszfátra (LiFePo) cserélték az aksit. Ez ugyan, mint látható, kisebb energiasűrűséggel rendelkezik, cserébe gyakorlatilag gondozásmentes, kémiailag sokkal stabilabb, mint ionos társa, vagyis gyakorlatilag semmi esély a spontán kigyulladásra, a fizikai behatásokat is jól bírja, ami egy hordozható eszköznél nem megvetendő.
Mivel egy olyan eszközről van szó, ami adott esetben (szezonon kívül) akár hónapokat a szekrényben hever, az se mellékes, hogy nagyon kicsi az önkisülése és a ciklusállósága. Elvileg ha az optimális 50-60 százalékra töltve tároljuk, sokáig elhever károsodás nélkül, és a kis önkisülés miatt ritkán kell abajgatni.

A töltési időkről annyit, hogy teljesen lemerülten érkezett, így mindjárt kiderült, mennyi idő is a teljes feltöltés. 1,6 órát ígérnek 230 voltról, ezt nagyjából tartotta is. Napelemről elvileg két 110 wattos modullal 3-6 órát mondanak, egy 160-assal pedig optimális esetben 4,8 óra. Persze ehhez ideális állapot kell (napsütés hőmérséklet, ideális szög, stb), ami szinte sosincs, így a valóság tapasztalatom szerint inkább 80-100 watt lesz a kisebb napelemmel.
A száraz adatok pedig:
Ecoflow River 2 Max
|
|
Súly | 6 kg |
Méret | 270x260x196 mm |
Akku kapacitás | 512 kWh |
Kimenetek | |
USB-A | 5V, 2,4A, 12W |
USB-C | 20V, 5A, 100W |
DC összesen | 12,6V, 10A, 126W |
AC összesen |
230V, 50/60Hz (appból kapcsolható), 500W (boostolva 1000W), tiszta színuszos
|
Bemenetek | |
AC |
230V, 50/60Hz, 660W max
|
Autós bemenet |
12/24V, 8A, 100W max
|
Napenergia |
11-50V, 13A, 220W max
|
A konkért modell most épp 249 900 Ft, és az általam látott, hasonló teljesítményű és árú konkurensekhez képest elég flottul működött, az applikáció is szépen települt és azonnal kapcsolódott, és úgy tűnik, nem egy évente nevet változtató random kínai gyártó, ami szintén jópont nálam. A ventilátor lehetne kicsit halkabb, azért egy sátorba nem aludnék vele feltétlenül.
A terméket az Ecoflow hazai forgalmazójától, az INNPRO-tól kaptuk, köszönjük!
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
