Unod, hogy a fedélzeti kamera "csak" kamera? Mindig is érdekelt, milyen üvöltözni a visszapillantóddal? Akkor a visszapillantóba szerelt fedélzeti kamerák világ a te zsánered, a Lamax S9 Dualja pedig minden extrát megad, még akkor is, ha felesleges.
Nincs kétség affelől, hogy a fedélzeti kamera az egyik, ha nem a leghasznosabb dolog, amit utólagosan beszerelhetsz autódba. Rengeteg fejfájást lehet miattuk elkerülni, ha egyszer megtörténne a baj, mutogathatjuk a haveroknak, ha valami extra hülyét láttunk az úton közlekedni, valamint weblapok százai élnek mások felvételeiből, amit emberek milliói követnek, néznek élvezettel.
A dashcameket többnyire szélvédőre szereljük, amiket vagy tapadókoronggal vagy kétoldalú ragasztóval fixálunk. De ha valamiért ódzkodnánk ettől a megoldástól, akkor van alternatíva, hála a fedélzeti kamerák hatalmas piacának. Egyik ilyen a visszapillantóba szerelt kamera. Tesztünk alanya a Lamax S9 Dual is ilyen, ami azzal próbál meg picit jobban kitűnni tömegből, hogy rengeteg extra funkcióval lett ellátva, valamint hátsó kamerát is kapunk a pakkban.
Visszapillantót ennyiszer még nem rángattam
Az eszközt s minden tartozékát mobiltelefon dobozokat idéző minőségbe csomagolták, amibe fért bőven pár kényelmi extra. Ilyen többek között ilyen az 5 darab kábelrögzítő, egy MicroSD-USB adapter vagy egy mikroszálas törlőkendő.

A fő eszköz egy 9,66"-os érintőfelület, amivel egy átlagos visszapillantó tükörnél szélesebb. Arra pedig szüksége is van, hogy nagyobb legyen, ugyanis ezt nem az eredeti helyére, hanem rá rögzítjük kettő gumibilinccsel. Emiatt a beszerelés ezen része gyerekjáték, kivétel, ha későn vesszük észre, hogy két különböző méretű gumibilincs van és a kisebbet küszködjük fel a visszapillantóra... A tápkábelt a szivargyújtóba kell bedugni, és marad rajta még egy szabad USB-csatlakozó egyéb eszközök töltéséhez.

A GPS modul külső, vagyis ennek a beépítésével is kell számolni, de hasonlóan egyszerű, mint maga a visszapillantóé. Ezeknél viszont eggyel bonyolultabb a hátsó kamera beüzemelése, de ez nem a termék hibája, ez alapból ilyen. Ebből két hat méteres kábel lóg ki, amiből az egyiket a visszapillantóba, a másikat pedig a tolatólámpához köthetjük, ha szeretnénk, hogy tolatáskor a kijelzőn/visszapillantóban a hátsó kamera képét lássuk. Ezt a lépést leszámítva nagyon egyszerű a beszerelés, egy-másfél óra alatt elvégezhető, nagy szaktudást nem igényel.

Egyszerű, de nem teljesen átgondolt
Ezek után nagyjából meg is feledkezhetünk róla, viszont vannak olyan kellemetlenségei, amik mégse hagyják ezt. Az én autómban például nagyon könnyen berezonál a legkisebb úthibákra is, annak ellenére, hogy gumi talpai vannak. Ez viszont a felvételeken nem érződik.
Az autó indításakor a kijelző, tehát a visszapillantó bekapcsol, és legalább egy percig valamelyik kamera képét látjuk benne. De ha az eszköz alján levő gombot megnyomjuk, akkor kikapcsol a kijelző (a kamera nem). Nagy kár, hogy nincs olyan opció, hogy így is kapcsoljon be minden elinduláskor.
A 9,66"-os kijelző felbontása nem nagy, és világosban a tükröződő felülete miatt alig lehet belőle látni bármit is. Ez nem lenne gond, tekintve, hogy egy fedélzeti kamera, de hátsó kameráját tolatókamerának is ajánlják, aminek tényleg nem lenne rossz, ugyanis Full HD minőségben képes felvenni, de a kijelző felbontása ezt közel sem képes hozni. De tolatókamerának is csak egyes autótípusoknál lehet használni. Mivel beltéri kamera, nincs IP-védettsége, így egy szedán esetében sehogy sem segíti a tolatást.

Ha WiFivel rá van csatlakoztatva telefonunkra, akkor egy traffipax-adatbázis alapján csipogással jelez, ha közeledünk egyhez. Ebben az adatbázisban 37 európai ország adata szerepel. Valamint elérhető hozzá magyar nyelv is. Ha pedig valaki szereti a hangutasítást, akkor már a visszapillantójához is beszélhet – én ötször próbálkoztam vele, háromszor értette is mit akarok.
Célnak megfelelő
Első és hátsó kamerájának is Full HD (1920x1080) a felbontása, 30 FPS-sel. A videókat .MOV formátumban H.264-es tömörítéssel tárolja, amiket felülír, ha megtelt a tárhely.
Beállítás kérdése, hogy a felvételeken szeretnénk-e, hogy szerepeljen a felvétel dátuma, az autónk sebessége vagy a GPS koordináta (erősen, ajánlott, hogy ezekkel éljünk). Viszont van benne G-szenzor is, amivel felismeri, ha ütközés történt, és azt a pár percnyi felvételt ilyenkor zárolja. De a szenzort parkoláskor is használja, így ha rázkódást észlel elkezdi a felvételt – ehhez a benne található 500 mAh-s akkumulátort használja.
Első kamerája 150, hátsó pedig 130 fokban képes felvenni. Alapvetőleg mindkét kamera folyamatosan vesz, a felvételeket két külön mappába tárolja az eszköz. A felvételek hangjait az első és a hátsó kamera videóira is ráteszi.
A felvételeknél nagyon erősen befolyásoló tényező a fényviszony, valamint a szórt árnyékok. Erős fényben egy rendszámot nagyjából 10 méteres távolságból lehet leolvasni, kedvezőbb esetekben ez akár 15 méter is lehet. A lombokon átszűrődő fényt nem szereti, ilyenkor hajlamos szétesni a kép.
Ahhoz képest, hogy a hátsó kamera is Full HD képes, a minősége láthatóan rosszabb és ez nem csak a kijelzőn keresztül érződik. A beállításokban mindkét kamerára az 1080p van beállítva, de a hátsó mégis 720p-ben rögzít.
Az első kamera este is hozza a várható minőséget, viszont a rendszámok láthatósága jelentősen romlik. A felvétel egy pontján egy olyan jármű előtt megyek, aminek rendszáma lejjebb van és fényszóróim rá világítanak, így az kiolvashatatlan, közelről is. Viszont később a Skoda rendszáma közelről ugyan, le tisztán látható. A hátsó kamerának a képminősége itt is rosszabb, viszont a mögöttünk haladó autók rendszáma így is kiolvasható.
Összességében a Lamax S9 képminősége teljesen átlagos kategóriájában, vannak helyzetek, amik megizzasztják a kamerát, de célnak teljesen megfelel.
Kacam alkalmazása nagyon egyszerű interfaceszel rendelkezik, de egyértelmű, könnyen kezelhető. Ha rácsatlakozunk a kamerára mobilunkkal, akkor a benne levő felvételeket letölthetjük, de élő képet is nézhetünk rajta keresztül ebben az esetben. Egy ötperces felvétel letöltése nagyjából 2 percet vesz igénybe.
Viszont ha egyszer személyre szabtuk a beállításait, utána használata már nem kötelező, nélküle is minden működik. De ha nagyon ódzkodunk az alkalmazásoktól, akkor magán az eszközön is elérünk mindent.
Valamit valamiért
A Lamax S9 Dual 85 ezer forintos ára egyszerre elfogadható és nem. Elfogadható, hiszen két kameráról van szó, amihez kapunk extrákat és hasznos kiegészítő funkciókat bőségesen. Viszont ez az ár nem validálja a nem jó minőségű Full HD felvételt és azt a pár zavaró tényezőt, amit a mindennapi közlekedésben magával hoz. De ha egy extrás, visszapillantóba integrált dashcam az álmunk és szeretjük gyakran törölgetni a tükröt, akkor remek választás.
Ilyen és ehhez hasonló tartalmakért kövesd a Totalcar TeChno Facebook-oldalát is!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt az új KRESZ tervezete: 140-es autópályák, cipzárelv, kötelező tompított
A kormány által bemutatott tervezetet márciusban láthatjuk.
- Hírek
A restomod Maserati Shamal is egy aranyárú furcsa szépség
Összesen 33 darab készül belőle.
- Hírek
Tudod, ki őrültebb a szerelemnél? A gyorshajtó BMW-s!
Valentin-napon mértek be egy extrém tempóval verető BMW-t és egy Skodát.
- Hírek
Apró sérüléstől vált vezethetetlenné egy Rivian R1S Amerikában
Látszólag csak egy karc és egy repedés volt az autón, mégsem lehetett vele menni.
- Olajdoktor
Gázos autóba tényleg másfajta olaj kell?
Másképp: marketing bullshit-e az LPG specifikus olaj?
- Hírek
Nagyot gyorsítana a budapesti villamosokon egy új közgyűlési javaslat
A metróbuszok bevezetése helyett találták ki.
- Hírek
Drámai változások jöhetnek áprilisban
Trumpnál a 10 százalék egyenlő 25 százalékkal.
- Hírek
El kell búcsúznunk a legkisebb Mazdától
Az európai és az angol piacról is kivonják.
- Hírek
Gond lehet a biztonsági övekkel: 41 ezer Toyotát és Lexust hívnak vissza
A Toyota Camry, a Lexus NX és Lexus RX több változatát is visszahívják. Európában eladott autókat nem érint a probléma.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
Iskolabusznak hajtott egy pickup; előbbinek meg sem kottyant, utóbbiból alig maradt valami
Durva baleset történt az USA Wisconsin államában.
- Hírek
911 Dakarnak öltöztették ezt a VW ID.Buzzt, és azonnal kéne
A Porschéhoz rendelhető, Rothmans-dekorra hasonlító fóliát kapta az ID.Buzz.
- Hírek
BYD: A kínai elektromos autók három-öt évvel járnak mindenki előtt
Azt is kimatekozták, miért nem kell tartaniuk a konkurenciától.
- Közélet
Rommá tört új motor, de a biztosító szerint nem jár értékcsökkenési kártérítés a tulajnak
Motorkerékpár sérülése esetén nem jár az értékcsökkenés a biztosító szerint. Olvasónk szerint viszont igen, így jogvitát kezdeményezett.
- Nepperűző
Ötven pluszos párnak megbízható autót elsősorban ingázásra
Napi 15-20 kilométerre kellene. Fontos az alacsony szervizigény, a jó fogyasztás és a magas üléspozíció.
- Hírek
Vezértahó: majdnem rendőrnek ütközött a dupla záróvonalon előző teslás
Nagyon kevésen múlt, hogy a Model S sofőrje ne okozzon balesetet.
- Hírek
Taxis gázolta el a szabálytalan bringást, végül mindketten megszívták
Lendületesen, valószínűleg piroson áthajtva vágódott a taxis elé a kerékpáros Budapesten, az V. kerületben.
- Hírek
Csak vízre akarta tenni a csónakot, de a pickup is ment utána
Túl sok a kérdés ezzel a videóval kapcsolatban.
- Hírek
Átmatricázott kínaiként tért vissza a Chevrolet Spark
Az aranyos külső nem éppen Chevy tervezés.
- Hírek
Kedden és szerdán is forgalomkorlátozás lesz Budapesten delegáció miatt
A reggeli, délelőtti órákban.
- Tesztek
Kétmillióért minőségibb autózást nehezen kapszHasznált: Mercedes-Benz E220 CDI (W211) – 2006.
Ennyiért szinte lehetetlen minőségi, kifinomult Mercedest kapni – vagy mégsem?
- Hírek
Donald Trump vezette fel a NASCAR mezőnyét az elnöki limóval
Elkezdődött a NASCAR idei szezonja, az első futamot, a Daytona 500-at Trump vezette fel a páncélozott Cadillac-kel.
- Hírek
A Honda kukázta volna a Nissan hibrid rendszerét
Ez is akadályozta a két cég egyesülését.
