Amikor a próbakörre már sor sem kerül
Megelőzendő az 'ennyiért és ennyi idősen mit akarsz' típusú kommenteket, egy 2017-es évjáratú autó átvizsgálásáról mesélek most. Még hogy egy Toyota Auris Hybridben nincs izgalom!
Méltán közkedvelt típus, népszerűségéből az sem von le semmit, hogy sokak szerint annyi izgalom sincs benne, mint Kiszel Tünde naptáraiban erotika. Pedig van benne. Mármint izgalom. Nem osztom azon véleményt, hogy unalmas, guruló konzervdoboz. Tény, hogy az autózás élményét nem itt fogod megtalálni, viszont viszonylag olcsón fenntartható, sok extrával rendelkező autó. A „hibridezés” sokaknak életérzés, másoknak büntetés. De ítélet helyett most nézzük a pozitívumokat. Egy jól felszerelt autóba a kulcsnélküli bejutás maga a mennyország. Az audio elfogadható, USB kapcsolat, Bluetooth kihangosítás adott. Navi - bár sok autóban ott a felirat - nem minden példányban elérhető, ezt mindenképpen ellenőrizzük. Ha nincs, sokat ne búslakodj, a legfrissebb térkép is majd' egy évvel le van maradva a valóságtól. Tolatókamera vagy radar minden felszereltségi szintnél opció. Az apró váltórudacska izgalmas kék színében a haragos óceánok tajtékjait véled megpillantani - mi ez, ha nem maga a környezetvédelem. A 4-6 literes fogyasztás a hibrid rendszernek és az Atkinson ciklusú egynyolcas motornak köszönhetően parádésnak mondható. A mai benzinárak mellett ez fontos szempont. A gyorsulás... az is van, Power módban elfogadható, és itt már az inverter sem füstöl el, mint egy-két hármas Priusban.

Ügyfelem azzal hívott, hogy a mostani szegényes kínálatból vidéken találta meg azt a bizonyost. A tulaj feljár dolgozni Budapest környékére, mivel viszonylag sürgős volt a vétel, nagyjából adta magát, hogy az egyik autópálya mentén, egy bevásárlóközpont parkolójába beszéljünk meg találkát.
Az eladó sztorija, hogy Németországból hozta magának az autót, de valamiért mégsem vált be neki, ezért eladja. A hirdetés szövege tipikusnak mondható: eladó a család szeretett autója. A kis kedvenc. Már fél éve szeretgetik... Vajon mikor kopnak ki ezek a frázisok a hirdetésekből? Meg a koppanásmentes, a jön-megy, patika és a többi. Volt róla cikk, nem is egy , de ezek a fordulatok máig velünk élnek. A lényeg, hogy annak rendje-módja szerint meg is érkezett mindenki a parkolóba. Én pontosan, a vevő 10 perc késéssel, az eladót hívtuk, hogy elindult-e már...
Elsőként általában körbejárom a portékát, hogy kiállásra milyen is. Hát ez a darab ránézésre is érdekes volt. Tudod, mint a csúnya nő, akivel félrészegen összejöttél este. És a haverok másnap diplomatikusan csak annyit mondanak, hogy olyan érdekes az arca...

A jobb hátsó ajtó nem igazán volt a helyén, a jobb oldalon beleért a tető aljába. A festéket már le is csiszolta ott szépen. A rétegvastagságmérés szerint kb. 2-3 elem szerencsére nem volt fújva, a többin 6-800 mikronok, és néhány helyen bőven 1000 feletti értékeket mértem.
Jobb oldalt a C-oszlop belső részén és a küszöb találkozásánál mindkét oldalon nagyjából ugyanazon magasságban bőven ezer mikron feletti az érték. A kédergumit lehúzva a gyári ponthegesztéseknek hűlt helyét találtam, itt meglehetősen hullámos volt a lemez, látszott, hogy valaki kétségbeesetten próbált egyenest faragni belőle. Kevés sikerrel.
Visszapillantó
A bal oldalon mintha tükörképet nézegetnénk, igazából a rétegvastagság tért csak el, az is csak annyira, hogy itt már inkább a 2000 mikron volt a jellemző. A beltér műanyag elemein feszegetés és csavarhúzónyomok mutatták a szét és összeszerelés szakszerűtlenségét. Nem látványos dolgokra kell gondolni, de ha jobban megnézi az ember, akkor azért észre lehet venni. Bal hátul a biztonsági öv sem igazán működött, egyszerűen nem lehetett kihúzni. Félve nyitottam ki a csomagtérajtót, mely szintén érdekesen állt.
A sárvédő dobbetétekből hiányzott a patentok kb. fele. Tipikusan az olcsó, hányaveti munka jellemzője. Nagyon sokszor futok bele hasonlóba, valamiért a törött patentokat nem szeretik pótolni. Igaz is, egy költséghatékony javításba ez már nem fér bele. Sőt egy tipikus olcsó javításba, egy törött autó talpra állításába nem fér bele a gyári technológiák használata. Persze valószínűleg ezek ismerete sincs meg.
A csomagtérajtó is furán állt, itt a bal oldala felé lejtett enyhén. Szerettem volna pár fotót készíteni, tudva, hogy ez az átvizsgálás megér egy cikket, de a tulaj hevesen tiltakozott. Jeleztem, hogy semmiféle beazonosításra alkalmas dolog nem lesz a fényképeken, de hajthatatlan volt. A békesség jegyében akceptálva kérését, most fotó nélkül maradtunk, de igazából semmit nem vesztettetek.
Diagnosztika és próbakör szóba sem jött. Ügyfelem lemondóan ingatta a fejét, majdnem ötmillió forintért azért – joggal – mást vár az ember.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
