Műanyagszemétből készít olajat az OMV
Az OMV-től érkezett az alábbi sajtóközlemény. Ha tényleg sikerül fenntartható és gazdaságos formában ráállni a műanyagszemét újrahasznosítására, az minden bizonnyal jót fog tenni a környezetvédő autósok lelkiismeretének. Ettől függetlenül egyelőre túlzottan kis léptékben zajlik a terhelés és minden bizonnyal túl drágán is ahhoz, hogy a közeljövőben elterjedjenek az újrahasznosított motorolajok.
Kísérleti technológia az OMV-nél: műanyaghulladékból készül a szintetikus olaj
Hatalmas lépést tett a közelmúltban az OMV AG a műanyag hulladékok visszagyűjtését és újrafelhasználását illetően. A vállalat schwechati finomítójának területén hosszú évek kutatómunkája után tavaly elindították a ReOil kísérleti üzemet. A gyáregység alig egy éves története során mára odáig fejlődött, hogy óránként 100 kilogramm hulladékot képes feldolgozni, amelyből akár 100 liter szintetikus nyersolajat képes előállítani.
Az OMV már az évtized eleje óta vizsgálja a műanyag hulladékok hasznosításában rejlő lehetőségeket. Az első időszak vizsgálatai után sikeres kutatási eredményeket értek el, amely után döntöttek a ReOil üzem felépítéséről a schwechati finomító területén. A munkában a cég partnere Európa egyik legnagyobb poliolefin gyártója, a szintén bécsi központú Borealis AG volt. Az együttműködés révén az OMV és a Borealis vezető szereplővé vált a petrolkémia és a műanyagipar ezen területén, amely részeként a két társaság érdemben járul hozzá az ENSZ által megfogalmazott fenntartható globális fejlődési célok eléréséhez. A cégek közötti technológiai együttműködés egyébként több mint két évtizedre nyúlik vissza. Jelenleg az OMV AG a Borealis kisebbségi részesedésével rendelkezik.
„A ReOil üzem felépítésével az OMV AG határozott célja volt, hogy előmozdítsa a fenntartható ipari termelést, s a műanyagok minél nagyobb arányú újrafelhasználását. A környezetvédelem ma már nem elsődleges szempont, hanem megkerülhetetlen kérdés bármely ipari gyártó számára. Éppen ezért az a célunk, hogy olyan értéknövelő megoldásokat hozzunk létre és nyújtsunk ügyfeleink számára is, amelyek a globális gazdaság legkomolyabb kihívásaira ad választ” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezető igazgatója.
A szintetikus nyersolaj műanyagokból való kinyeréséhez számos problémát kellett megoldani. Többek között úgy kell 400 °C fok fölé hevíteni a visszagyűjtött hulladékot, hogy az újrafeldolgozás számára értékes hosszú láncú molekulák nem menjenek tönkre. Ezt a folyamatot a kutatások során fellelt különféle oldószerek használatával támogatják, amelyek abban is segítenek, hogy a hevítést stabilan moderálják a mérnökök.
Az OMV ReOil üzem az év elejétől az Austrian Airlines légitársasággal is együttműködik. Ennek keretében elsősorban az utasok által használt eldobható poharakat gyűjtik vissza. Ezek tisztítás és osztályozás után a Schwechatra kerülnek, ahol végül szintetikus nyersanyagot készítenek belőlük. Az így nyert alapanyagot az OMV helyi finomítójában dolgozzák fel, s készítenek belőle üzemanyagot, vagy olyan terméket, amely a műanyagipar számára ismét hasznosítható. A ReOil rendszer fejlesztése folyamatos és általános cél a vállalat számára. Következő mérföldköveként azt szeretnék elérni, hogy az újabb egység már óránként 2000 kilogramm műanyaghulladék feldolgozására képes legyen.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
