Lásd henger:
Dr. Felix Wankel zseniális találmánya, egy olyan benzinmotor, amiben nincsenek dugattyúk, hanem egy amerikaimogyoró-héj formájú térben forgó, háromszög-jellegű tárcsa végzi a munkát. Működési elve lényegesen szebb a hagyományos dugattyúlökdösős (Otto) benzinmotornál, de korai megbízhatósági és fogyasztásbeli problémák miatt majdnem kipusztult. Mára egyetlen autógyártó fejleszti és használja, mégpedig a Mazda, amiért nem lehetünk elég hálásak. A Mazda RX-8 Renesis nevű Wankel-motorja temérdek díjat nyert, és mi is szeretjük.
Az autó erős hátsó szerkezeti elemeihez (általában váznyúlványokhoz) rögzített kilógó horog, mellyel utánfutót, lakókocsit vagy elakadt járművet vonszolhatunk. A vonóhorog figyelmetlen parkoláskor szörnyűséges pusztítást tud végezni, ezért térérzékelésben kevésbé tehetséges autóvezetők inkább ne szereltessék fel. Ha pedig nagy sebességgel nekünk jönnk hátulról, a horog merev szerkezete örökre elgörbíti a karosszéria hátulját. A vonóhorog komoly dolog, elvégre nem túl klassz az M7-esen véletlenül szabadjára engedni egy robogó sátras utánfutót, így külön le kell vizsgáztatni, mint az autót.
Változó szelepvezérlés. A változó vezérlés különböző körülményektől függően máshogy és máshogy időzíti a szelepek nyitásának szögét és mértékét, hogy az autó kis fordulaton is jól menjen, nagy fordulaton húzzon, mint a barom, és általában hatékonyan üzemeljen. Vannak fejlettebb és egyszerűbb, a szívó, a kipufogó vagy mindkét oldalon működő változó vezérlések.
Szép magyar nevén gázkisüléses lámpa. Az ilyen lámpában a száguldó fotonok nem izzó fémszálakból röppennek ki, hanem mindenféle gázokból és gőzökből, ebben a konkrét esetben a xenon nevű, nagy nyomás alá helyezett és elektromos kisülés által izgatott nemesgázból. A xenonlámpák fényereje többszöröse a hagyományos izzókénak, ezért jobban látni velük, de kíméletlenül vakítják a szembejövőt. A vakítás ellen külön elektronika szabályozza a fényszóró magasságát, nehogy egy telepakolt, és ezért megemelkedett orrú luxusautó ráégesse a rettegést a szembejövő ártatlan skodás arcára. A komplikációk miatt a xenonlámpák drágák. A xenonok kékes fényét utánzó, utólag beszerelhető, pimaszul drága hagyományos izzók csak a vásárlójuk hiúságára világítanak rá, igazából vajmi kevés közük van a rendes gázkisüléses lámpákhoz.
Olyan szerkezet, ami nem enged egy bizonyos mértékűnél nagyobb forgási sebességkülönbséget két (fél)tengely között. Lényege, hogy a két tengely közös trutymóban forog, és amíg nagyjából együtt mozognak, nem történik semmi különös. Ha viszont a forgási sebességük eltér, akkor a kavargástól a trutymó megsűrűsödik, és részben összezárja a két tengelyt. Sportos vagy terepre szánt autókban, önzáró differenciálműveknél szokás használni, így ha az egyik kerék elpörög (például egy jégfolton), akkor a másik nem áll tehetetlenül, hanem ahogy a viszkokuplung összezárja a két oldalt, az autó megindul.
Az autó viszonya az úttal maga alatt. A jó úttartású autó jól tapad, gyorsan lehet vele kanyarodni, nem pattog el az úthibákról, nem dől túlzottan. Jó úttartáshoz jól hangolt futómű és jól tapadó gumik kellenek. A jóindulatú autó fokozatosan kezd sodródni, hogy még legyen idő észrevenni és csinálni valamit, a rosszindulatú egyszer csak leesik az útról, és nézhetünk.
A rugók és gátlók rövidebbre cserélése, hogy az autó alacsonyabb legyen, így tömegközéppontja lejjebb kerüljön. Az alacsonyabb autó kevésbé dől kanyarban, meg aztán sokkal vadabbul is néz ki, de jellemzően ráz, mint a fene. Spórolásból szokás
egyszerű fűrészeléssel megoldani, ami szörnyű dolog. Ügyetlenül végezve többet árt, mint használ.
A karosszériának az a része, amiben ülünk. Ezt kell a gyártóknak a lehető legerősebbre csinálniuk nyugodtan törhet az autó, s ütközés energiáját, de az utascellának muszáj épen maradnia, különben mi is összenyomódunk odabent.
A motor kipufogógáza által meghajtott szerkezet, ami a kompresszorhoz hasonlóan arra szolgál, hogy túlnyomással levegőt préseljen a hengerekbe. A több levegőhöz több benzin (vagy gázolaj) is jár, így ugyanakkora motor sokkal nagyobb teljesítményt tud kifejteni. Használják benzines és dízel autók erősítésére is.
Az autó utólagos buzerálása a szépség, a jóság vagy az egyediség fokozása érdekében. A motortuning az erősödést, a futóműtuning az úttartás javulását, az optikai tuning a szépülést szolgálja.
Amikor az autó feneke kezd el kifelé sodródni a kanyarból. Jellemző befejeződése a megpördülés és a karambolozás. A hátsókerék-hajtású autók túlzott kanyarbeli hajszolásának egyik népszerű befejezése. Ellenszere az ellenkormányzás, mely azonban csak gyakorlással sajátítható el. A gyakorlást kéretik nem közúton végezni.
Turbo Direct Injection. A Volkswagen által levédett betűszó a közvetlen befecskendezéses turbódízel-motorra. Nagy dolog volt, amikor közel húsz éve megszületett, ma már nagyon cifrázzák.
Turbo Diesel Common rail Injection. A Ford és a PSA közös fejlesztésű közös nyomócsöves dízelmotorja.
Traction Control System. Lásd kipörgésgátló
Lényegében egy acélrúd, amit megpróbál dugóhúzóként felcsavarni a rá ható erő, de a rúd ezt nem engedi. Legtöbbször kisebb autók hátsó futóművénél használják, mert kevés helyet foglal, de akad mindenféle másban is.
A karosszéria merevségének egyik mérőszáma. A merev karosszéria fontos a biztonsághoz, a jó úttartáshoz (mert ehhez csatlakozik a felfüggesztés) és a zajkomforthoz is.
Az autó első és hátsó tengelyei (azaz az első és hátsó kerekek középpontjai) közötti távolság. A tengelytáv alapvetően befolyásolja az utastér méretét; két ugyanakkora külsejű autó közül jellemzően a nagyobb tengelytávúban több a hely.
Spirál formájú rugó, ilyen van a golyóstollakban és a személyautók kerekeinek nagy részénél.
Lásd nyomaték