A hengerekhez a friss levegőt vagy a benzin/levegő keveréket szállító cső.
Rázkódás és zajelnyelő gumielem a fém futóműalkatrészek között.
A hengerfejben található alkatrészek. Ezeken keresztül szívja be a motor a levegőt, és fújja ki a kipufogógázt. Minimum hengerenként kettő van belőlük (egy ki, egy be), de mostanában egyre gyakrabban használnak hármat, négyet vagy ötöt hengerenként. Ezeket külön-külön vezérelve a motor szélesebb tartományban lesz erős. A szelepeket a vezérműtengely bütykei nyomkodják, ezzel nyitnak, és aztán a szeleprugók zárják őket vissza helyükre.
A tuning házilagos, barkács-jellegű, olcsó és jellemzően béna eredményt hozó változata.
Lásd henger
A levegőt terelgető karosszériaelem. Vagy a légellenállás csökkentésére használják, vagy pedig arra, hogy a levegő áramlását kihasználva a föld felé nyomja a kocsit, hogy az jobban tapadjon. Hatása a sebességgel erősödik. A versenyautóknál nagyon fontos, a Forma 1-es autók például
olyan leszorítóerőt termelnek, hogy 120 km/h óra fölött akár a plafonon is mehetnének fejjel lefelé, nem esnének le. Az utcai autókon használt spoilerek nagy része csak irigység keltésére szolgál.Saugdiesel Direct Injection. Közvetlen befecskendezéses szívódízel. A Volkswagen hárombetűs neve a turbófeltöltő nélküli, lomhácska, takarékos, közvetlen befecskendezéses dízelmotorjaira.
A motor csak bizonyos fordulatszám-tartományban tud dolgozni, az autónak viszont nagyon lassan és nagyon gyorsan is kell tudnia haladni. A váltó a motor és a kerekek közti áttételt szabályozza, azt, hogy a motor főtengelyének egy fordulata alatt hányszor forduljon meg a kerék.Alacsony fokozatokban a kocsi lassan halad, de nagyon erős, magas fokozatban gyorsabban megy, de rosszabbul gyorsul. Például 60-nal mehetünk kettesben, hármasban, négyesben és ötösben is. Kettesben a motor hangos lesz, sokat fogyaszt, de izmosan húz, ötösben pedig halk, takarékos és lomha. Ezért utazni magas fokozatban érdemes, gyorsításhoz pedig váltsunk bátran vissza. Biciklin az egész remekül kipróbálható.
A kerekek számára a rugó által megengedett legnagyobb függőleges elmozdulás. A terepjáróknál jó nagy, a sportautóknál jó kicsi. Nagy rugóút mellett kevésbé valószínű, hogy a rugó a terheléstől vagy egy nagyobb úthibától annyira összenyomódik, hogy jobban már nem tud, ekkor pedig a felfüggesztés felüt, vagyis úgy viselkedik, mintha merev kapcsolatban állna a karosszériával.
Terhelés hatására alakváltoztató, majd alakját visszanyerni képes (rugalmas) szerkezeti elem. Autóban főként spirál vagy tekercsrugókkal (ilyen van a golyóstollakban is), laprugókkal vagy torziós rugókkal találkozunk. A rugó tartja az autó súlyát, és a rugó engedi meg, hogy a kerekek mozoghassanak a kocsitest alatt. Huplin áthajtva a rugó összenyomódik (a torziós rugó elcsavarodik), majd ismét kirugózik. Ha rugók nem lennének, semmi sem venné fel az út egyenetlenségeit, és iszonyú kényelmetlenül utaznánk. A kemény rugójú autó rendszerint sportosabb és rázósabb, a puhább pedig imbolygósabb és kényelmesebb. A rugó nem jár egyedül: hű társa a lengéscsillapító.
Az autó teste a kerekek felett rugókon ül. Minden, ami a rugókhoz a rugó túloldaláról csatlakozik, tehát a tengelyek, féltengelyek, a felni és a gumik együttes tömege. Minél kisebb a rugózatlan tömeg a rugózotthoz képest (tehát a felette ülő autóhoz képest), annál kényelmesebb autót kapunk. Tehát elméletileg egy hungarocell futóművön gördülő Kamaz lenne az ideális komfortautó, ha eltekintenénk a dolog technikai megvalósításának nehézkességétől.
Manapság szokás mindenféle kis nyitott sportautót roadsternek hívni, de az eredeti, szigorú értelmezés szerint kétüléses, orrmotoros, hátsókerék-hajtású, nyitott tetejű sportkocsi.
A legsúlyosabb autósújságíró műszavak egyike. Amikor egy modell korosodni kezd, a gyárak az érdeklődés fenntartására kicsit átdizájnolják, hogy formája újra frissnek hasson. Az esetek nagy részében rútabb autó a végeredmény, cserébe viszont rendszerint kijavítják a korábbi konstrukciós hibák egy részét. Hívják még modellfrissítésnek és faceliftnek is.
Pumpe düse einlage turbo direct injection Adagolófúvóka egységes közvetlen befecskendezéses turbódízel A Volkswagen csoport turbódízelmotorjaiban alkalmazott közvetlen befecskendezési módszer, melyben minden hengerbe külön kis befecskendezőszivattyú spricceli a gázolajat. Egyszerű rendszer, nagy hatásfokkal, de mivel a common-raillel ellentétben nem képes ütemenkénti előbefecskendezésre, ezért nagyon zajos.
Az Audi által használt négykerék-meghajtási módszer.
A balesetek túlélését segítő és a sérülési kockázatot csökkentő összes elektronika és vasdarab gyűjtőneve. Ide tartozik az erős karosszéria, a biztonsági öv, alégzsák, és persze az okos sofőr, aki beköti magát.
Olyan karosszéria, amelynek minden panelje, eleme hozzájárul az egész egység masszivitásához, szerkezeti erejéhez. Nem alvázon nyugszik, és nem is erős csövek térbeli vázára aggatott független elemekből áll. Társadalmi megfelelője a közteherviselés, amikor keresetének megfelelően mindenki adót fizet, a gazdagabbak többet, a szegényebbek kevesebbet, a leggazdagabbak semennyit.
Olyan autó, melynek motorja az első tengely fölött vagy előtt található. Ez a leggyakoribb eset.
Hú. Ez nehéz lesz. A nyomaték a csavaróerő neve. Végy a kezedbe egy egy méter hosszú partvisnyelet. Tartsd az egyik végénél fogva vízszintesen. Köss a másik végére tíz deka gépsonkát.
Amennyiben a partvisnyelet a példa kedvéért súlytalannak vesszük, akkor az az erő, amivel a gravitáció ki akarja csavarni a kezedből a partvist, az nagyjából 1 Nm, vagyis egy newtonméter. Ha ugyanerre a nyélre egy kilós veknit akasztasz, az 10 Nm. Ha viszont marad a 10 deka sonka, ellenben a nyelet megtoldod 10 méter hosszúra, az is 10 Nm.
A motor nyomatéka az a csavaróerő, amivel a robbanások által lelökött dugattyú el akarja fordítani a főtengelyt.
Egy hatalmas, kövér kőműves és cingár inasa cementeszsákokat hordanak az emeletre. A nagydarab egyszerre kettőt is fel tud vinni, de akkora benga állat, hogy szörnyű lassan cammog velük. Az inas inas ezzel szemben egyszerre csak egyet bír el, de azzal vígan felinal az emeletre, és már fordul is vissza. Mire a húsos mester felér a maga két zsákjával, az inas fürge inas már egyesével felhordott hármat. Ha fejenként 30 zsákot cipelnek fel, mindketten ugyanannyi munkát végeznek. De mivel a rohangászós inas gyorsabban végezte el az ugyanannyi munkáját, ezért neki nagyobb volt a teljesítménye. Pedig ő nem tudott csak egy zsákot vinni egyszerre, tehát elvileg gyengébb.
A nyomaték csak azt mutatja meg, hogy mi a legnagyobb erő, amit a motor egy adott pillanatban ki tud fejteni. Arra nézvést viszont nem mond semmit, hogy ezt az erőt adott idő alatt hányszor tudja kifejteni motor, hogy az erejével mennyi munkát mennyi idő alatt képes elvégezni. Ezt ugyanis a teljesítmény mondja meg, aminek a mértékegysége a lóerő vagy a kilowatt.
Valahogy így van ez a nyomatékos és a pörgős motorokkal. A cipekedéshez a nyomatékos motor kell, ezért a teherautóknak nagy is a nyomatékuk. A gyorsulás szempontjából a döntő viszont a teljesítmény, azaz az adott idő alatt elvégzett összmunka.