Vento combosítás
Lehetséges-e utólag több erőt kicsiholni a motorból, anélkül, hogy az élettartamát, megbízhatóságát csökkentenénk? Azaz nem szándékozom pl. felfúrni a hengereket. Lehet-e pl. turbófeltöltőt szereltetni bele? És kb. mennyibe kerülne egy ilyen teljesítménynövelés?
Mindig szívesen olvasom tanácsait, annak ellenére, hogy nem vagyok egy szerelő alkat, és saját autóm is csak nem régen van - ez utóbbival kapcsolatban kérem tanácsát.
Nemrég vettem egy VW Vento gépjárművet, családon belül. Erre való tekintettel meglehetősen kedvező áron kaptam meg, így annak ellenére nem gondolkodtam más autó megvételén, hogy amúgy nem ilyen autót vettem volna.
Alapvetően két problémám van vele:
Nagyon gyenge a motorja, mindössze 75 LE, ami még egy kisebb kasztninál sem lenne igazán szerencsés. Lehetséges-e utólag több erőt kicsiholni a motorból, anélkül, hogy az élettartamát, megbízhatóságát csökkentenénk? (Azaz nem szándékozom pl. felfúrni a hengereket.) Lehet-e pl. turbófeltöltőt szereltetni bele? És kb. mennyibe kerülne egy ilyen teljesítménynövelés?
A másik gondom az, hogy nagyon hamar felmelegszik az utastér napsütésben, hiszen nincs benne légkondi, és az ablakok sem színezettek. Régebben olvastam egy cikket (valószínűleg a Totalcaron, de nem találom), amely az ablakok hővédő fóliázásáról szólt. Kérdésem, hogy a KRESZ alapján lehet-e ilyen fóliákat felrakni (ha megy műszakira, nem szeretném leszedni), és ha igen, kb. mennyiért, és főleg, hogy van-e ennek értelme?
Előre is köszönettel, Gábor
(2002. 07. 17.)
A motor eredeti teljesítménye több módon, ennek megfelelően többféle mértékben fokozható, megfelelő hozzáértéssel! Utcai autók esetében nem csak a végteljesítmény fontos, hanem az is hogy megfelelő fordulatszám határok közt és megfelelő mértékben a forgatónyomaték is nőjön. Hiszen minden sebességfokozatban elég bő határok közt kell kiaknázni a motor teljesítményét a közúti közlekedésben! Ennek megfelelően nem ugyanazok a kritériumok vonatkoznak egy versenymotorra és egy sportosított utcai motorra.
A VW szerencsés konstrukció, elég jól hegyezhető motorokat gyárt szinte mindegyik kategóriában. A te Ventodra nem szerencsés dolog turbót szerelni, mert sok mindent ki kell cserélni a motorban és egyéb segédberendezéseiben (befecskendező-, és gyújtórendszer).
Más módon azonban lehet többlet lovakat és megfelelően nagyobb forgató nyomatékot belevarázsolni. Sajnos, a tuningolás, még ha utcai szintű is, nem túl olcsó mulatság. Tőled függ, milyen rendszerességgel hajtod ki a megnövekedett ménest a kocsiból és milyen kegyetlenséggel?
Ennek megfelelően egy ilyenforma, jól megtervezett és kivitelezett átalakítás nem rövidíti számottevő mértékben a motor élettartamát. Feltétel, hogy megfelelő módon szervizelve is van a kocsi a használat során.
Hogy miket és hogyan kell átalakítani? Na ezt senki sem fogja nyilvánosságra hozni, mert autót javítani sokan tudnak, de ezek közül is csak kevesen tudnak előre megtervezett módon és mértékben teljesítményt növelni. Ha gondolod, keress meg, elmondod az igényeidet és elvárásaidat, valamint meg kéne ismerni a motort is, ami a kocsidban dorombol, és tudok segíteni, merre indulj el! Én is VW-vel versenyzem és vannak tapasztalataim ezen a téren. Saját motorokat is építettem, amik elég sikeresek mid utcán, mind versenyautókban.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
![]() | |
![]() | ![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
