Vento combosítás
Lehetséges-e utólag több erőt kicsiholni a motorból, anélkül, hogy az élettartamát, megbízhatóságát csökkentenénk? Azaz nem szándékozom pl. felfúrni a hengereket. Lehet-e pl. turbófeltöltőt szereltetni bele? És kb. mennyibe kerülne egy ilyen teljesítménynövelés?
Mindig szívesen olvasom tanácsait, annak ellenére, hogy nem vagyok egy szerelő alkat, és saját autóm is csak nem régen van - ez utóbbival kapcsolatban kérem tanácsát.
Nemrég vettem egy VW Vento gépjárművet, családon belül. Erre való tekintettel meglehetősen kedvező áron kaptam meg, így annak ellenére nem gondolkodtam más autó megvételén, hogy amúgy nem ilyen autót vettem volna.
Alapvetően két problémám van vele:
Nagyon gyenge a motorja, mindössze 75 LE, ami még egy kisebb kasztninál sem lenne igazán szerencsés. Lehetséges-e utólag több erőt kicsiholni a motorból, anélkül, hogy az élettartamát, megbízhatóságát csökkentenénk? (Azaz nem szándékozom pl. felfúrni a hengereket.) Lehet-e pl. turbófeltöltőt szereltetni bele? És kb. mennyibe kerülne egy ilyen teljesítménynövelés?
A másik gondom az, hogy nagyon hamar felmelegszik az utastér napsütésben, hiszen nincs benne légkondi, és az ablakok sem színezettek. Régebben olvastam egy cikket (valószínűleg a Totalcaron, de nem találom), amely az ablakok hővédő fóliázásáról szólt. Kérdésem, hogy a KRESZ alapján lehet-e ilyen fóliákat felrakni (ha megy műszakira, nem szeretném leszedni), és ha igen, kb. mennyiért, és főleg, hogy van-e ennek értelme?
Előre is köszönettel, Gábor
(2002. 07. 17.)
A motor eredeti teljesítménye több módon, ennek megfelelően többféle mértékben fokozható, megfelelő hozzáértéssel! Utcai autók esetében nem csak a végteljesítmény fontos, hanem az is hogy megfelelő fordulatszám határok közt és megfelelő mértékben a forgatónyomaték is nőjön. Hiszen minden sebességfokozatban elég bő határok közt kell kiaknázni a motor teljesítményét a közúti közlekedésben! Ennek megfelelően nem ugyanazok a kritériumok vonatkoznak egy versenymotorra és egy sportosított utcai motorra.
A VW szerencsés konstrukció, elég jól hegyezhető motorokat gyárt szinte mindegyik kategóriában. A te Ventodra nem szerencsés dolog turbót szerelni, mert sok mindent ki kell cserélni a motorban és egyéb segédberendezéseiben (befecskendező-, és gyújtórendszer).
Más módon azonban lehet többlet lovakat és megfelelően nagyobb forgató nyomatékot belevarázsolni. Sajnos, a tuningolás, még ha utcai szintű is, nem túl olcsó mulatság. Tőled függ, milyen rendszerességgel hajtod ki a megnövekedett ménest a kocsiból és milyen kegyetlenséggel?
Ennek megfelelően egy ilyenforma, jól megtervezett és kivitelezett átalakítás nem rövidíti számottevő mértékben a motor élettartamát. Feltétel, hogy megfelelő módon szervizelve is van a kocsi a használat során.
Hogy miket és hogyan kell átalakítani? Na ezt senki sem fogja nyilvánosságra hozni, mert autót javítani sokan tudnak, de ezek közül is csak kevesen tudnak előre megtervezett módon és mértékben teljesítményt növelni. Ha gondolod, keress meg, elmondod az igényeidet és elvárásaidat, valamint meg kéne ismerni a motort is, ami a kocsidban dorombol, és tudok segíteni, merre indulj el! Én is VW-vel versenyzem és vannak tapasztalataim ezen a téren. Saját motorokat is építettem, amik elég sikeresek mid utcán, mind versenyautókban.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat, és ha olyan a hiba akkor motor- és alvázszám), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket, és ne küldje el többször a levelet! Az egy típushoz kötődő korábbi kérdéseket, illetve a Doki válaszait a katalógusban könnyen megtalálja. Korábbi esetre visszautalva kérjük írja meg, melyik válaszban volt róla szó.
![]() | |
![]() | ![]() |
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól
600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de
jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Minden negyedik ellopott autó Toyota Land Cruiser volt Japánban
A tízes toplistán csak Toyoták és Lexusok vannak.
- Tesztek
Jönnek a fiatalok, de a V12 örökBemutató: Rolls-Royce Ghost és Cullinan Series II
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Magyarországra érkezik a Chery második modellje, pedig még az elsőt sem láttuk
A Tiggo 7 és a Tiggo 8 az idei év második feltől lesz kapható.
- Hírek
Extra pénzért árulna utólag aktiválható hatótávot a Rivian
Ez úgy lehetséges, hogy a Large+ akkumulátor teljesen megegyezik a Max változattal, ám előbbi kapacitását szoftveresen korlátozták.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Tesztek
Joggal lehetett volna az Év AutójaTeszt: KIA EV3 Long Range Earth Plus
Tisztességes valós hatótávjával máris felfelé lóg ki a sorból, és ez nem minden.
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Íme az uniós terv a feltápászkodásra, Magyarországnak is jó lehet
Uniós hátszelet kaphat az akkumulátorgyártás.
- Hírek
Ennél menőbben nem lehet megünnepelni a Porsche 912 hatvanadik születésnapját
A magyar KAMManufaktur kitett magáért.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
