Lőcsös szekérként zörög a fék
A szervizben csak betétélet csiszolták
Kedves Autódoki!
Golfom futóműve, illetve fékei felöl 20-30-40 Km/h sebeségtartományban olyan nyikorgást lehet hallani mintha egy százéves lőcsös szekér lenne alattam (fékezésre abba marad, majd újra kezdi). A Skodák Palotája VW szervíz beavatkozása a tárcsák szélének (vállának) 45 fokosra csiszolásában merült ki, és egy tanácsot is adtak. Ha továbbra is nyikorog akokr vigyem vissza. Mindezt 8000 magyar forintért. Nos, azóta is nyikorog, de nem vinném vissza, inkább tanácsot kérek milyen gyógymódot kellene alkalmazni.
Köszönöm:
Erdélyi György
Kedves György!
MEGJEGYZÉSBESajnos nem egyedi esettel állunk szemben, az új, azbesztet nem tartalmazó, de egyéb nem organikus anyagokkal dúsított fékbetétek gyakran nyikorognak és nem sokat tudunk ellenük tenni.
A pár dolog amit tehetünk, hogy a betét két szélét, különösen a felfutó élét is le kell törni kb. 1 mm-en 45 fokban, továbbá a betét hátoldalára rezgécsillapító lemezt tenni (ezt adják a fékbetéthez általában), mégpedig úgy, hogy a lemez és a betét között rézpasztával vékonyan be kell kenni. A rézpaszta nagyon konzisztens, sűrű és hőnek nagyon jól ellenáll. A betétről a nyeregre jutó rezgéseket jól csillapítja. Meg kell továbbá vizsgálni a betét megvezetését, a csúszópapucsokon szépen kell ülnie, esetleg ide is lehet leheletvékonyan rézpasztát kenni.
Sajnos ezek is csak ideig-óráig jelentenek megoldást, a következő betétcserénél válasszon egy másik gyártó betétjéből, az Ön autójában lévő tárcsán talán jobban fog muzsikálni, de remélhetőleg nem szó szerint.
Üdvözlettel:
Autódoki