Golf I, Peugeot 306, Renault 19
1990es Renault19-em néhány hete alapjáratban sípoló hangot ad. Amint a motor magasabb fordulatszámon jár, a hang megszűnik, azonban alapjáratban ismét visszatér.
A problémám a következő:
-Minél hidegebb van, annál rosszabb a hidegindulás. Azaz némi pedálpumpálás után beindul az autó, a szívató is megy, de pár mp. múlva a fordulatszám visszaesik, zakatol az egész motor. Ilyenkor elindulni is nehéz, rángat az autó, még a fék is kemény. Ezért pár percig járatnom kell az autót, és fokozatos gázfröccsökkel kitisztul a motor járása a szívató is működik. A szívató leállása után az alapjárat borzalmas, pár kilométer után már jobb, de ekkor sem az igazi. Most nyáron lett a hengerfej felújítva, de a jelenség megmaradt, a gyertya kábelek jók, négypólusú Bosch gyertyákat is beraktam. Mit érdemes javítani:
- a vákuumrendszert rendesen bekötni /a szerelők nem igazán akarják ezt, valószínűleg kényes probléma számukra/
- az AC pumpát cserélni, kitisztítani a karburátort Az autó különben melegen jól gyorsul,megfelelően működik.
Mindenképpen vagy a vákuumrendszer hibás bekötése, vagy a karburátor hidegindító rendszerének hibája a problémaforrás. Amennyiben vízhőmérséklet-érzékelős az automata szivató, érdemes kikötni, egyszerű átfolyatással megnézni, átfolyik-e rajta a víz. Ezen felül a probléma a hidegindító rendszerben több okból is eredhet. Látni kéne a rendszert, sok minden lehet, de az említett kettő a legvalószínűbb.
'96-os Peugeot 306-osom szokta művelni az alábbi dolgokat:
-1esbe váltáskor a kuplung felengedésénél lemezzörgés-szerű hangokat hallat a motor felől.
-300 kg terhelés felett hátulról nyikorgást hallok.
Valószínűleg valami lelazult kipufogó-tűzvédő lemez zörög. Vagy valamilyen borítólemez. A nyikorgás lehet lengéscsillapító, szilentblokk - ezt így távolról lehetetlen megítélni.
Tisztelt Autódoktor!
1990es Renault19-em néhány hete alapjáratban sípoló hangot ad. Amint a
motor magasabb fordulatszámon jár, a hang megszűnik, azonban
alapjáratban ismét visszatér.
Egyes kollegák szerint valószínűleg az ékszíj, de érdekelne egy szakértő
vélemény is.
Elsősorban tényleg az ékszíj lehet: utánfeszítéssel gyógyítható. Amennyiben az ékszíj nem laza, próbálkozzon egy kevés szilikon spray ráfújásával, mert a túl száraz szíj is csúszik, nem tapad rendesen. Kisebb a valószínűsége, de nem zárható ki egy kezdődő vízpumpa-gond, vagy generátor-csapágy fáradás.
Írja meg egy emailben, milyen autója van (márka, típus, évjárat), és mik a tünetek. A kérdést továbbítjuk szakértőnknek. Ha lehet, használjon ékezeteket!
Bizonyos esetekben nem ajánlatos házilag bogarászni, ilyenkor természetesen telefondoktorunk is azt javasolja majd: forduljon szakszervizhez.
A totalcar telefondoktora:
Dergez Attila autószerelő, általános orvos. Javít Trabanttól japán autóktól 600-as Mercedes-ig gyakorlatilag mindent. Szíve csücske a német autók, de jöhet angol, francia, olasz, orosz, vagy akár SAAB.