Gyanús dobozka a Land Curiserben
Tisztelt Autódoktor!
Nem rég vásároltam egy 3.0 D4D diesel motorral szerelt Toyota Land Cruiser 120 modellt.
Az intercooler oldalára erősített lila címkével ellátott " Denso Sensor Turbo Pressure" felirattal ellátott csatlakozóra egy dobozka van csatlakoztatva. Gondolom ez valami féle tuning box lehet. Ha kiiktatom, akkor az autó 2000-es fordulatig elég lagymatag. 2000-es fordulatot átlépve megtáltosodik. Ha a helyén van a doboz, akkor 2000 alatt is jobban húz, viszont 2000 felett már nincs akkora különbség ami az erőt illeti a két esetet összehasonlítva.
Ami a fogyasztást, füstölést, vagy zörgősebb motort illeti: szinte ugyanaz mindkét esetben. Nem tapasztalom, hogy jobban füstölne az autó, és a motor sem hangosabb. A kérdésem az lenne hogy mi ennek az említett szenzornak a szerepe? Hogyan befolyásolja ezt a rá kötött szerkezet?
Köszönettel: Zoltán
Tisztelt Zoltán
A beszívott levegő mennyiségét tudnia kell a befecskendező számítógépnek a korrekt levegő/üzemanyag keverék előállításához, ennek kiszámítására kétféle módszert alkalmaznak. Az egyik az úgynevezett légtömegmérő, a másik a szívócsőnyomásérzékelő, néha kombinálják a kettő alkalmazását.
Mivel a dízelmotor folyamtosan légfelesleggel dolgozik működési elvéből adódóan, ezért a dízelmotoroknál az egyik legegyszerűbb módja a teljesítménynövelésnek a többlet üzemanyag befecskendezése.
Lehet ezt csinálni úgy is, hogy írunk rá programot, cserélünk befecskendezőszelepet, emelünk üzemanyagnyomást, mindezeket gondosan kiszámolva meg hát lehet ezt úgy is csinálni, hogy meghamisítunk mért értékekekt, aztán ennek hatására maga a motorvezérlő dönt úgy, hogy több üzemanyag kell a motornak.
Az Ön leírása alapján egyelőre úgy tűnik, ez utóbbival találkoztunk, mit mondjak, nem a legszofisztikáltabb kialakítás, ettől függetlenül még működhet jól is.
Garanciális igényeknél minden esetre ne nagyon hangoztassa az eszköz létezését.
üdvözlettel Autódoktor