Gyanúsan olcsó 350Z
Kedves Doktor Úr!
Ahogy a mondás tartja; "január, február itt a nyár", úgyhogy én már keresgélem a nyári élményautómat. Rá is bukkantam egy Nissan 350Z-re egy külföldi oldalon, meglehetősen csábító áron. Amint kiderült, az árat nem karitatív alapon rajzolták ilyen alacsonyra, az ok sokkal prózaibb. 2000-es fordulaton bekopog a motor. Egyébként nem füstöl, az olajnyomás lámpa sem jön fel, ez az én fejemben egy sima főtengely köszörülést jelent.
A kérdésem a következő:
Ki lehet-e venni a főtengelyt ebből a blokkból a hengerfejek leszerelése nélkül simán, a sebváltó lehúzásával? Ez nyilván anyagi szempontból lényeges, mivel bizonyos extra költségeket megenged az ár, de azért nem mindegy,hogy mennyit.
Köszönöm válaszát
Tisztelt Uram
Abszolút méltányolom elképzelését, magam is a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve vagyok, úgyhogy maradéktalanul átérzem lelkesedésést. Azonban mielőtt nekiállna a helyén megcsapágyazni a VQ35öt, mondanám, hogy ne tegye, mert nem fog sikerülni.
Ott fogunk elakadni legelőször, hogy kétrészes az olajteknő, a kicsi lemezkarter még lejön, de a nagy öntvény már nem fér le a bölcső és a motor közt. Így hát vagy a bölcsőt kell levenni, amire a motor maga is támaszkodik, ez esetben nem árt, ha gyakorló jediként pusztán az akaratunkkal a helyén tartjuk a motorblokkot, vagy veszünk egy nagy levegőt és nemhogy a bölcsőt vesszük le, hanem motorostul-váltóstul kiszereljük a hajtáslánc javát.
Elsőre kicsit erősnek hangzik, de tapasztalatok szerint nem az: Japán autó, mérnökök tervezték, egy átlagos műhely kényelmesen megteszi ezt fél nap alatt, így már a váltót is hamar el lehet választani a motortól, illetve a bölcsőt is.
Ha már a főtengelyt javítani kell, javasolnám, hogy szereljük szét az egész motort egy átfogó felmérésre, higgye el: érdemes, sok bosszúságot és pénzt megspórol azzal, ha előre gondolkodik és dolgozik az ember. Ráadásul nem gondolnám komoly gépműhelynek azt, amelyik a blokk méretei nélkül hajlandó megköszörülni egy főtengelyt és ahhoz csapágytúlméretet mondani.
Ezen kívül korántsem biztos, hogy a csattogó hangot a főtengely környékén kell keresni, előfordulhat, hogy a zaj a dugattyú környékéről ered. Egy szó mint száz, ne a javításon spóroljon.
Üdvözlettel: Autódoktor ( a "Sportautót Minden Magyar Háztartásba" mozgalom feltétlen és odaadó híve)

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
