Kiheréltem, mégsem jó.

2015.11.23. 16:19

Üdv Doki!

Ha egy 1.3 benzines Suzuki Ignis valamelyik vízcsőnél levegőt szív, akkor mutathatja azokat a tüneteket mintha hengerfejes lenne az autó ? A vízhőmérő normál üzemi hőmérsékletet mutat, de ha leveszem a hűtősapkát és nyomom a gázt akkor kinyomja a vizet. Mi lehet a baja ? Hengerfej tömítés vagy valahol levegőt szívna ? A termosztát ki van herélve.

Ricsi

Kedves Ricsi!

Ha a motor működési hőmérséklete rendben volt, a hűtőfolyadék sem fogyott, akkor rakja vissza a termosztátot a rendszerbe. Egyrészt mert herélni nem szép dolog, másrészt mert itt a tél, és fogvacogós időszakokat él majd meg az autó minden utasa a túlhűtött motor miatt, mellesleg a motornak sem jó az üzemi hőfok alatti üzem.

Ökölszabály, hogy a nagyobb nyomás halad a kisebb felé, tehát a vízcső nem szívhat levegőt, legfeljebb a hűtőfolyadék szivároghat. A hengerfej problémája nem jellemző a japán kisautóra, az elektromos tankszivattyú hibája és a megszoruló fékek inkább fejfájást okozó tételek. A hűtőrendszer ebben az autóban is túlnyomáson üzemel, 0.8-1.1 bar érték szerepel a hűtősapkán, ezen érték fölött nyit a biztonsági szelep. A túlnyomás miatt a víz forráspontja magasabb, a hűtőrendszer stabilabban terhelhető.

A hűtőrendszer nyomásviszonyainak tesztjével a rendszer állapota felmérhető, ez műhely feladat. Ha a teljesen zárt rendszer nem fújja néhány perc alatt keményre a vízcsöveket - már hideg motornál is - valamint a kabin fűtése is megfelelő, valószínűleg nincs gond a hengerfej tömítettségével. Keressen egy megbízható műhelyt a vizsgálat elvégzésre, remélem a típus egyéb hibái egyelőre elkerülik az autóját.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu