Felcserélt kábelek - pörgős óra
Tisztelt TotalCar!
Még tavaly nyáron történt, hogy a motorom (2004-es Aprilia Scarabeo 500) akkumulátorára feltöltés után rosszul csatlakoztattam vissza a 4 db kábelt, mire az szikrákat vetett, füstölt és "amperszag" lett, illetve valami kerregő hang is jött a műszeregység alól. Pár másodpercig nem is tudtam megszakítani a szinte összeforrt kapcsolatot. Az egyik kábel csatlakozója meg is olvadt, azt kicseréltem.
Amikor végre helyesen csatlakoztattam a kábeleket és ráadtam a gyújtást, észrevettem hogy elállítódott a km óra állás! A korábbi kb. 19 ezer km-ről több, mint 84 ezer km-re. Azonnal az jutott eszembe: ezt senki nem fogja elhinni nekem. Még úgy sem, hogy mielőtt megvettem a motort a kollégámtól (aki gondos gazdája volt), lekértem a KEKKH-tól az adatait, minden rendben volt vele.
Kérdésem: ki vagy milyen cég tudja nekem ezt visszaállítani? Hogyan igazoljam, a valós km-t? A motort az eset után szerelőhöz vittem, bár teljesen használható volt. Ott valamit kicseréltek benne, nem töltötte rendesen az akkumulátort (ez ennek amúgy is a típushibája: alapjáraton többet fogyaszt, mint tölt). A szezon végéig még használtam a motort. Eléggé keveset megyek vele, havi 4-700 km-t, 2018-ban még nem is használtam.
Tamás
Kedves Tamás!
A fordított polaritás nagyon gonosz dolgokat művelhet, főleg egy digitális rendszerben. Elvi síkon az elektronikákban található védelem erre az esetre, de a gyakorlatban sokszor térdre kényszerítik a rendszert a felcserélt kábelek. Ha a motor többi funkciója rendben van, szerencséje volt.
A műszeregységet véleményem szerint az autók műszerfalait javító műszerészek rendbe tudják hozni - sajnos ez részben szoftveres függőséghez is kötött. Lépjen kapcsolatba a budapesti Alig utcában található, évtizedek óta működő csapattal, szerintem lesz megoldás a problémára.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - deltamark.hu