DPF - leállíthatom regenerálás közben?
Tisztelt Autódoktor!
Bár több mint másfél évtizede gyakorlott autótulajdonos vagyok, az első dízelig csak pár hónapja sikerült eljutnom... Egy Z17DTR motoros, tehát részecskeszűrős Astra H-ról van szó, jelenleg 222 000 km-rel. A szerelőm szerint — aki Opelre szakosodott — normális, hogy ezek 300-400 km-enként regenerálnak. Bízom benne, hogy így van :) A nagy átlag nálam 300-350 km között jön ki.
Agglomerációban lakom, nagyjából 20-40 perc a Budapestre történő bejutás. Autópályán. Ez hetente 2-3 alkalommal megtörténik oda-vissza. Ezen kívül leginkább dugókkal nem agyontarkított kisvárosi forgalomban mozog az autó, a fővárosi masszív mocsárban ritkán fordul meg, inkább csak a városszéli kerületekben. Nyilván a kérdés szempontjából fontos a használat, ezért részleteztem hosszabban.
Kiolvastam itt a legtöbb kapcsolódó cikket DPF témában, két dologban azonban bizonytalan vagyok.
A regeneráció jól tetten érhető az Astránál (viselkedésben, fogyasztásban, mert hiába állítják Rüsselsheimben, visszajelző villogás nincs). Viszont 10-ből 8-szor a kertkapuban áll neki, ami kiborít. A gyári kézikönyv szerint ne állítsam le regenerálás közben, mert kinyírom a motort... Illetve hogy akár 25 percig is eltarthat. Ilyenkor jönnek a cifra szavak, irány az autópálya Budapestnek háttal, következő kijáratig dinamikus taposás (kb. 7-8 km), ott visszafordulás. Jön a füst, jön a szag, de a pillanatnyi fogyasztásjelző nem mindig “nyugszik le”, mire újra hazaérek. Ez a túra bruttó negyed óra egyébként.
Kérdéseim:
Elég-e megvárnom, amíg a füstokádást befejezi?
Tényleg mindig el kell ezt játszanom? Valóban ásom a motor sírját, ha este meló után nincs kedvem átugrani a szomszéd faluba, hanem mint minden normális ember, beállok a kapun és kihúzom a kulcsot?
Gábor
Kedves Gábor!
A vezérlőegység regisztrálja, ha egy-egy regenerálási folyamat nem zárult le megfelelően, majd a következő lehetőségnél, amikor minden körülmény optimális, újra megkísérli levinni a szemetet. Ha számos alkalommal ezek a próbálkozások is meghiúsulnak, akkor kapcsol visszajelzőt a műszerfalon (ha be van építve), majd ha továbbra sem csökken a DPF nyomáskülönbsége a kritikus határérték alá, akkor jelenik meg a hibalámpa. Ezután még mindig van egy kis idő, mielőtt a teljesítmény szándékos csökkentésével az autó szervizbe kényszeríti a tulajdonost.
Az autó lefutott kilométerei távlatában azért készüljön fel arra, hogy idővel eljöhet a DPF felújításának ideje, a regenerációk gyakorisága számos dologtól függ, melyben a felhasználási mód, valamint a motor komplex állapota is fontos szerepet játszik. A 300-400 km régebben volt 500-600 is, de a Föld forog tovább.
Ne legyen gond a lelkiismeretével, ha néha elmarad a technikai negyedóra, végülis az autó van önért. Nagyon kevesen figyelnek ennyire a műszaki dolgokra, a mérnökök az esetek többségében számolnak a felhasználók érdektelenségével, gondoljunk csak a turbós motorok visszahűtésére, melyet tömegesen hagynak el a tulajdonosok.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
