Hello Gumidoki!
Tanácsát szeretném kérni nyári gumivásárláshoz. Peugeot Expert gumimérete 205/65R15. Gyári Michelin gumival nagyon meg vagyok elégedve, 130 ezer km-t ment el, és kb 4 mm-nél tart most, de 5évesek, nem szeretném már sokáig húzni. Mivel az autó összsúly nem haladja meg a 2.5 t-át, ezért ha jól számoltam a 94-es súlyindex is elég. Szívem szerint hűségből maradnék a Michelin guminál, de az ADAC és egyéb teszteket olvasgatva felfigyeltem a Nokian H gumijára. Mindenhol istenítik. No meg persze 7-8 ezer forinttal olcsóbb is az Energy Saver-nél. A dilemmámat nehezíti, hogy egy a Michelin-nél dolgozó ismerősöm mondta, hogy ő se érti miért, de az új autókra szerelt gyári gumik sokkal többet elfutnak, mint a később vásároltak. És akkor már ugye mindjárt nem 130 ezer km...
Ön melyiket tartja ár/érték arányban jobbnak? Vagy milyen egyéb gumit javasolna? Jellemzően nem sok súllyal megyek, viszonylag sportosan. Amennyiben alsóbb kategóriában tud valamilyen jó minőségű, megjelenésű gumit, arra is vevő lennék! Eljátszottam a gondolattal, hogy lehet inkább egy 215/60R15-öt vennék rá. Mi erről a véleménye? Fogyasztás hogyan alakulna?
Segítségét ismét köszönöm!
Bálint
Kedves Bálint,
Először is én a gyári méreten nem változtatnék. A szélesebb abroncs növelné a fogyasztást, jobban terhelné a futóművet és biztos, hogy nyomába sem érne futásteljesítményben a gyári gumiknak. Szóval maradjon az a 205/65 R15 szerintem. A Nokian H mintázat valóban nem rossz gumi, sőt! Pláne, ha sportosabb viselkedésről van szó. Viszont futásteljesítményben biztos vagyok benne, hogy rendesen alulmaradna az Energy Saver-rel szemben. El kéne tehát döntenie, hogy melyik irányban indul, a sportos karakter, avagy a "spórolás" a fontosabb, a kettő együtt nem megy... Ami pedig az abroncs súlyindexét illeti, nem szabad az autó specifikációjában megadott alá menni. Az is tény, hogy az erősített (99-es LI) oldalfalú abroncs tovább fogja bírni. Tehát van itt átgondolnivaló bőven. Ha ezeket a kérdéseket megválaszolja magának, szerintem ki is alakul, hogy melyik abroncs felé kell elindulnia. Ha mégis maradnak további kételyek, szívesen segítek a továbbiakban is!
Üdv,
Gumidoki

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
