Mit jelent az FR jelölés a gumikon?
Tisztelt Gumidoktor!
Ahogy nézem, a Continental gumik esetében az FR jelölés peremvédőt jelent, de mi is ez pontosan? Ez erősített oldalfal? Olyat is olvastam, hogy kicsit jobban kiáll, ezzel védve a felnit a dörzsölődéstől, hisz a gumi találkozik először a padkával. Ez nekem furcsa, nem inkább a gumit kellene védeni vezetésbiztonsági szempontból? A kérdésem lényege tulajdonképpen az, hogy emiatt a gumis nem fog szentségelni, mert mondjuk nehezebb szerelni?
Előre is köszönöm válaszát! Gergely
Kedves Gergely,
Így van, a német Continental abroncsgyártó FR rövidítéssel (felgen ripen) jelöli az úgynevezet peremvédő jelenlétét termékein. Nem egységes nomenklatúra ez, más gyártók másképp jelölik ugyanezt, például:
RFP azaz Rim Fringe Protector
FP azaz Fringe Protector
MFS azaz Maximum Flange Shield
FR azaz Felgen Ripen
FSL azaz Felgenschutzleiste
ML azaz Mit Leiste
Ennek azért van jelentősége, mert ez a rugalmas gumikitüremkedés sokszor maradandó sérülés nélkül vészeli át a padkával való találkozást, míg a felni azonnal karcolódik ilyen esetben. Nagyobb, peresebb abroncsméretekben megszokott a peremvédős kivitel, így a gumis sem fog szentségelni, ha éppen ilyen gumit kell szerelnie, mert a szerelés szempontjából ennek tulajdonképpen nincs jelentősége. Ám ha a gumis szentségelne mégis emiatt, azonnal állj tovább és keress egy másikat! ;)
Üdv, Gumidoki