Lopásvédelem az Astrába
Milyen lopásvédelmet javasol 2004-es G Astrába?
Jelenleg csak indításgátló van benne. A riasztókat őszintén gyűlölöm mert nem lehet miattuk rendesen nyitott ablaknál aludni. Az autó ár érték arányához hasonló megoldásra lesz szükségem.
A teljes körű védelem egy lakás esetében a mechanikus védelem, például rács, és az elektronikus jelzőrendszer, mint a riasztó, kombinációját jelenti. Így van ez az autóknál is, ezért javasoljuk a sebességváltó zár és egy riasztó vagy immobiliser, illetve rablásgátló kombinációját. A két rendszer együttes használata rendkívüli módon meghosszabbítja a hatástalanítás idejét és két féle felkészültségű embert feltételez, ezért az ilyen módon védett autók kiesnek az "elkövetni vágyók" érdeklődéséből.
Egy váltózárral szerelt autót lehet kinyomott kuplunggal húzni vagy lehet vele tolatni, de lássuk be nem jellemző. A közhiedelemmel ellentétben utcán szétszedni, eltörni, elgörbíteni a váltózárat nem lehet, vagy inkább helyesebb megfogalmazás, hogy komoly vállalás lenne, ilyen csak a szóbeszédekben létezik.
Az immobiliserrel ellátott autók beindítása, alapos típusismeret birtokában inkább elképzelhető, de feltételezi, hogy az autó egy olyan védett, kifigyelt helyen van, ahol adott időben, például hajnalban nyugodtan szétszedhető, szerelhető a külső szemlélőktől elzártan.
A gyári védelmek, mint például az immobiliser (tisztelet a kivételnek) védelmi szintje alacsonyabb, hiszen minden azonos típusú gépkocsiban ugyan oda szereli a gyár és ugyan azon pontokat blokkol. Sok esetben a blokkolást végző egység vagy az immobilisert tartalmazó elektronika cseréjével kijátszható (pl. Golf 2).
A rablásgátló gonoszabb szerkezet, mert nincs külső nyoma és csak az autó beindítása után aktiválódik, ezzel kimozdítja az autót a kifigyelt, nyugalmas helyéről és késleltetve állítja le a motort, olyan helyen, ami nagy valószínűséggel már alkalmatlan az autó szétszerelésére és a rendszer hatástalanítására. Emiatt a rablásgátló biztonságot nyújt olyan esetben is, amikor az autó kulcsát lopják el a táskából vagy öltözőszekrényből.
Elérkezve végre a kérdésedhez én egy rablásgátlót ajánlanék és, ha lehet, szereltess hozzá egy váltózárat is, ebben az esetben roppant kicsi a valószínűsége, hogy a te autód lesz az áldozat és nem a közelben parkoló, védelemre nem költő autóstársunk kedvence. Egy ilyen autó eltulajdonítása macerás és hosszú időt vesz igénybe, márpedig egy autólopásnál időből van a legkevesebb.
Az ár érték arányt neked kell meghatározni, de úgy vélem, hogy egy 26 000Ft beépített értékű rablásgátló az a minimum, aminek mindenki autójában ott kéne, hogy legyen. Természetesen szolgáltatásaik és védelmi szintjüknek megfelelően fokozható a védelem és adott esetben eljuthatunk a távfelügyeletig is, mert annak is van értelme, hiszen van, aki olyan helyen használja az autót, hogy a biztonsága azt követeli meg.
Utoljára hagy ejtsek pár szót a riasztók védelmében. A riasztóknál és minden védelmi eszköznél létezik egy minőség és megfelelőség vizsgálat, amit a MABISZ végez. Egy MABISZ által elfogadott eszköz helyesen beszerelve és beállítva nem okoz hamis riasztást.
A baj az, hogy a gyanútlan autótulajdonosok anyagi megfontolásból sok esetben vásárolnak olyan riasztót, ami nem rendelkezik semmiféle bevizsgálással, hiszen ettől is olyan olcsók, nem tudva, hogy ezzel nem biztonságot kapnak, hanem önámítást és problémát. Az állandóan megszólaló riasztó megszokottá válik és elveszti biztonsági szerepét, a sziréna megszólalásakor a tulajdonos csak legyint egyet és ki sem néz az ablakon, pedig lehet, hogy pont akkor kéne. A riasztó nem szól másnak, mint az autó tulajdonosának és nem szól máskor, csak ha baj van. Lehet probléma a beépítést követően az érzékelők beállításával, de azt azonnal korrigálni kell, no meg évente egyszer leellenőrizni.
A jó riasztó (és mi ilyeket árulunk) blokkolja a motort, egyes típusok esetében több ponton is, mint egy immobiliser és lehet bennük rablásgátló funkció is. Baj esetén felhívja magára a figyelmet ezzel az esetek túlnyomó részében már az autó feltörésének elején meggátolja az esemény folytatását. Nézz körül a honlapunkon, vagy keress fel minket, szívesen segítünk a megfelelő rendszer, vagy eszköz kiválasztásában. (www.duett.hu)

Az oldalról ajánljuk
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
