Okozhat-e gondot a motormelegítő?
Tisztelt Kütyüdoktor!
Elektromos motormelegítő beszerelésén gondolkozom Alfa 156 dízel üzemű autómba. Egyik "gyári" lehetőség az olajteknő aljára csavarral és pasztával rögzíthető Defa fűtőelem, amit hálózatra kötve egy óra alatt képes a dekliben lévő olajat 30-40 fokra melegíteni a kinti mínuszokban. A megoldás tetszetős, árban sem vészes (30 000 Ft körül), ugyanakkor felvet néhány kérdést. Télen a blokk és a benne lévő víz is nagyon hideg.
Mi történik, ha indításkor a már felmelegített 40 fokos olaj a blokk furataiban megindul, érintkezik a hideg öntvénnyel, és az olajfuratoktól pár mm-es távolságra van csupán a hűtőfolyadék-furatoktól. Nem áll fent a veszély, hogy a nagy hőmérséklet-különbségek hatására megreped a blokk, ahogy egymástól kis távolságra kering a meleg olaj és a hideg víz?
Üdvözlettel!
A DEFA fűtőelem tervezésénél a gyártó célja, hogy az adott környezet hőmérsékletét + 50 ℃-al megnövelje, legfeljebb 3 óra üzemidő alatt. Ezt csak a rend kedvéért írtam le, mert nem mindegy, hogy hány fok van odakint. Én bízok a Defa szakembereiben, hiszen ahol ezt kitalálták, igazán hideg a hideg.
Tőlünk északabbra a Defa, olyan általános tartozéka az autóknak, mint nálunk egy központi zár vagy egy autórádió. Elég tapasztalat gyűlt össze ahhoz, hogy ilyen ne fordulhasson elő, hiszen nem csak azt veszik számba, hogy hova helyezzék el a fűtőelemet, hanem azt is, hogy mit melegítenek és mekkora teljesítménnyel. Soha semmiféle probléma nem fordult még elő a motormelegítővel, sem személyautóban, sem munkagépben, sem telepített egységben, mint például egy generátor.
Kifejezetten ajánlom a melegítő használatát, csak pozitív visszajelzéseink vannak ezzel kapcsolatban pedig nagyon sokat szerelünk belőle személyautókba, teherautóba, munkagépbe, de sokat elvisznek az ipari felhasználások is. Szinte minden motorhoz megoldható és azonnal jelentkezik a fogyasztáscsökkenésben és a fűtés hatékonyságában, hiszen ez a két tapasztalható jel, a motor kopása csak hosszútávon érzékelhető. Egy baja van, akinek nincs lehetősége bedugni a konnektorba, annak nem lesz ilyene.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
