Eredeti Android Auto a Guglitól
Kedves Doki!
Olvastam és sajnos személyesen is tapasztaltam, hogy az Android Auto nem érhető el a Google Play áruházban Magyarországról.
Próbáltam ügyfélkapcsolati elérhetőséget találni a Google-nél, nem sok sikerrel, illetve az Opel Magyarországi márka képviseletét is megkerestem ezzel a problémával. Nem nagyon értették mit akarok és miért pont tőlük. (Érdekes beszélgetés volt, de ez egy másik történet az ügyfél élményről.)
Ti tudjátok-e, hogy a Google mi alapján dönti el, hogy hol lehet használni az alkalmazást és az autógyártók miért nem lépnek ez ügyben? (Gondolom, nem Opel specifikus a probléma.)
Üdv: Zsolt
Kedves Zsolt!
Mint mindent, az operációs rendszer felhasználását is szerződések szorítják keretek közé és a forgalmazott, valamint forgalomban lévő autók darabszáma nem üt meg olyan mértéket, hogy egy szerződést megérjen az autógyárnak erre a kis országra.
Ezt érezhetjük sértőnek, mert minket érint, de ettől még igaz. Opel esetében nem vagyunk jók, nem találkoztunk még a problémával, de Suzukival már megoldottuk. Nem tettünk mást, mint sok fórumot végigolvastunk és volt autó, amin tesztelhettünk. Hivatalos magyar verzió hiányában a Bosch Open Source szoftver segítségével frissítettük a gyári fejegységet.
Azt is megtudtuk, hogy csak Android 5.0, azaz Lollipop, vagy annál újabb telefon szoftverrel lehet kommunikálni. Elég valószínű, hogy Opel esetében is ez lesz a járható út, de ez csak gondolat, mi nem teszteltük. Védelmembe venném az Opeles és minden egyéb márkában dedikált szerelőkollégámat.
Az autó szórakoztató rendszerét általában nyűgként megkapják az autóvillamossági szakemberek, hiszen az áram az ő asztaluk. Ha kapnak is képzést a rendszerről, az hamar elévül, mert rohamléptekben frissül az Android és mellette az iOS operációs rendszer. Ismernie kéne és naprakésznek lenni abban, hogy a telefon szoftverének változása hogyan hat az autóban futó szoftver működésére, kompatibilitására.
Ez egy olyan terület, ami vagy nagyon foglalkoztatja az adott szerelőt és hobbiként követi, teszteli, próbálja vagy lemarad, mert ezen dolgokkal az autógyár szinte semmit nem foglalkozik. Ez egy külön szakma, amit a számítástechnikai ismeretekből és a telefonszerelésből gyúrhatnánk össze.
Mivel ügyféloldalról sem jelentkezik akkora igény, még rutint sem szerezhet a szerelő. Ami kérdés jelentkezik egy forgalmazónál, az számszerűen kevés és udvariasan el lehet hárítani. Ez a gyár feladata lenne, a központi honlapján szerepeltetnie kéne a használat műszaki feltételeit és azt naprakészen hozzáférhetővé tenni minden felhasználó számára. Egyszer így lesz, de még várni kell rá.
Aki kihasználná a rendszer szolgáltatásait, annak marad a fórumozás a világ minden nyelvén és megtalálja, hogy valaki, valahol mire jött rá, amit persze a gyár tudott, csak nem mondott. Keresse meg a gyári fejegység gyártójának honlapját, a szoftverfrissítés lehetőségeit, de kerüljön minden, nem hivatalos megoldást, módosítást. Egy szoftverfrissítéssel teljesen használhatatlanná teheti rendszerét, legyen óvatos.
Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
