Egyenetlen alapjárat a Grandisban

2015.03.17. 11:32

Kedves Doktor,

elkövettem egy vakmerő tettet, és megvettem családi autónak egy bizonytalan előéletű, de biztosan 186 ezer Km-t futott Grandist, 2,4 literes 165 Le benzinmotorral, mely még az előző tulaj által 2003-ban beszereltetett BRC Sequent LPG rendszerrel rendelkezik, ezzel kb. 50-60 ezret mehetett már az autó.

Az eddigiek alapján nincs egyéb panaszom rá, csupán az egyenetlen, aritmiás, kissé rázkódó alapjárat, ami mind LPG-, mind benzinüzem során fennáll, üzemmeleg állapotban. Valamint hidegindítás után kissé "dieseles" hangja van pár percig.

Amíg a motor hideg, és az alapjárat a szivató miatt magasabb, semmiféle "ritmuszavara" nincs. Ön szerint mi lehet az oka a jelenségnek? A szelepek lehetnek már halálukon? Külön szeretném felvilágosítását kérni, milyen típusú gyertyákat, motorolajat használjak ehhez a kocsihoz? Milyen fontos tudnivalók vannak, amiket érdemes és ajánlott betartani? Feltétlenül szeretném megtartani ezt az autót jópár éven át, mert amúgy szép állapotban van.

Köszönettel Gombócz Zoltán

Kedves Zoltán!

Pontosat csak megtekintés és diagnosztika után tudok mondani, de véleményt ennek ellenére meg tudok fogalmazni.

Van tapasztalatunk ezzel a motorral konkrétan. A szelephézag ellenőrzése nagyon fontos ezeknél, legfőképpen gázüzem esetén. Nincs hidrotőke benne, tehát a hézag ellenőrzése és szükség szerinti rendszeres korrekciója rendkívül fontos feladat.

Ha a gáz beállításai rendben vannak, nem fogja megenni a szelepeket, de ezt ugye nem tudhatjuk, ellenőrizve pedig nem volt. Sajnos a gyanúja megalapozott, benne van a pakliban a szelep károsodás is! Speciális kenőanyagot és gyertyát nem igényel, használja a gyári előírás szerintieket ezekből bátran! Az autó mielőbbi diagnosztizálását fokozottan javaslom!

Üdvözlettel: LPG Doktor www.lpgdoktor.hu