2013.12.13. 17:49

Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.

 
Tisztelt Becsületesnepper!

Bár már sokszor sokféleképpen feltették ugyanezt a kérdést, most én is eljutottam arra a pontra, hogy három kicsi gyerekkel engem is elért az fiatalságából felnőtté váló apák problémája, egyterű kell a családnak.

Jelenleg egy korához képest kiváló állapotő Peugeot 406 3.0 V6-os kombink van, (a feleségemnek egy Ford Fiestája, (ez maradna bevásárlós, munkába járósnak) amibe bár elfér a három gyerekülés, de egyre többször lenne szükség a plusz 2 ülésre, hogy ne kelljen két autóval mennünk, ha pl.nagyszülőkkel mennénk valahová. Szóval közel 7 évnyi V6-os motorhang és motorrő élvezete után a praktikum oltárán feláldoznám az utolsók közötti szívó v6-os francia batárt (valószínűleg bagóért el lehet adni a motormérete okán) és valamilyen praktikus, olcsón fenntartható nagyobb méretű egyterűre váltanék.
A szokásos kör, a VW Sharan és testvérei avagy az Eurovan koncepció autói, esetleg Mazda MPV? Vagy titkos tipp? Szóval méretileg ezek lennének a megfelelőek, évi max 15000km, olcsó alkatrészek és max 1.5m ft ár, amibe bele kell férjen az átírás, és a vásárlást követő kötelező szervíz,
Melyiket javasolja, van e kerülendő típus, motor? Dízelekkel nincs tapasztalatom, csak benzines autóim voltak az elmúlt 20 évben.

Ön mit javasol?

Üdv, Soma

 

Kedves Soma!

A Sharan/Galaxy/Alhambra trió, valamint az Eurovan család is megbízhatóak, talán az Eurovan 2.0 turbó motorjai érzékenyebbek egy kicsit. Jellemzően dízelmotorral vannak a piacon, kevés a benzines. Az 1.9 PDTDI és a 2.0 HDI/JTD (ugyanaz) is megbízható motorok, kettőstömegű lendkerék persze van bennük, de ettől függetlenül ajánlható. A Sharan félék első taposójánál lehet némi rozsda a sarokban, de a hátsó íveken is lehet már egyes példányoknál egy kis barnaságot találni. Az Eurovan bal hátsó kerékjáratában megy le a tank betöltő csöve, azon megáll a sár, és alatta tud dolgozni a rozsda, itt mindig meg kell nézni, hogy ki van-e rohadva. Az MPV-nek egy komoly baja van, az pedig a rozsda. Kevés a nem rozsdás darab. A hátsó sárvédőíveken, az ajtók alján és a küszöbökön kell elsősorban rá számítani. A dízel érzékeny az olajra, jó minőségűnek, és elegendő mennyiségűnek kell lenni a motorban, különben csapágy és turbó problémák lehetnek. Ha talál belőle nem vagy csak kicsit rozsdásat, akkor az MPV is nagyon jó lehet.
 
Üdvözlettel,

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.