Gazdaságos, jól pakolható autót a szülőknek
Nem vagyok orákulum, nem ismerek minden autót, a véleményem szubjektív, személyes tapasztalataim, érzelmeim alapján alakul ki. Rossznak mondott autóból is van jó, jónak tartottból is akad elhanyagolt vacak. Csak egy nepper vagyok, nem próféta, én is tévedhetek.
Kedves Becsületesnepper!
Szüleim autócseréjével kapcsolatban szeretnék segítséget kérni Öntől, én sajnos nem ismerem annyira a felhozatalt – csak a Totalcart és fórumokat olvasgatva lett egy pár ötletem - és azt, hogy mit volna érdemes venni nekik. Az igények viszonylag egyszerűek lennének, talán olyan átlagos magyar család jellegűek:
- Kiszámíthatóan, gazdaságosan, a közeljövőben újabb autócsere nélkül A-ból B-be való eljutás a cél, ezt eddig egy Daewoo Kalos 1.4-es szedánnal tették meg, ámde az kezd öregecske lenni.
- Javarészt kisebb utakra kell, ritkábban vidéki kiruccanásra és évente egyszer akár hosszabb külföldi útra is, összesen olyan 10 ezer km/év használattal.
- Jobban pakolható csomagtartó kellene, mint a Kalosé, így tán az ötajtósak lennének a nyerők, alkalmanként igáslónak is használva lenne, amennyire azt engedi ez a kategória
- Négy ember ha lehetséges valahogy férjen bele „kényelmesen” (elfogadható kompromisszumokkal) a kocsiba ha úgy adódik nyaraláskor.
- Maximum 3 millió forint a keret vagy használt vagy új autóra, cél az amortizációs anyagi veszteség minimalizálása is.
- Semmi vezetési élmény nem kell, egyszerű technika a cél, kis fenntartás (erős túlzással olaj+szűrő és menjen ki a világból), lehetőleg kis fogyasztással, már amennyiben ez a kombináció elérhető egyáltalán.
Elsősorban szívó benzines motorokkal gondolkodunk, mert ezek megbízhatóbbak, esetleges szerviz igényük elfogadhatóbb, mint turbós társaiké talán általánosságban.
A Daewoo nekünk bevált, ezért preferálnánk a koreai kocsikat. Kia Cee'd/Hyundai i30, Rio/i20 ami használtan árbajnoknak tűnik a maga kategóriájában és nekünk ajánlott lehet talán, bár még éppen garanciálisan nem olyan olcsóak ezek sem.
Honda Jazz használt vonalon szóba jöhet még talán. Ezeken felül talán kevésbé illeszkedő használt opciók lehetnek a Honda Civic, Toyota Auris netán Ford Focus.
Újonnan Dacia Sandero 1.0 (gyengébb, mint a Kalos, turbósan meg gondolom a valóságban jelentősen többet fogyaszt, mint a Baleno és árban Baleno közelivé válik olyankor) vagy Suzuki Baleno jöhet képbe. Ezekhez legalább nem kellene szerelőt hurcolni megtekintésre.
Az Ön segítségét szeretnénk kérni, hogyha volna „tuti tippje” számunkra esetleg a döntés egyszerűsítése végett.
Köszönettel,
Csanád
Kedves Csanád!
Amiket felsorolt, szinte mind jók, egyedül a kis turbós Daciában érzek némi kockázatot, különösen annak tükrében, hogy miket sorolt fel, és a Dacia a legkevésbé finom kidolgozású. Jók a koreaiak, jók a japánok, jó a Ford.

Szerencsére kimondta a Honda Jazzt, így nem nekem kellett előhozakodnom vele. Szerintem az a legmegbízhatóbb az összes közül, tényleg nem lehet tönkre tenni, ha van benne olaj és víz, illetve megkapja a megfelelő karbantartást. Vezérműlánc van benne, de nem német lánc, így cserélni sem kell soha. Volt már nálam 300 ezret futott Jazzből több is, és mindben benne volt a gyári lánc. Kb. 6,5 litert eszik átlagban, és az ügyfeleim két gyerekkel simán megoldanak vele egy nyaralást.
Üdv:
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe
A következő generációs EQS-ben mutatkozhat be az új megoldás, ami más gyártóknál már bukott.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
