Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Tamás azon kevesek közé tartozik, aki az emelkedő benzinárak és a közelgő recesszió ellenére is a százas benya, a padlógáz és a benzinfüst mellett teszi le a voksát. Igazi, veretős élményautóra vágyik, ráadásul nem is fog nagyon mellényúlni. A három példából kettő már önmagában klasszis, hát még ha bekerül a képbe a Focus ST is. Felelőtlenség vagy a legmélyebb, szent autós fanatizmus? Hát persze, hogy az utóbbi, ezt pedig támogatni kell!
Tisztelt Uram!
Szeretnék érdeklődni, hogy ha a mai világban valaki szeretne az összes rémhír ellenére valami olyan autót vásárolni, ami 2-300 LE környékén van, szép a hangja, jó a vezetési élménye, akkor milyen márkák és típusok között lenne érdemes nézelődni? Szemeztem már Mégane RS-ekkel, Dodge Caliber SRT-vel, Civic Type R-rel is.
Nem igazán tudok dönteni
- mit lenne érdemes?
- itthonról vagy külföldről lenne érdemes vásárolni?
- a max. keret 4-6 M Ft.
Ami még fontos szempont lenne, hogy azért ha gond van, akkor javíttatni is lehessen, mert véleményem szerint akárki nem tudja szakszerűen gondozni az ilyen "extrább" autókat.
Segítségét előre is köszönöm!
Ui.: Van egy remek kétéves KIA Proceedem, 1,4-es turbómotorral, mindenre elég, mindent tud, csak AZT nem. Én pedig AZT keresném --» szívesen vennék mellé valami mások számára "irreális" vételt, ami a petrolhead emberek számára is ad pluszt még :))
Köszönettel,
Tamás
Kedves Tamás,
többször olvastam levelét, és harmadjára is szemet szúrt a Dodge Caliber SRT. Nem teljesen értem, hogy miként kerülhetett olyan ikonok kötelékébe, mint a Civic Type R, vagy a Megane RS, de itt az idő, hogy kigyomláljuk a képletből.

Én a Calibert azonnal kukáznám, mert egy erős, de buta amerikai gnóm (hot-suv, vagy mi ez egyáltalán?). Járt már nálunk több alkalommal is, majd eladtuk anyukáknak gyerekeket vagy nagypapáknak nagymamát szállítani. Egy fröccsöntött műanyag belsős, unalmas, linóleum üléses, magas építésű krumpli. Egyszerűen sehogy sem említeném a sportautógyártás évtizedes királyaival egy lapon, csak azért, mert 2,4 literes motorja kapott egy turbót, vagy mert SRT van ráírva.

A jó hír viszont az, hogy felsorolásából kimaradt a Focus ST, ami sokkal jobban illik a felvázolt képbe. A Focus, a Civic és a Mégane is annyira, de annyira jó autók, a szó klasszikus értelmében, hogy csak vallási alapon lehet különbséget tenni köztük. Most is van egy ST a telepen, és már az is akkora élményt ad, hogy alig tudunk betelni vele. Az öthengeres turbómotor karaktere fenomenális, a fék sincs alulméretezve, egyedül az első ülések lehetnének egy kicsit alacsonyabban.

Fenntarthatóság szempontjából én a Civicre szavazok, mert a megfelelő karbantartással mindent túlél, ráadásul a japán szívómotornak felejthetetlen hangulata van magas fordulaton. De ha szívből választanék, akkor számomra csak a Focus jöhetne számításba, hiszen olyan túlvilági hangja van terhelésen, amitől csak rágondolva is borsódzik a hátam. Viszont abban is biztos vagyok, hogy a pályarekordra vágyók a Mégane RS-t favorizálják majd, köztük Karottával az élen, és mennyire igazuk van!

Ezek mind csodálatos autók és beruházásnak sem utolsók, ha sikerül vigyázni rájuk. Azt javaslom, hogy nyugodtan vásárolja azt, amelyik jobban tetszik, vagy nem volt túl sokszor kukára törve. Külföldről az árfolyam miatt most nem könnyű feladat, de nem lehetetlen jót behozni. Én mindenek előtt itthon néznék körbe először a használt kínálatban, illetve a klubtagok között kérdezősködnék.
Külön öröm számomra, hogy az elektromos rolleres fiúk mellett vannak még olyan petrolheadek is, akik sportautókról álmodoznak, és meg is valósítják vágyaikat!
Üdv,
Balló Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.
Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
