A Smart töltője lecsapja a biztosítékot
Kedves Villanypásztor!
Egy Smart fortwo EQ drive 2021 töltésével van problémám, nagyon örülnék neki, ha tudnának segíteni. Néhány napig működött rendben a töltés.
A jelenség viszont pár napja, hogy amikor bedugom az autó töltőjét a konnektorba akkor ahogy elkezdi felvenni a teljesítményt, olyan szintén 2-3 másodperc után lecsapja a főbiztosítékot.
Azt nem tudom, hogy vajon miért a főbiztosítékot csapja le, az egyébként 10A-es töltőadapter ami egy 16A-es kismegszakító után van (ez C osztályú). A főmegszakító 40A-es! Ön szerint mi lehet a probléma ilyen esetben?
Köszönöm szépen előre is a segítségét. Zoli
Kedves Zoli,
Ha nem veszi rossz néven, kicsit lerövidítettem a kérdését a felesleges részek kivágásával, hogy másoknak ne kelljen mindent elolvasnia.
Szervizes tapasztalataim szerint az ilyen eset egyértelműen fedélzeti töltő hiba - és ha emlékeim nem csalnak, ez az autótípus pont azzal a Renault Zoe-féle Chameleon töltővel van szerelve, aminél erősen nem ajánlom az egyfázisú töltést! A hibajelenségből meg azt is biztosra merem mondani (úgy 50+ megjavítása után), hogy az IGBT egysége zárlatos, amelynek a gyári ára a Renault-nál valahol 140 000 nettó környékén van. Persze a teljes javítást ennyiből nem ússza meg, mivel a fedélzeti töltő kiszerelése, javítása, tesztelése jócskán a fél-egymillió közötti bruttó árat fog eredményezni, attól függően, hol javíttatja az autóját. (Én már nem vállalom, átálltam inkább más típusokra.)
A hiba okára látatlanban a túlfeszültséget mondom: a Chameleon fedélzeti töltő az egyik legérzékenyebb töltő a piacon. Fél tucat olyan esetem volt, amikor a villanyszerelők által előszeretettel ajánlott T1+T2 "kombinált" durvavédelem lett felszerelve az általam ajánlott T3 finomvédelem helyett, és ez sem volt képes megvédeni a töltő életét - jól láthatóan csökkentette a károsodást, de ugyanúgy tönkrement a túlfesz-védelem ellenére is. Szóval ha a javítással meglesz, az Ön érdekében ne hallgasson senkire, és szereltessen fel egy T3 osztályú védelmet is a töltőpontja elé. Hogy az elé még rá fogják-e beszélni egy T1, T2 vagy T1+T2-re, az már Önön múlik; a szakemberek kis része szerint a T3 önmagában is képes védelmet biztosítani (akár kamikaze módon, saját élete árán, ami még mindig csak 8-24 eFt, nem félmillió), a nagyobbik részének viszont a fejébe verték a "szelektív védelem" elvét, mely szerint csak együtt, hárman adnak elégséges védelmet - igen, ez tökéletesen igaz is egy kórház intenzív osztályára, ahol nem megengedhető, hogy áramszünet legyen egy kósza túlfeszültség miatt. No de egy garázsban kábé egymillióért kell túlfeszültség-védelmet kiépíteni?
Végezetül ha már hozzányúl a villanyóra-szekrényhez, a "C" osztályú, lomha kismegszakítót cseréltesse le "B" osztályú, gyors kismegszakítóra. Az összes eCar fedélzeti töltő ugyanis tartalmaz lágyindítót, így nem kell nekik lomha bizti, mert nincsen bekapcsolási áramlökése. Viszont a T3 osztályú túlfeszültség-védelem működése pont azon alapul, hogy túl nagy túlfeszültség esetén leveri a kismegszakítót, így nagyon nem mindegy, hogy ezt milyen gyorsan tudja megtenni.
Tisztelettel: VillanyPásztor

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ütős újdonsággal csapna oda a Teslának a Volkswagen
Uberes robotaxi lehet az ID. Buzzból.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.

