Ilyen állat nincs is
Mi az, ami 2007-ben még csak tanulmányautó volt, 2008-ban viszont már akár vezethettük is? A francia autógyártókban azt szeretjük, hogy képesek megvalósítani a legvadabb álmaikat, amiket aztán sorozatgyártású autóként tálalnak. A Kangoo Be Bop is egy ilyen modell lett, ami tulajdonképpen a Kangoo Compact tanulmány szinte egy az egyben létrehozott változata.
Erősen megosztó forma lett, de ezt attól a gyártótól, aki piacra merte dobni a Twingót vagy az Avantime-ot, megszokhattuk már. Reméljük, azért többet adnak el belőle, mint az utóbbiból. A szerkesztőségben aki látta, a többnyire érdekesnek találta.
Nemrég a Dacia egyterűből lett Vannal és Pickuppal küzdöttem, most a furgonból lett játékautóval hozott össze a sors. Mintha egy legós dobozból szedték volna elő. Vagy mintha egy FH12-es Volvo utolért és megtolt volna egy Kangoo-t. Kicsit érdekesek lettek ettől az arányai: a nagybácsihoz képest 40 centivel lett rövidebb. A rövid tengelytávnak is köszönhetően 1 méterrel kisebb (9,6) lett a fordulóköre, ami ha haszonjármű lenne, a szűk utcákban nagyon hálás érték lenne. De nem az.
A dobozos örökség azért tetten érhető például a hátsó merev tengelynél, vagy akár az ötletes hátsó tetőablaknál. Ez kisáruszállítóknál viszonylag elterjedt megoldás a raktérbe nem férő, hosszú tárgyak szállításához. Itt viszont, a hátsó ajtón lévő ablak leengedésével egy félkabriót tudunk létrehozni. A hátsó ajtót amúgy ténylegesen lehet beszálláshoz használni, bár sajnos a tervezők nem raktak rá belülről nyitót, így kiszállni csak elöl lehet, az első ülések előrecsúsztatásával. Mondjuk megspóroltak így egy gyerekzárt. Apropó gyerekzár, Papp Tibi segítségével kipróbáltuk, hogy lehet belerakni a gyerekülést, és jelentem, sikerült. Igaz, nem árt felnyitni hozzá a hátsó tetőablakot, de simán be lehetett tenni.
Sajnáltuk, hogy nem egy héttel korábban érkezik, akkor összebarátkozhatott volna sors- és kategóriatársaival. Alapból mindössze 170 literes a csomagtér, ami alig több mint egy MX5-ösé. Viszont az említettekkel ellentétben a Be Bopban pont olyan könnyedén lehet variálni a hátsó üléseket, mint a Berlingóban, bár sajnos csúsztatni nem lehet. Akár ki is vehetjük, és akkor kapunk egy gigantikus 1700 literes rakteret, amiben a rakomány rögzítéséhez számos rögzítési pontot találunk a padlón és az oldalfalon.
Elsőnek beülve a látvány a vezetőülésből még nem is vészes, de ha az anyósülésből vetünk egy pillantást a műszerfalra, kicsit szíven üt a kőkemény kék műanyag sivatag, aminek végtelen és kihasználatlan rónái terülnek el a szemünk előtt. Hírszerkesztőnk szerint a minta egy gyerekkád lehetett. Egyénként mindenhol kizárólag ez a kopogós műanyag fogad, így a beltér szinte gőzborotvával takarítható, viszont még így 10 000 km után se volt karcos.