Ilyen állat nincs is

2009.11.02. 07:28 Módosítva: 2009.11.02. 07:28

Adatlap Renault Kangoo Be Bop 1.5 dCi - 2009

  • 1461 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 106 LE @ 4000 rpm
  • 240 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.3 másodperc
  • Végsebesség:
    169 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.3 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 4 900 000 Ft

Mi az, ami 2007-ben még csak tanulmányautó volt, 2008-ban viszont már akár vezethettük is? A francia autógyártókban azt szeretjük, hogy képesek megvalósítani a legvadabb álmaikat, amiket aztán sorozatgyártású autóként tálalnak. A Kangoo Be Bop is egy ilyen modell lett, ami tulajdonképpen a Kangoo Compact tanulmány szinte egy az egyben létrehozott változata.

Erősen megosztó forma lett, de ezt attól a gyártótól, aki piacra merte dobni a Twingót vagy az Avantime-ot, megszokhattuk már. Reméljük, azért többet adnak el belőle, mint az utóbbiból. A szerkesztőségben aki látta, a többnyire érdekesnek találta.

Nemrég a Dacia egyterűből lett Vannal és Pickuppal küzdöttem, most a furgonból lett játékautóval hozott össze a sors. Mintha egy legós dobozból szedték volna elő. Vagy mintha egy FH12-es Volvo utolért és megtolt volna egy Kangoo-t. Kicsit érdekesek lettek ettől az arányai: a nagybácsihoz képest 40 centivel lett rövidebb. A rövid tengelytávnak is köszönhetően 1 méterrel kisebb (9,6) lett a fordulóköre, ami ha haszonjármű lenne, a szűk utcákban nagyon hálás érték lenne. De nem az.

A dobozos örökség azért tetten érhető például a hátsó merev tengelynél, vagy akár az ötletes hátsó tetőablaknál. Ez kisáruszállítóknál viszonylag elterjedt megoldás a raktérbe nem férő, hosszú tárgyak szállításához. Itt viszont, a hátsó ajtón lévő ablak leengedésével egy félkabriót tudunk létrehozni. A hátsó ajtót amúgy ténylegesen lehet beszálláshoz használni, bár sajnos a tervezők nem raktak rá belülről nyitót, így kiszállni csak elöl lehet, az első ülések előrecsúsztatásával. Mondjuk megspóroltak így egy gyerekzárt. Apropó gyerekzár, Papp Tibi segítségével kipróbáltuk, hogy lehet belerakni a gyerekülést, és jelentem, sikerült. Igaz, nem árt felnyitni hozzá a hátsó tetőablakot, de simán be lehetett tenni.

Sajnáltuk, hogy nem egy héttel korábban érkezik, akkor összebarátkozhatott volna sors- és kategóriatársaival. Alapból mindössze 170 literes a csomagtér, ami alig több mint egy MX5-ösé. Viszont az említettekkel ellentétben a Be Bopban pont olyan könnyedén lehet variálni a hátsó üléseket, mint a Berlingóban, bár sajnos csúsztatni nem lehet. Akár ki is vehetjük, és akkor kapunk egy gigantikus 1700 literes rakteret, amiben a rakomány rögzítéséhez számos rögzítési pontot találunk a padlón és az oldalfalon.

Elsőnek beülve a látvány a vezetőülésből még nem is vészes, de ha az anyósülésből vetünk egy pillantást a műszerfalra, kicsit szíven üt a kőkemény kék műanyag sivatag, aminek végtelen és kihasználatlan rónái terülnek el a szemünk előtt. Hírszerkesztőnk szerint a minta egy gyerekkád lehetett. Egyénként mindenhol kizárólag ez a kopogós műanyag fogad, így a beltér szinte gőzborotvával takarítható, viszont még így 10 000 km után se volt karcos.

Totalcar értékelés - Renault Kangoo Be Bop 1.5 dCi - 2009

Jó ötlet, csak kicsit félkészen megoldva. Remélem lesz belőle facelift. És hát az ára...

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.