Már a fotók alapján sejtettük, hogy jó lesz, aztán Csikós elutazott a bemutatóra, és odáig volt az új Astrától. De a végső verdikt addig nem születhet meg, míg a semmihez sem hasonlítható magyar utakon ki nem próbáltuk.
Sokak szerint hasonlít a Mazda 3-ra, másoknak a C4-es képe sejlik fel az új Astra láttán, de most nem ez a lényeg. Vitán felül ez minden idők legkívánatosabb Astrája, továbbmegyek, nem csak ahhoz képest szép, hogy Opel Astra, hanem úgy általában véve, objektív mércével mérve is jól néz ki.
Az új Astra egy domborító nagymacska formáját idézi, akárcsak az Insignia. Bár fényszóróik és hűtőrácsuk is különbözik valamelyest, mégis erősen szembetűnő a hasonlóság a két modell között. Amennyivel nagyobb, annyival mackósabb és elegánsabb az Insignia, amennyivel kisebb, annyival sportosabb, dinamikusabb az Astra formaterve, zsánerük mégis hasonló.
Az alsó-közepesek között hirtelen nem is tudom, mi versenyezhetne ezzel a dizájnnal. Az unalmas Golf vagy Auris, vagy az eleve személyiségproblémás Focus biztosan nem. Talán a Megane és a Leon sikerült hasonlóan jól, esetleg a Civic kelthet még igazi gerjedelmet, ha valaki szereti a science fictiont.
A formatervnél is többet fejlődött azonban az utastér. Az autós újságírók nyála hosszú évek óta hagyományosan ki-kifolyt, fejük hátrabukott, ujjaik pedig maguktól pötyögték be a „szürke, unalmas középkonzol” szókapcsolatot, ha Opelről volt szó, ez azonban, úgy tűnik, megváltozott. Az Insigniának is szép lett a középkonzolja, az Astráé pedig még csinosabb. Jó formájúak a gombok, szép az elrendezésük, ízlésesek a krómbetétek, jó a piros világítás; az új Astra középkonzolja kifejezetten szép lett.
Sajnos a szépség oltárán feláldoztak egy darabot a könnyű kezelhetőségből, vagyis az első napokban senki se álmodjon arról, hogy azonnal megtalálja a belsőlevegő-keringtetést, vagy nem állítja el a rádiót, amikor szeretné lehalkítani. Kis tanulás után azért el lehet igazodni a sok apró gomb között, és még így is sokkal inkább ezt a középkonzolt választanám, mint a pofonegyszerű, de randa és lehangoló régi változatot.
A műszerfal is igényes, jók a sportos, kerek, krómkeretes műszerek. Megannyi játékos megoldáson érhetjük tetten a tervezőket. A kilométeróra valamint a fordulatszámmérő mutatóival együtt táncol egy apró piros fénypont, vagyis nem csak a pálcika állásából, de a pont helyzetéből is meg tudjuk határozni a sebességünket, vagy a motorfordulatot. Értelme semmi, de kedves és jópofa megoldás, csakúgy, mint például a sport gomb lenyomása után vörösre változó műszerfal-világítás.
Nincs tehát poroszos rend és fegyelem, helyette a szépség és a játékos kedv a meghatározó. Ennek következtében az új Astra belseje élhető, sőt, kifejezetten kellemes élettér. Az ülések is kiválóak, széles spektrumon állíthatjuk őket, ahogy a kormányt is, a helykínálat is bőséges és tárolórekeszekben sincs hiány. Az Astrában hátul sincs híja a fej- és lábtérnek, és még a csomagtartó is jó nagy, alsó-középkategóriában ennél sokkal több helyet sehol ne várjunk. Válság van. Még mindig. Az új Astrában is találunk egy-két kemény műanyagot, de csak módjával és egyáltalán nem zavaró helyeken, így ez mit sem von le az autó használati értékéből.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
